- Waardering
- 637
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 64kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een slijmbeurs ontsteking is vaak goed te behandelen met een injectie met corticosteroïden in de schouder. De meeste artsen hebben dit gewoon liggen. Neemt natuurlijk niet de oorzaak weg maar wel de onsteking.

Waarom? Heb dit ook voorgehad, spuit erin en heb het nooit meer terug gehad....
Kans dat je weefsel zo erg beschadigt word dat het niet meer kan herstellen. Heb het gelukkig ook niet gedaan, is vanzelf over gegaan na een hele tijd
Het belangrijkste is luisteren naar je lichaam en alles blijven doen wat geen pijn doet, of in het traject wat geen pijn veroorzaakt. Het mag geen pijn provoceren, zowel tijdens als na het belasten. Let vooral goed op de dag na trainen. Heb je geen pijn? Dan heb je juist belast. De pijn vanuit de pezen laat namelijk een dag op zich wachten. Wat je vandaag doet, merk je morgen.
Dus belasten mag, maar tot de pijngrens en binnen het pijnvrije traject.
succes!

Beste mensen, heb nu ook erg last van mijn schouder. Het is gekomen door het benchen, alles kan ik nu redelijk trainen behalve mijn borst. Ik kan deze oefening gewoon niet meer pijnloos uitvoeren.
Als ik niks doe heb ik geen last van mijn schouder, de pijn/plek is echter wel licht te voelen als ik mijn jas aan trek of in de auto stap en de gordel om moet doen, ook met slapen moet ik op mijn buik gaan liggen. Ben ik de sjaak of is het iets anders dan een (beginnende) slijmbeursontsteking?
En wat zal ik doen, deze hele week rust houden of gelijk licht doortrainen ivm betere doorbloeding?
Het belangrijkste is luisteren naar je lichaam en alles blijven doen wat geen pijn doet, of in het traject wat geen pijn veroorzaakt. Het mag geen pijn provoceren, zowel tijdens als na het belasten. Let vooral goed op de dag na trainen. Heb je geen pijn? Dan heb je juist belast. De pijn vanuit de pezen laat namelijk een dag op zich wachten. Wat je vandaag doet, merk je morgen.
Dus belasten mag, maar tot de pijngrens en binnen het pijnvrije traject.
succes!
Ik zit echt met precies hetzelfde als wat jij hierboven schrijft. Ik heb er meer last van gekregen sinds ik vorige week voor het eerst BOR met een barbell had gedaan met 30 kg. Ging allemaal prima, alleen de volgende dag...nou zeurende pijn in mijns chouder en kon het haast niet bewegen. Schoudertraining achterwege gelaten 2 dagen verder en zo veel mogelijk belasting achterwege gelaten. Het is nu weer zo mild als eerst, maar morgen maar uitkijken...geen BOR met barbell verlopig....
Ik zit echt met precies hetzelfde als wat jij hierboven schrijft. Ik heb er meer last van gekregen sinds ik vorige week voor het eerst BOR met een barbell had gedaan met 30 kg. Ging allemaal prima, alleen de volgende dag...nou zeurende pijn in mijns chouder en kon het haast niet bewegen. Schoudertraining achterwege gelaten 2 dagen verder en zo veel mogelijk belasting achterwege gelaten. Het is nu weer zo mild als eerst, maar morgen maar uitkijken...geen BOR met barbell verlopig....
THX again!
Je zou het misschien niet verwachten, maar wat beweging betreft, verschilt een squat niet zo gek veel van een deadlift. Zwaartepunt ligt anders. Mogelijk heeft de fysio zich hierin wat ongelukkig vergist.
Dan heb ik het vermoeden dat hij je moeder frontraises wil laten maken, met idd de duimen omhoog. Wederom een ongelukkige benaming van een oefening.
Ik heb zelf i/h verleden met deze kwaal te kampen gehad en heb frontraises, facepulls en hammergrip dumbbellpresses gedaan om er vanaf te komen, met goed resultaat.
Verder zou ik bij ontstoken slijmbeurzen nooit naar cortico's grijpen, maar met therapie de kwaal weg laten nemen. En als je de fysio niet vertrouwd gewoon weg gaan. Maar het betreft je moeder, hoe voelt zij zich bij deze fysio?
Verder moet ze bdw ook side raises doen, en erop letten dat de duim omhoog blijft wijzenBij side raises moet je er juist op letten dat de pink hoger zit dan de duim, anders train je je voorkop, en kan je net zo goed front raises doen... De logica ontspringt me