MuscleMeat

Skinny fat, Ga voor bulken of toch niet?

Bezoekers in dit topic

Wat is een realistische doel om neer te zetten qua deadlift, bank-drukken en squatten. En ik leg de nadruk op deadliften en bankdrukken aangezien ik brede heupen heb en dit wil compenseren met bredere boven lichaam!

Ben begginer trouwens!! laten we uitgaan van 0 begin!
 
Laatst bewerkt:
een realistisch doel? ik denk dat je daarvoor best eerst eens naar de gym gaat en wat gaat uittesten hoeveel je nu aankan, vanaf daar kan je dan kijken.

Als ik het zo lees heb ik de indruk dat je wel gemotiveerd bent, super! Nu die motivatie vasthouden en er gwn keihard invliegen!!

Je kan geen droomlichaam krijge op 3 maand, maar je kan veel meer verrichten in 3 maand dan de meeste mensen voor mogelijk houden, gewoon gaan!
 
Ik kon eind vorig jaar ook maar 30kg bankdrukken, en dat dan 2x10.
Nu 60 en 3x10 (en dat dan tot failure)
Begin gewoon met pushups. Kijken hoeveel je er nu kan, en na een maand kijken hoeveel je er dan kan. Dan zie je misschien het verschil in massa wel niet, maar wel in kracht en reps.
Gewoon gaan!
 
Zou voor een lekkere dirty bulk gaan
 
Vind het beetje onzin om te bulken of te cutten. Gewoon high protein dieet, rond je onderhoud kcal zitten. Krachtschema ala stronglifts of starting strength, en een hoop cardio/beweging om de vetverbranding te stimuleren. Lichaam past zich wel aan. Vetverbranden en spier opbouwen kunnen prima gecombineerd worden in beginstadium.
 
Neeh, dirty heb ik al gedaan en ben toen veelste dik geworden :p.

Ik kan nu ongeveer 3x15 11 kg dumbels (totaal 22 kg) bank drukken (weet niet in hoevere barbell bank druk beter of slechter gaat, denk beter). Ben van plan ietjes onder mij onderhoud kcal te zitten, cardio te gaan doen en 5x5 programma te volgen. Ik probeer het bij te houden eventueel ietjes hoger in kcal te gaan zitten indien mijn vp laag genoeg is. En hoop ver te komen over half jaartje. Ik post wel een foto van de progressie ooit nog.
 
Dan is het denk ik besloten. Ik zal gaan cutten tot ongeveer 69 kilo a 68 kilo dit lijkt me redelijk weeg 74 ongeveer. Ik denk dat 68 kilo wel redelijk is. Ik zal daarna stronglift 5x5 gaan doen voor een maand of 2,3 denk ik en daarna misschien naar split overschakelen.
Waarom pas na het cutten met SL5x5 beginnen? Ik zou meteen met SL beginnen, dan verlies je in elk geval minder spier tijdens de cut, en met een beetje geluk zelfs bijna niets vanwege beginnergains.

Verder kan ik uit ervaring bevestigen dat voor beginners (zeker eerste 6 maanden) SL5x5 prima werkt voor massa.

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

Vind het beetje onzin om te bulken of te cutten. Gewoon high protein dieet, rond je onderhoud kcal zitten. Krachtschema ala stronglifts of starting strength, en een hoop cardio/beweging om de vetverbranding te stimuleren. Lichaam past zich wel aan. Vetverbranden en spier opbouwen kunnen prima gecombineerd worden in beginstadium.
Deze is misschien wel het beste advies in dit topic.
 
Back
Naar boven