Fitness Seller

slijmbeursontsteking in schouder

Hé Harm, hoe gaat het nu met je moeder? Is ze bij dezelfde fysio gebleven en heeft ze de oefeningen allemaal volgehouden? Ben benieuwd hoe het met haar schouder is, als ik je verhaal zo lees zou ik het zelf ook niet vertrouwen en vragen om een second opinion.

Stelde ze bij mij ook voor, heb het gelukkig gewoon laten rusten.

Ik begin ook last te krijgen van mijn linkerschouder, neem nu meer rust voor mijn schouders maar dit soort info is altijd handig om te weten.

kleine moeite

Graag gedaan

---------- Toegevoegd om 07:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:45 ----------

Kans dat je weefsel zo erg beschadigt word dat het niet meer kan herstellen. Heb het gelukkig ook niet gedaan, is vanzelf over gegaan na een hele tijd

Als een injectie onder echogeleiding gegeven wordt is dat helemaal niet erg. Dan wordt er gespoten, waar het nodig is. Bovendien weet de echografist hopelijk ook waar hij het over heeft en wordt het peesweefsel niet geraakt.

De dag na een training / wedstrijd, zit er altijd vocht in de schouder. Dat is een normale reactie op belasten. Maar als de schouder overbelast raakt gaat het vocht niet meer weg en wordt het troebel. Dat is allemaal op een ehco te zien.

Weten waar een echografist bij jou in de buurt zit? Kijk op www.snelvanjepijnaf.nl ga naar lokaties en let op echodiagnostiek.

Denk je niet dat de mobiliteit van het CTO een zeer belangrijk punt is bij subacromiaal impingement (hier reken ik dan voor het gemak even de bursitis en de peesontsteking bij)?

Cto

Absoluut. Zowel Stenvers als Kibler onderschrijven het belang van CTO bij glenohumerale impingement. Een groot deel van de bewegelijkheid van de schouder komt voor uit een heterolaterale rotatie in de wervelkolom. Een goede uitgangspositie is uitermate belangrijk voor het goed kunnen gebruiken van de schouder, dan wel het ontlasten van de schouder in de eindstanden.

Beste mensen, heb nu ook erg last van mijn schouder. Het is gekomen door het benchen, alles kan ik nu redelijk trainen behalve mijn borst. Ik kan deze oefening gewoon niet meer pijnloos uitvoeren.

Als ik niks doe heb ik geen last van mijn schouder, de pijn/plek is echter wel licht te voelen als ik mijn jas aan trek of in de auto stap en de gordel om moet doen, ook met slapen moet ik op mijn buik gaan liggen. Ben ik de sjaak of is het iets anders dan een (beginnende) slijmbeursontsteking?

En wat zal ik doen, deze hele week rust houden of gelijk licht doortrainen ivm betere doorbloeding?

gedoseerde rust

Het belangrijkste is luisteren naar je lichaam en alles blijven doen wat geen pijn doet, of in het traject wat geen pijn veroorzaakt. Het mag geen pijn provoceren, zowel tijdens als na het belasten. Let vooral goed op de dag na trainen. Heb je geen pijn? Dan heb je juist belast. De pijn vanuit de pezen laat namelijk een dag op zich wachten. Wat je vandaag doet, merk je morgen.

Dus belasten mag, maar tot de pijngrens en binnen het pijnvrije traject.

succes!

Het belangrijkste is luisteren naar je lichaam en alles blijven doen wat geen pijn doet, of in het traject wat geen pijn veroorzaakt. Het mag geen pijn provoceren, zowel tijdens als na het belasten. Let vooral goed op de dag na trainen. Heb je geen pijn? Dan heb je juist belast. De pijn vanuit de pezen laat namelijk een dag op zich wachten. Wat je vandaag doet, merk je morgen.

succes!

Thnx:)

Beste mensen, heb nu ook erg last van mijn schouder. Het is gekomen door het benchen, alles kan ik nu redelijk trainen behalve mijn borst. Ik kan deze oefening gewoon niet meer pijnloos uitvoeren.

Als ik niks doe heb ik geen last van mijn schouder, de pijn/plek is echter wel licht te voelen als ik mijn jas aan trek of in de auto stap en de gordel om moet doen, ook met slapen moet ik op mijn buik gaan liggen. Ben ik de sjaak of is het iets anders dan een (beginnende) slijmbeursontsteking?

