Fitness Seller

Simpele rekensom, of niet?

je komt wel het goede uit maar in feite klopt je berekining niet.

Immers x-x/2=50 ==> op gelijke noemer zetten dus 2X-X=100 (noemer mag je weglaten nadat je deze op gelijke noemer hebt gezet ====> vervolgens uitrekeningen dus (2-1)X=100
Onzin. Je kan die 2 uit de noemer overzetten naat de anderen kant als je ze dan vermenigvuldigt. Das 1 van de basisregels man.

Daar zal je dan wel goed zuur van zijn!!!:eek:
Ik ben bij de eerste test al gezakt. Zat onwijs te k*tten met het rechthouden van de 'pizzapunt'. Ik mag nog wel een herkansing doen...maar je moet wel alles mee hebben om te slagen:rolleyes:

Is alweer 2 jaar geleden. Achteraf gezien vind ik het niet zo erg dat ik niet bij defensie werk. :p

• Topic Starter Topic Starter
Klopt! Bij de KLM moet je inderdaad bij de eerste test allerlei 'sommen' maken. Deze zijn wel goed te doen.....alleen als je uiteindelijk aangenomen word, moet je een grote zak geld mee nemen:D Dat is het voordeel van de gratis opleiding bij de luchtmacht.....Kun je na 9 jaar(?) alsnog de burgerluchtvaart in....gratis.

Jij wilt uiteindelijk ook gewoon burgers vervoeren neem ik aan?

Na het 10 jarige contract bij Klu wel ja. Tel daarbij nog je opleiding bij en je zit aan +- 13 jaar Klu. Lijkt me wel handig om verder te gaan aangezien je bij de Klu ook bepaalde papieren kan halen voor de burgerluchtvaart :) Zou eerst graag F16 of Apache vlieger willen worden. Als dit niet lukt ga ik kijken wat me het meest aanspreektt bij defensie, sowieso een militair beroep.

Waarom wil jij gevechtsvlieger worden?

Als ik zeg:

80 man ... denk na .. helft van zijn gewicht --> helft van 80 = 40 kg + 50 kg = 90

kees weegt exact 50 kg plus de helft van z'n gewicht, hoeveel weegt kees?

Het is niet bekend hoeveel "zijn gewicht" is. Dus het kan ook 80 kg zijn.

volgens mij lees je de vraag een beetje krom :D

Na het 10 jarige contract bij Klu wel ja. Tel daarbij nog je opleiding bij en je zit aan +- 13 jaar Klu. Lijkt me wel handig om verder te gaan aangezien je bij de Klu ook bepaalde papieren kan halen voor de burgerluchtvaart :) Zou eerst graag F16 of Apache vlieger willen worden. Als dit niet lukt ga ik kijken wat me het meest aanspreektt bij defensie, sowieso een militair beroep.

Tja, goede vraag.... Tijdens een sollicitatie van de luchtmacht zou ik zeggen dat ik in een hecht team wil werken, mijn land wil verdedigen, geen 'normale' baan wil etc etc etc;). Maar mij gaat het er natuurlijk alleen om dat ik in een f16 wil knallen, hard door het luchtruim!!!!:rolleyes: Het lijkt mij gewoon super gaaf en krijg je er een enorme kick van...om uiteindelijk met een dik salaris bij de burgerluchtvaart te gaan vliegen.... Maarja, het is allemaal te hoog gegrepen voor mij....het blijft een jongensdroom:p

Wanneer moet je getest worden?

Als ik zeg:

80 man ... denk na .. helft van zijn gewicht --> helft van 80 = 40 kg + 50 kg = 90
Daarom juist kan het nooit 80 zijn, je geeft hier zelf al het bewijs ;)

Het is niet bekend hoeveel "zijn gewicht" is. Dus het kan ook 80 kg zijn.
Niet dus.

Dit heeft weinig met wiskunde te maken mensen, dit is logica. Men stelt die vraag om te zien of mensen logisch kunnen nadenken zodat ze in situaties waar je moet redeneren en logisch denken snel tot een oplossing kan komen.

Ik ben akkoord met de oplossing van Massalah vanuit wiskundig opzicht, zo lost men idd vergelijkingen op. Maar taalkundig weegt jantje gewoon 50kg.

Als iemand zegt dat ik exact 80kg weeg dan moet je de rest niet meer horen van de vraag, ik weeg 80 kg en wat daarna komt is gewoon een hypnose trick.

Toen ik de vraag las dacht ik onmiddellijk hieraan (want is ook zo een hypnotische vraag):"jantjes vader heeft 4 zonen, tim, pim, kim. Wie is de 4de?".

