Fitness Seller

Slecht nieuws wat betreft vogelgriep.

smokey juul

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
'40.000 doden in Nederland bij pandemie'
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: ANP / FOK!
Gepubliceerd: dinsdag 17 januari 2006 @ 13:16
De uitbraak van de vogelgriep heeft de afgelopen jaren bij velen al geleid tot de angst dat er een wereldwijde griepepidemie (pandemie) komt. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft nu gemeld dat ongeveer 40.000 Nederlanders zullen sterven als Nederland wordt getroffen door de pandemie.

Deze pandemie kan uitbreken als mensen die aan een menselijke griep-vorm lijden, worden geïnfecteerd met het vogelgriepvirus. Hierdoor kan namelijk een hybride variant ontstaan die net zo besmettelijk is als de 'gewone' griep, maar veel dodelijker omdat er geen afweer tegen is.

Deskundigen van het RIVM menen dat over een periode van drie maanden zo'n vier miljoen mensen in Nederland zullen gaan lijden aan het griepvirus. Een op de honderd besmetten zal vervolgens overlijden, zo menen de statistici. De Nederlandse overheid werkt momenteel samen met een groot aantal organisaties aan draaiboeken waarmee het gevaarlijke virus, als dat in Nederland zou opduiken, kan worden bestreden.

De vogelgriep heeft de afgelopen jaren wereldwijd aan tientallen mensen het leven gekost. Recentelijk is het virus Turkije binnengedrongen. Ruim een week geleden werd het zelfs aangetroffen in Istanbul. In de Oost-Turkse stad Van overleden de afgelopen weken vier kinderen door het virus.

Vandaag overleed opnieuw een jong kind aan de gevolgen van de vogelgriep. Het betrof een driejarig jongetje in Indonesië. Enkele dagen geleden stierf zijn oudere zusje ook al aan de ziekte. Een derde kind uit het gezin ligt nog met dezelfde symptomen in het ziekenhuis.

Pandemieën doen zich gemiddeld om de twintig à dertig jaar voor. De laatste was veertig jaar geleden, toen betrof het de Hongkong-variant. Het beruchtste voorbeeld van een pandemie is de Spaanse griep, die tussen 1918 en 1920 wereldwijd meer dan twintig miljoen slachtoffers maakte.

Slecht nieuws. :mad:

Re: slecht nieuws wat betrefd vogelgriep

Ik heb zondag een reportage gezien over de mogelijke gevolgen van de vogelgriep en daaruit bleek dat er wereldwijd zo'n 2 a 300.000.000 mensen zouden sterven. Op 5 miljard. Ik geef mezelf een grote kans om het te overleven.

Ik denk dat de kans dat je doodgaat aan een hartaanval omdat je je te druk maakt groter is.

Ik kan er eerlijk gezegd geen seconden minder om slapen hoor. Als je doodgaat ga je, niks aan te doen.

allemaal naar de noordpool

daar is het te koud , het virus kan niet doorbreken :)

Gekke is dat jonge mensen meer risico lopen om eraan te sterven dan oude. Jonge mensen hebben beter afweersysteem, maar dit valt bij de ziekte je eigen cellen aan en daar zit het probleem.

Men zegt wel het zal allemaal zon vaart niet lopen maar dat vind ik een domme denkwijze, beter het ergste denken en goed voorbereid (desnoods met extra belasting) dan nonchalant en weerloos staan als het echt toeslaat.

Big_T zei:
Men zegt wel het zal allemaal zon vaart niet lopen maar dat vind ik een domme denkwijze, beter het ergste denken en goed voorbereid (desnoods met extra belasting) dan nonchalant en weerloos staan als het echt toeslaat.
Typisch Nederland he, zo nuchter...

conclusie: iedereen aan de roids zodat je weerstand slechter wordt -> minder goede afweersysteem..

:D hehe

• Topic Starter Topic Starter

omg, en ik heb dus een goed afweersysteem ben ik dan snel de lul? :p

Iedereen doet er wel zo nuchter over, maar ik slaap er slecht van.

Je kan wel zeggen'ja als je doodgaat ga je dood, jammer dan' nee fijne gedachte! Nu praat je makkelijk,maar stel nou dat JIJ net een van die 40.000 bent?!

Of stel dat JIJ het niet krijgt, maar een geliefde van je, of familie, dan ligt je leven ook helemaal op zn kop.

Ik slaap er dus wel degelijk slechter van, maargoed...ik probeer me er zo minmogelijk zorgen om te maken..

CitizenDildo zei:

Je kan wel zeggen'ja als je doodgaat ga je dood, jammer dan' nee fijne gedachte! Nu praat je makkelijk,maar stel nou dat JIJ net een van die 40.000 bent?!

Of stel dat JIJ het niet krijgt, maar een geliefde van je, of familie, dan ligt je leven ook helemaal op zn kop.

Ik slaap er dus wel degelijk slechter van, maargoed...ik probeer me er zo minmogelijk zorgen om te maken..

Idd, maak mij ook zorgen over m"n gezin.

Maak je je dan ook zo druk in het verkeer? Lig je ook hele dagen wakker van dat je wel een diabetes zou kunnen krijgen, kanker of wat dan ook?
Die kans om daar geslachtofferd door te worden is veel reeler.

We kunnen alleen maar hopen dat het ons niet treft want met 40000 doden heeft iedereen hier mee te maken, direct of indirect. Je kan wel stoer zeggen dat het je niks doet maar als het virus daadwerkelijk uitbreekt ben je allemaal bang dat het jouw familie overkomt.

ow dat valt nog mee
ik dacht dat de slachtoffers in de honderduizenden zouden lopen

Je kan je er nu wel druk over maken, maar dat heeft geen zin, behalve de mensen hier in nl, die er iets tegen moet bedenken;) Als ik het straks krijg, weet ik zeker dat ik dan ook flip, maar waarom me nu er druk overmaken? Dan kan je je net zogoed elke dag druk over maken dat je dood gaat in het verkeer, die kans is toch een stuk groter.

Je kan je er nu wel druk over maken, maar dat heeft geen zin, behalve de mensen hier in nl, die er iets tegen moet bedenken;) Als ik het straks krijg, weet ik zeker dat ik dan ook flip, maar waarom me nu er druk overmaken? Dan kan je je net zogoed elke dag druk over maken dat je dood gaat in het verkeer, die kans is toch een stuk groter.

kip is trouwens in de aanbieding bij ah..5euro per kilo...

ik ga gewoon zo veel drugs gebruiken dat het virus gelijk sterft zodra het me lichaam binnenkomt

40.000 vind ik reuze mee vallen...ter vergelijking,na schatting zijn er in nederland 20.000 mensen hiv+...

Ik maak me pas zorgen als het zover is. Tot die tijd heb ik er zeker geen invloed op, en dan misschien minimaal.
Ze komen de deur dan echt niet uit. En ik slaap wel in mijn auto!

Terug
Naar boven