XXL Nutrition

Simpele rekensom, of niet?

hmm die 2X/2 had ik al lang door maar jij vergeet dat je ook die 50 moet vermeningvuldigen, ow cool dan krijg je ook terug negatieve karma van mij. :rolleyes:

Die moet je helemaal niet vermenigvuldigen. Je zet alleen die eerste X onder de noemer 2 zodat je die 2 kan overzetten naar de andere kant. Als je de teller daarvan dan ook met 2 vermenigvuldigt verandert er net niks aan de vergelijking maar komt die 2 wel vrij. Gesnopen?

Btw, mijn puntjes zullen iets harder doortellen, don't worry ;)

Wiskunde moet je denk ik echt liggen. Ik vind het knap dat mensen zulke dingen zo snel kunnen zien. Ik heb aardig wat wiskunde gehad, maar ik zie nog steeds niet zo snel dit soort oplossingen. Uiteindelijk vind ik het meestal wel, maar wel met de volle tijd. :D

Wiskunde kun je opzich ook wel leren. Ik snapte niet veel van wiskunde toen ik met havo NT begon, maar doe nu 6vwo NT en haal tussen de 7 en 8 op toetsen :) .

• Topic Starter Topic Starter
Wiskunde betekende vooral veel oefenen voor mij. Op de HAVO ging het wel een stuk beter dan op het VWO. Logisch wel, want op het VWO maakte ik nooit sommen, las alleen de samenvattingen voor een toets. :roflol: Sukkel.

33.335 / 2 + 33.335 = 50.00025 kg

• Topic Starter Topic Starter
En mensen blijven met verschillende antwoorden komen :roflol:

**** it ik weet dat ik 100 zou moeten zeggen,maar omdat de vraagstelling zo debiel is zeg ik 75!!!
dat willen ze lezen so....

Kees moet nodig gaan cutten.

x = 50 + (x/2)

x - (x/2) = 50

x/2 = 50

x = 100

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven