AndroidHealthClinic

Smaken Rijst

roosboy

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m86
Ik ben sinds enkele dagen bezig met mijn voedingsschema, en hierbij heb ik 2x per dag rijst + kip + erwten.
dit bak ik in 15ml (eetlepel) olijfolie, dit giet ik over mijn eten maar nog steeds niet voldoende en is het nog Droge rijst.

Weet iemand toevallig een recept of soorten kruiden die ik bij de rijst kan doen zodat het beter smaakt?.

Kerrie poeder, paprika poeder etc gewoon kruiden erdoorheen gooien. Iets ongezondere manier is sausje erbij doen curry ofzo valt qua kcal opzich wel mee.

woksauzen ^^

van conimex ofsoo

Nadat je het gekookt hebt even kort opbakken met wat knoflook, bosui en een rood uitje, 2 plakjes kipfilet klein snijden en erbij doen en een pepertje of wat chilli flakes erdoor en scheutje soja saus. Eventueel kun je ook nog een paprika klein snijden en erbij doen.

bij thaise of chinese supermarkten kan je supperlekkere curry pasta kopen (groen, rood, ..) en als je daarvan een soeplepel (of 2) kookt in kokosmelk en daarna je vlees en groentjes wokt samen met die saus, daarna giet ik ook mijn rijst in de wok, en voila! dan heb je een supperlekker thais gerechtje, wel opgelet want die thaise curry is superheet!

Rijst in bouillon koken is heerlijk ( indien niet zelf maken, 2 blokjes willekeurige smaak in water gooien, rijst erbij, klaar )
De erwten kun je met een uitje en wat munt ( gedroogd ) bakken en door je rijst scheppen.
Je kunt de rijst aanmaken met tomatenpuree, uitje en beetje oregano
Saffraan ( vers of in blokje ) in je rijstwater gooien, doet ook wonderen.

Er zijn wel duizen manieren om je rijst anders te eten. Wat vind je lekker?

wat voor rijst? basmatirijst of jasmijnrijst is al veel minder droog dan zilvervliesrijst

kikoman sojasaus en tabasco!

• Topic Starter Topic Starter
vandaag probeer ik chimicummie saus die bij een knorr gerecht zat

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 20:41 ----------

wat voor rijst? basmatirijst of jasmijnrijst is al veel minder droog dan zilvervliesrijst

Zilvervliesrijst gebruik ik

Zilvervlies zal altijd wat "droger" zijn dan basmati en soortgelijke witte rijst omdat het vanwege het vliesje weinig water tot zich kan opnemen.

Ikzelf mix het altijd 50/50 met basmati rijst. Doe een kopje van de mix in de pan, halve theelepel zout en een eetlepel olie erbij en dan water erbij. De hoeveelheid water moet zo zijn dat als je je wijsvinger in de pan met water doet het water tot je eerste vingerkootje komt (meer mag, minder wordt de rijst niet echt lekker). Daarna eerst op een redelijk vuurtje zonder deksel laten koken tot het water net van de bovenkant is weggetrokken en daarna deksel erop en laag vuurtje(5~8 minuten, tussendoor even checken).

Kom zelf uit een rijstcultuur en dit is hoe ze het bij ons doen. De rijst is niet te droog en ook geen (halve)pap zoals ik het mijn Nederlandse huisgenoot zie maken.

Bij de kip kun je wat roerbakgroenten met een klein beetje ketjap gooien bijv. Er zijn genoeg lekkere recepten te vinden.

Ik doe een beetje nasi kruiden erdoor heen of paprika poeder

• Topic Starter Topic Starter
Zilvervlies zal altijd wat "droger" zijn dan basmati en soortgelijke witte rijst omdat het vanwege het vliesje weinig water tot zich kan opnemen.

Ikzelf mix het altijd 50/50 met basmati rijst. Doe een kopje van de mix in de pan, halve theelepel zout en een eetlepel olie erbij en dan water erbij. De hoeveelheid water moet zo zijn dat als je je wijsvinger in de pan met water doet het water tot je eerste vingerkootje komt (meer mag, minder wordt de rijst niet echt lekker). Daarna eerst op een redelijk vuurtje zonder deksel laten koken tot het water net van de bovenkant is weggetrokken en daarna deksel erop en laag vuurtje(5~8 minuten, tussendoor even checken).

Kom zelf uit een rijstcultuur en dit is hoe ze het bij ons doen. De rijst is niet te droog en ook geen (halve)pap zoals ik het mijn Nederlandse huisgenoot zie maken.

Bij de kip kun je wat roerbakgroenten met een klein beetje ketjap gooien bijv. Er zijn genoeg lekkere recepten te vinden.

Ik ga het bij mijn 2de rijst maaltijd proberen,

IK zag net het resultaat en ben tevrede, alleen de erwten geur overheerst nogal

Terug
Naar boven