En wat zal ik doen, deze hele week rust houden of gelijk licht doortrainen ivm betere doorbloeding?

Ik zit echt met precies hetzelfde als wat jij hierboven schrijft. Ik heb er meer last van gekregen sinds ik vorige week voor het eerst BOR met een barbell had gedaan met 30 kg. Ging allemaal prima, alleen de volgende dag...nou zeurende pijn in mijns chouder en kon het haast niet bewegen. Schoudertraining achterwege gelaten 2 dagen verder en zo veel mogelijk belasting achterwege gelaten. Het is nu weer zo mild als eerst, maar morgen maar uitkijken...geen BOR met barbell verlopig....

succes!

THX again!

Ik zit echt met precies hetzelfde als wat jij hierboven schrijft. Ik heb er meer last van gekregen sinds ik vorige week voor het eerst BOR met een barbell had gedaan met 30 kg. Ging allemaal prima, alleen de volgende dag...nou zeurende pijn in mijns chouder en kon het haast niet bewegen. Schoudertraining achterwege gelaten 2 dagen verder en zo veel mogelijk belasting achterwege gelaten. Het is nu weer zo mild als eerst, maar morgen maar uitkijken...geen BOR met barbell verlopig....

Oke, dat is minder... Om maar niet te zeggen compleet k*t... Loop jij er gewoon mee rond of ga je hulp zoeken? Ik zou namelijk wel eens willen weten wat het is, een scheurtje, geirriteerde pees, verrekking, geirriteerde slijmbeurs of ontsteking in de maak (ik brul maar wat)...

Misschien wist je het al maar onze rotator cuff kan ook slecht ontwikkeld zijn, er zijn verschillende oefeningen voor te vinden op het web. Gister heb ik er een paar gedaan in de afwezigheid van training en volgens mij hebben we ons plekje gevonden. Weet ook niet of ik dit wel mag trainen, ik voel het in ieder geval wel dat ik dat gister gedaan heb, kan alleen nog niet vertellen of dit positief of negatief gaat uitpakken.

oorzaak achterhalen

THX again!

PilatesMeisje, kijk eens op www.snelvanjepijnaf.nl naar een MSU-echografist (let op echodiagnostiek) in de buurt die je op een goede manier kan begeleiden met dit schouderprobleem. Als je de oorzaak hebt laten achterhalen, dan kun je er ook wat aan doen (of laten)

Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.

groet, Daniëlle

Je zou het misschien niet verwachten, maar wat beweging betreft, verschilt een squat niet zo gek veel van een deadlift. Zwaartepunt ligt anders. Mogelijk heeft de fysio zich hierin wat ongelukkig vergist.
Dan heb ik het vermoeden dat hij je moeder frontraises wil laten maken, met idd de duimen omhoog. Wederom een ongelukkige benaming van een oefening.

Ik heb zelf i/h verleden met deze kwaal te kampen gehad en heb frontraises, facepulls en hammergrip dumbbellpresses gedaan om er vanaf te komen, met goed resultaat.

Verder zou ik bij ontstoken slijmbeurzen nooit naar cortico's grijpen, maar met therapie de kwaal weg laten nemen. En als je de fysio niet vertrouwd gewoon weg gaan. Maar het betreft je moeder, hoe voelt zij zich bij deze fysio?

waarom perse geen cortiso? ik heb er zelf wel baat bij gehad.
eerst een jaar lang fysio,geen resultaat en toen heb ik bij de sport art in het ziekenhuis die spuit gekregen...en weg nooit meer last.

ik weet wel die cortisol slecht voor je spiermassa is maar lang geblesserd ook.
of heb je een andere reden?

Verder moet ze bdw ook side raises doen, en erop letten dat de duim omhoog blijft wijzen ??? Bij side raises moet je er juist op letten dat de pink hoger zit dan de duim, anders train je je voorkop, en kan je net zo goed front raises doen... De logica ontspringt me

Denk dat jij je anatomie nog een keer moet herzien

Ik heb 2 x een ontsteking gehad, klein kuurtje antibiotica/ontstekingremmer en het is weg, binnen een paar dagen. Heb je geen fysio voor nodig.

Als het blijft is er meer aan de hand dan een eenvoudige ontsteking.

Maar je wil bij zo'n ontsteking echt geen oefeningen doen, haha je wil je armen niet eens bewegen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven