MuscleMeat

Slechte eter.. help!

TTIMMEHHHH

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
73kg
Vetpercentage
9%
Hallo allemaal,

Ik zal mij als eerste even voorstellen, mijn naam is Tim. Ben 18 jaar oud en ben al tijdje bezig met fitness.
Graag wil ik dit wat serieuzer gaan aanpakken en ben dus direct gestapt naar een aanbevolen fitnesscoach.
Aangezien ik een aantal dingen niet afkrijg met eten zegt hij dat het erg moeilijk wordt om mijn doel te halen omdat voeding een van de belangrijkste dingen is.

Is er iemand die me kan helpen om een goed voedingsschema en trainingsschema op te zetten. Ik wil graag gespierder en breder worden. Hopelijk op een spoedig antwoord van iemand die me goed kan helpen.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Tim:)

Je hebt toch een fitnesscoah? wat voert die uit dan ?

Wat eet je nu dan? De truc is in ieder geval om het langzaam op te bouwen. Je went er vanzelf aan.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is enz?

Oke mijn routine gaat meestal van, 8 volkoren boterhammen per dag met plakjes kipfilet. Eet meestal wat de pot schaft. Dit is meestal dan wel gewoon gezond. Dus of aardappelen groente vlees of pasta/rijst. ( Als ik een aangepast voedingsschema krijg kan ik dit zelf bereiden en hoef ik dus niet persee mee te eten). Dan nog brinta, een appel, banaan of een peer. Shakes komen ook nog tussendoor. (Protein) Creatine neem ik ook nog.

Download Myfitnesspal en zet daarin wat je eet. Dan kom je tot de conclusie dat het veel te weinig is en ga je meer toevoegen totdat je genoeg hebt. Dan kijk je of je macro's kloppen. Tadaa, voedingsschema :D

Download Myfitnesspal en zet daarin wat je eet. Dan kom je tot de conclusie dat het veel te weinig is en ga je meer toevoegen totdat je genoeg hebt. Dan kijk je of je macro's kloppen. Tadaa, voedingsschema :D
Maar wat ik dus juist wat ik wil weten, hoeveel ik moet eten en wat het beste is om te eten. Met een daarbij goed trainingsschema dat ik echt zie dat ik goede vooruit gang boek. Ik wil dus breder en meer spiermassa krijgen :p

Laatst bewerkt:
oke komt die, zoek op google onderhoud berekenen. vul je een paar van die dingen in en dan heb je ongeveer ik herhaal ongeveer een idee wat je op een dag verbrand.
als je doel is bulken ga je daar ongeveer 500kcals boven zitten.
dan pak je myfitnesspall vult in wat je eet en het tekort vul je aan. tadaaaa

oke komt die, zoek op google onderhoud berekenen. vul je een paar van die dingen in en dan heb je ongeveer ik herhaal ongeveer een idee wat je op een dag verbrand.
als je doel is bulken ga je daar ongeveer 500kcals boven zitten.
dan pak je myfitnesspall vult in wat je eet en het tekort vul je aan. tadaaaa
Dus als ik het goed heb is die tweede het aantal wat ik moet eten en daar zal dus 500 boven op moeten. Dat zal dus 3500 calorieën zijn wat ik binnen moet krijgen? https://gyazo.com/776d4f9d084025141c7a7aef2768d335 foto van het berekenen van de onderhoud.

Heb je misschien nog goede producten voor te eten of eventueel drinken? Wat goed voor je is en veel calorieën zijn? :)

9,9/10 heeft geen zin om voor jou een voedingsschema te maken :p. Een voedingsschema is persoonlijk. Uhmm ergens op menshealth kan je je behoefte berekenen. Als je wilt gaan bulken 300~ boven je behoefte cutten 300~ onder je behoefte. Macro's 2,3~ gram eiwit per kg vet 1 gram per kg de rest koolhydraten. Je kan hiervan afwijken. Van daaruit maak je een schema dat voldoet aan je macro's en behoefte

Noten bevatten veel calorieën
Chocomelk met whey
Pindakaas
Volle melk
Aardappelen?
Rijst?

Je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Plan ook gewoon 1 maaltijd per week in waar je eet wat jij op dat moment wilt.
Puur voor het mentale stukje. Eten moet lekker zijn vind ik zelf

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

Bijlagen

Terug
Naar boven