Fitness Seller

'smorgens eerst vloeibare aminozuren of whey-shake?

Joey D

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Hallo allemaal,

even een vraagje: bij het opstaan 'smorgens is het dan beter vloeibare aminozuren te drinken omdat deze sneller worden opgenomen of eerst een whey-shake?

ben benieuwd, hoor verschillende verhalen,benieuwd wie het beste kan onderbouwen!
Groeten
Joey!

Als je 's ochtends amino's neemt (vloeibaar of niet) dan hoef je natuurlijk geen whey meer te nemen. Amino's worden inderdaad sneller opgenomen dan whey, dus die altijd eerst en nooit tegelijk.

Eiwit (whey) bestaat uit aminozuren, alleen moeten deze eerst afgebroken en verteerd worden. Bij aminozuren of BCAAs hoeft je lichaam ze dus niet meer af te breken tot amino's en kan ze meteen gebruiken.. dus worden ze sneller opgenomen :thumbs:

Laatst bewerkt:
Na 8 uur onthouding schreeuwt je lichaam het uit om voedingsstoffen
Hoe sneller de voorraden weer aangevuld zijn, des de beter. Ik zou daarom voor vloeibare amino's gaan direct bij het ontbijt. Een uurtje later kun je evt. nog een eiwit shake pakken.

Vind ik echt zonde van je geld om iedere dag bij je ontbijt vloeibare amino's te nemen! Daar is het imo toch veels te duur voor. Als je gewoon goed ontbijt en een whey shake erbij neemt is dat prima om de dag mee te beginnen.
Daarbij , als je die shizzle bij je ontbijt neemt dan heb je toch ook niet meer het voordeel van de snelheid van opname??? (correct me i'm wrong ;))

Laatst bewerkt:
bij je ontbijt is het wel zonde van je geld, maar voor je ontbijt is het wel mogelijk en ook goedkoper (/ serving) dan whey (isolate of hydrolisaat).

Wil je het vóór je ontbijt of bij het ontbijt?
Voor het ontbijt: kan beide, wat je liever hebt. Aminozuren worden natuurlijk sneller opgenomen. Whey vult beter, kan dus als een extra maaltijd gezien worden.

Bij het ontbijt zou ik geen aminozuren nemen, het zou de werking nl. vertragen en dan is het nut van de snelle opname weg natuurlijk.

ik zou zeggen amino's. omdat dit "losse" eiwitdelen zijn , en dus sneller worden opgenomen.

Het verschil voor de recreant zal niet of nauwelijks merkbaar zijn. Op het moment dat promilages het verschil gaan maken, dan begin je met amino's, daarna ontbijt je en dan komt de Whey.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties!

Wil je het vóór je ontbijt of bij het ontbijt?
Voor het ontbijt: kan beide, wat je liever hebt. Aminozuren worden natuurlijk sneller opgenomen. Whey vult beter, kan dus als een extra maaltijd gezien worden.

Bij het ontbijt zou ik geen aminozuren nemen, het zou de werking nl. vertragen en dan is het nut van de snelle opname weg natuurlijk.

Ik heb enkele metingen gezien waaruit blijkt dat losse amino's eerder doorkomen ook als je ze samen met een 'maaltijd' neemt. Nou weet ik niet of dit voor elke maaltijd zal gelden. Ik weet niet meer hoe die 'maaltijden' waren samengesteld.

In ieder geval weet ik dat als je L-leucine mixt met whey isolaat, dat de losse leucine eerder aankomt in de bloedbaan!

Als je kiest voor losse amnino's, dan zou ik ze gewoon direct bij je ontbijt nemen. Of met wat fruit of boterham met zoetigheid. De suikers in fruit of een gewone maaltijd zijn overigens ook bijzonder anti-katabool. Het gecombineerde effect is veel sterker dan dat van amino's alleen. Het lijkt me zonde om je ontbijt uit te stellen! Groeien gaat het beste als je amino's / eiwitten combineert met koolhydraten.

Kris :)

Laatst bewerkt:
Maakt geen **** uit, je zal geen verschil merken. Tenzij je van plan bent wedstrijden te gaan draaien. Whey shake scheelt iniedergeval wel in de centers!

Terug
Naar boven