MuscleMeat

Skullcrusher

Rientio

Novice
Waardering
0
Hey mensen,
Ik had een vraagje, als ik mijn ellebogen tijdens de skullcrusher op schouderbreedte houdt, volgens mij doen ze dat op exrx ook, krijg ik ontzettende pijn in me rechter elleboog. Terwijl als ik me ellebogen ver naar buiten buig ik nergens last van heb. Doe ik misschien iets fout, of maakt het voor de oefening niet uit hoe ver je ellebogen uit elkaar staan?

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExtSC.html

Doe een oefening zoals hij bij jou goed aanvoelt ! !

Gebruik zo'n filmpje (of foto) alleen als voorbeel hoe de oefening ongeveer uitgevoerd moet worden, maar zie het niet als een wetmatig iets om het op precies dezelfde manier te doen.

Zelf laat ik trouwens ook de ellebogen wat naar buiten komen omdat geforceerd bij elkaar houden pijnlijk is.

3XL zei:
Zelf laat ik trouwens ook de ellebogen wat naar buiten komen omdat geforceerd bij elkaar houden pijnlijk is.

Wegens brakke uitleg van die oefening dacht ik dat ik mijn ellebogen zo dicht mogelijk tegen elkaar aan moest houden tijdens de gehele set... nu doetie op normale breedte al pijn ind..

Als het pijn doet ben je verkeerd bezig.

Normaal gesproken kan je stellen dat je een oefening moet aanpassen naar je lichaam, niet dat je je lichaam aan moet passen naar een oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Zou het misschien ook er aan kunnen liggen dat ik hem met de z-bar doe, ik hoorde namelijk van mijn broer dat hij hem altijd met de rechte stang doet maar dat zijn ellebogen niet zo ver naar buiten moeten als bij mij.

Ik zal het morgen eens uitproberen.

Terug
Naar boven