XXL Nutrition

Snelheid verliezen bij fitness ?

Als in wat dat je langzamer slaat??? heeft toch totaal niets te maken met voetballen

Komaan. Topicstarte is 55 kilo. Jij kan tot 80 kilo aankomen zonder dat je snelheid verliest. Belachelijk dat jij je daar zorgen om maakt. Mijn broertje van 11 is al 40 kilo en speelt in de jeugd van RKC/Willem 2. Ik laat hem veel vreten . Hij kwam van 35 kg. Geen snelheid verloren hoor.

Ligt eraan wat je bedoelt met sneller. Sprinten kan je wss wel sneller met sterkere beenspieren. Alleen als je meer spieren hebt, dus zowel boven als onderlichaam, dan moet je die massa wel weer mee ''sleuren''. Dus wss moet je je meer inspannen om dezelfde afstand/tijd te lopen.

Dit zijn alleen maar gedachtes, geen onderzoek ofzo. Ik merk wel dat het zwaarder is om nu een uurtje hard te lopen dan voordat ik ging fitnessen.

ik doe mma, ben in principe een klein beetje snelheid verloren, maar mn stoten en trappen zijn wel explosiever en harder. het is net een huwelijk, kwestie van geven en nemen dus. (ik geef en zij neemt)

als je slim traint lijkt me dat helemaal geen probleem :)

ik ben ook voetballer, en ik merk eigenlijk alleen maar voordelen, als je goed blijft trainen (op voetbal) zullen je beenspieren zich ook ontwikkelen, ik word eigenlijk steeds maar sneller, en ik train nooit benen dusja

Verloor in het begin snelheid maar trainde geen benen... Ben toen benen er bij gaan doen en merkte werkelijk dat vooral de startsnelheid met sprongen omhoog ging! Dus ben het eens met de rest, complete training pakken en vooral explosiviteit op de benen trainen en no worries!

waarom niet gewoon trainen ter ondersteuning van voetbal? als je je snelheid zo belangrijk vind?
zal je ook wel wat spiermassa bij krijgen

Terug
Naar boven