AndroidHealthClinic

Simpele cutvraagjes

JoDubb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
78kg
Vetpercentage
22%
Hallo allemaal,

Een paar vraagjes over cutten die ik mij nog afvraag.

- Mijn kcal behoefte is ongeveer 2900 kcal. Is dan 2400 kcal voldoende voor mij? (Man 22 jaar, 78 kg, 1,77 m 17% vet) Op deze manier creëer ik een tekort van 500 kcal.
- Is het dan verstandig om een refeed dag te houden? Zo ja, 1 of 2 dagen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
J

500 kcal onder je behoefte is meer dan prima. Je hoeft dan geen cardio er aan toe te voegen. Als je het moeilijk vind om minder te eten kan je ook 2700 kcal eten en 300 kcal er af cardioen.
Ik zou 1 cheat meal per week doen en hier op focussen. Niet 1 of 2 dagen je hele lichaam vol gooien. Maar met 1 cheat meal per week moet het helemaal goed komen. Ook zou ik je trainingen een beetje aanpassen op hoeveelheid herhalingen je doet. Ik zelf zou kiezen voor ongeveer rond de 15 herhalingen per set.

je bent van plan om te cutten, wat is je plan van aanpak hiervoor?
puur cardio/droog trainen/KT + HIIT? hoeveel dagen in de week? voeding E/KH/V?
afhankelijk hiervan bepaald de refeed dagen dat je waarschijnlijk nodig zult hebben.
500kcal onder je onderhoud is goed mogelijk, zolang je eiwit inname ook hoog zit. Persoonlijk zou ik 250kcal onder onderhoud zitten om mogelijk spierafbraak te vermijden.

Is het mogelijk om je vetpercentage van 18 naar 12 te krijgen in 3 maanden als je 4x per week kracht doet en 4x per week cardio. Heb nog een foto toegevoegd

DSC_0021.jpg

Wat is gezond in jouw ogen dan en ook om mijn spiermassa te vergroten

wellicht mogelijk, maar erg ongezond en je houdt geen spier over.

Wat is dat nou weer voor onzin wtf

6% kwijt raken Is gewoon easy te behalen in 3 maanden, of bedoel je dat er aan de hand van de foto weinig spier overblijft ?

Want dan had ik het verkeerd begrepen haha

Laatst bewerkt:
500 kcal onder je behoefte is meer dan prima. Je hoeft dan geen cardio er aan toe te voegen. Als je het moeilijk vind om minder te eten kan je ook 2700 kcal eten en 300 kcal er af cardioen.
Ik zou 1 cheat meal per week doen en hier op focussen. Niet 1 of 2 dagen je hele lichaam vol gooien. Maar met 1 cheat meal per week moet het helemaal goed komen. Ook zou ik je trainingen een beetje aanpassen op hoeveelheid herhalingen je doet. Ik zelf zou kiezen voor ongeveer rond de 15 herhalingen per set.

Setjes van 15 reps. Wat is dat voor ongein.

6% kwijt raken Is gewoon easy te behalen in 3 maanden, of bedoel je dat er aan de hand van de foto weinig spier overblijft ?

Ik heb wel spieren en ik doe ook kracht training 4x per week nu met een beginnend personal trainer. Maar naar 12 procent is gewoon haalbaar?

Ik heb wel spieren en ik doe ook kracht training 4x per week nu met een beginnend personal trainer. Maar naar 12 procent is gewoon haalbaar?

Is makkelijk haalbaar, maar ik denk dat Koreq bedoelde dat je in een te vroeg stadium zit om al echt naar de 12% te cutten omdat er nog niet echt heel veel massa zit.

Ja wil ook niet te dun worden maar wat zou ik moeten doen dan om in 3 maanden het beste resultaat te krijgen met.een mooi lichaam

• Topic Starter Topic Starter
Haha, zo te lezen zijn er meer vragen gesteld in dit topic.

Maar om even terug te komen en jullie vragen te beantwoorden:
@nindo17, Thanks voor je reactie! 2400/2500 kcal op een dag is voor mij prima te doen. En mijn vraag is waarom dan die 15 herhalingen? Dan ga je meer op krachtuithoudingsvermogen zitten. Wat is jouw idee daar mee als ik vragen mag? (Ook omdat @Jwdoetookmee die reactie plaatst)

@koreq, ook bedankt voor je reactie! Mijn idee is om (minimaal) 4x in de week KT te doen. Daarbij sport ik op school nog veel, denk aan turnen, korfbal, zwemmen etc. (Zit op de HALO in Den Haag). Eiwit inname is iets hoger dan dat het 'officieel' zou moeten zijn. Dit heb ik nauwkeurig uitgerekend en de vragen die ik al had had ik gesteld in het voedingsgedeelte.

Groetjes,
J

Hahahaha en mijn vraag???

Haha, zo te lezen zijn er meer vragen gesteld in dit topic.

Maar om even terug te komen en jullie vragen te beantwoorden:
@nindo17, Thanks voor je reactie! 2400/2500 kcal op een dag is voor mij prima te doen. En mijn vraag is waarom dan die 15 herhalingen? Dan ga je meer op krachtuithoudingsvermogen zitten. Wat is jouw idee daar mee als ik vragen mag? (Ook omdat @Jwdoetookmee die reactie plaatst)

@koreq, ook bedankt voor je reactie! Mijn idee is om (minimaal) 4x in de week KT te doen. Daarbij sport ik op school nog veel, denk aan turnen, korfbal, zwemmen etc. (Zit op de HALO in Den Haag). Eiwit inname is iets hoger dan dat het 'officieel' zou moeten zijn. Dit heb ik nauwkeurig uitgerekend en de vragen die ik al had had ik gesteld in het voedingsgedeelte.

Groetjes,
J
Hierdoor heb je inderdaad ook te maken met spiercondite. Maar ook prikkel je je spier weer op een andere manier, en dat is alleen maar beter. Ook omdat je zo veel herhalen maakt zou je meer gaan verbranden, ook zou de after burn meer zijn!

yep

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Ja wil ook niet te dun worden maar wat zou ik moeten doen dan om in 3 maanden het beste resultaat te krijgen met.een mooi lichaam

als jij een 'redelijk' mooi lichaam wilt in 3 maanden dan zou ik als ik jou was de eerste maand extra intensief cardio doen - denk aan optimale hartslag voor vetverbranding(lees forum), ruim een uur cardio, goede voeding met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten en vetten - om een paar %bf te verliezen en vervolgens clean bulken voor 2 maanden. Het is zwaar en heel strikt, maar in zo'n korte tijd heb je weinig keus. tenzij je al enig ervaring hebt met voeding en conditie training.

btw. beter teveel eiwitten dan te weinig ;)

Laatst bewerkt:
yep

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

als jij een 'redelijk' mooi lichaam wilt in 3 maanden dan zou ik als ik jou was de eerste maand extra intensief cardio doen - denk aan optimale hartslag voor vetverbranding(lees forum), ruim een uur cardio, goede voeding met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten en vetten - om een paar %bf te verliezen en vervolgens clean bulken voor 2 maanden. Het is zwaar en heel strikt, maar in zo'n korte tijd heb je weinig keus. tenzij je al enig ervaring hebt met voeding en conditie training.

;)

yep

please do tell, waarom cardio en waarom complexe carbs, en waarom een clean bulk? (en wat versta jij onder clean)

Terug
Naar boven