Enige zinnige antwoord wat ik tussen de replies heb gezien.

Als iets exact 50kg weegt. Weegt het exact 50kg en dus niet meer vanwege een of andere wiskundige formule.

Enige zinnige antwoord wat ik tussen de replies heb gezien.

Als iets exact 50kg weegt. Weegt het exact 50kg en dus niet meer vanwege een of andere wiskundige formule.
Haha nee dan lees je het fout :D

dit is de zin:

Maar je moet 'm dus zo lezen:

kees weegt exact (50 kg + de helft van z'n gewicht), hoeveel weegt kees?

Er staat nergens dat die 'exact' enkel betrekking heeft op 50kg, dus moet je de plus erbij rekenen. Anders had er moeten staan:

kees weegt exact 50 kg PUNT.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, goede vraag.... Tijdens een sollicitatie van de luchtmacht zou ik zeggen dat ik in een hecht team wil werken, mijn land wil verdedigen, geen 'normale' baan wil etc etc etc;). Maar mij gaat het er natuurlijk alleen om dat ik in een f16 wil knallen, hard door het luchtruim!!!!:rolleyes: Het lijkt mij gewoon super gaaf en krijg je er een enorme kick van...om uiteindelijk met een dik salaris bij de burgerluchtvaart te gaan vliegen.... Maarja, het is allemaal te hoog gegrepen voor mij....het blijft een jongensdroom:p

Wanneer moet je getest worden?

Haha goede vraag he, ik stelde hem omdat ik zelf het antwoord ook niet weet. Uiteraard doe ik het voor de kick en omdat ik geen 'regular job' wil. Zal alleen niet goed genoeg zijn. Ik heb nog geen datum voor de testen, na de zomer ga ik bij de landmacht. Ben van plan om de testen te doen dan.

Hoe lang duurt het begin tot eind van de testen eigenlijk? Had eens gehoord dat het een jaar kan juren eer je echt alle testen heb afgelegd, en zelfs dan kan je nog afgekeurd worden.

dit is de zin:

Er staat nergens dat die 'exact' enkel betrekking heeft op 50kg, dus moet je de plus erbij rekenen. Anders had er moeten staan:

O ja dat kan natuurlijk ook :duh:

doe dan toch maar 100KG :o

dit is de zin:

zo is het inderdaad duidelijker

yeah baby me 2

Hoe lang duurt het begin tot eind van de testen eigenlijk? Had eens gehoord dat het een jaar kan juren eer je echt alle testen heb afgelegd, en zelfs dan kan je nog afgekeurd worden.

Ongeveer 9 maanden werd mij verteld daar. Je kunt ook nog wel afgekeurd worden wanneer je in de opleiding zit, die kans blijft altijd aanwezig. ;)

dan wordt dit volgens jouw redening

x-X/2=50
X-X=100
0=100

:rolleyes:

Hoe kom je er in godsnaam bij. Eerst moet je x-x/2 uitwerken. Dan houd je dus x/2 over. Daarna kan je die 2 overzetten. Net wat ik dus gedaan heb. Je kan die 2 natuurlijk niet overzetten wanneer er nog een aftrekking staat, ook weer een basisregel.

bodybuildingforum + rekensom = 116 posts en nog geen correcte oplossing :roflol:

Kijk, het is een eenvoudige vergelijking die je moet maken. We stellen dat x gelijk is aan het totaalgewicht.

x = 50 + x/2
x - x/2 = 50
x/2 = 50
x = 50 * 2
x = 100

Hierdoor kunnen we besluiten dat pietje dus 100 kilo weegt.

Onzin. Je kan die 2 uit de noemer overzetten naat de anderen kant als je ze dan vermenigvuldigt. Das 1 van de basisregels man.

dan wordt dit volgens jouw redening

x-X/2=50
X-X=100
0=100

:rolleyes:

Hoe kom je er in godsnaam bij. Eerst moet je x-x/2 uitwerken. Dan houd je dus x/2 over. Daarna kan je die 2 overzetten. Net wat ik dus gedaan heb. Je kan die 2 natuurlijk niet overzetten wanneer er nog een aftrekking staat, ook weer een basisregel.

Whaha lol. Monster math skills :roflol:

Omdat het geen je op de gelijke noemer wilt zetten over de hele som gedaan moet worden. Zodoende dus dat je ook de 50 moet omzetten.

Pfff n00bs:

kees weegt exact 50 kg plus de helft van z'n gewicht (z'n gewicht met de helft erbij is dus 50kg.)

50kg. = Kees + de helft van z'n gewicht
Kees weegt dus 33,33 kg.

Terug
Naar boven