Fitness Seller

snelle aparte cut

200 mg aspirine
1500 mg paracetamol
400 mg caffeine
Je weet dat hoge mate van aspirine en paracetamol schadelijk zijn voor je maagwand en lever. Als je dit lang volhoudt zal je op latere leeftijd kans op problemen aanzienlijk verhogen. Daarbij zal dit totaal niks doen qua afvallen. Je bent namelijk alleen maar vocht verloren door de caffeine boost voor je lichaam.
Je zal binnenkort een plateau vinden. Na een kleine 1-2 weken ga je "survival mode" in. Dan ga je nog minder eten en gebeurd er helemaal niets meer met je lichaam. Ik weet niet hoe je aan deze manier komt, maar dit is de meest onverantwoorde ik wil aandacht emo dieet waar ik ooit van gehoord heb. Wil je echt afvallen via deze stoffen ga dan op zoek naar efedrine en ga een stuk lager in aspirine.

[Link niet meer beschikbaar]

Krijg je hierdoor niet dat je lichaam in een soort ''Spaar stand'' komt..

wat is dat precies, wat doet je lichaam, en om welke reden gaat je lichaam dat doen, risico's?

Survival mode is een mode dat helaas door evolutie is ontstaan. Vroeger waren er geen supermarkten en moest de mens nog steeds overleven. Het lichaam heeft zich zo ge-evolueerd dat het lichaam zich in een soort mode kan zetten dat je vrijwel geen eten hoeft te nuttigen. Je lichaam kan dan 2-4 weken lang leven met vrijwel geen eten. Alle energie dat je uit je eten nuttigd zal dan gebruikt worden en tevens zo goed mogelijk worden opgeslagen, omdat je lichaam zich voorbereid op bittere tijden.
Wanneer je dus uit dit "dieet" stapt is je lichaam nog steeds in deze status, wat dus resulteert en erg snel aankomen gezien je veels te veel eet dan je lichaam daadwerkelijk nodig heeft. (simpelweg het jojo effect in de volksmond)

Kortom je verdoet je eigen metabolisme.

wat is dat precies, wat doet je lichaam, en om welke reden gaat je lichaam dat doen, risico's?
TE groot verschil in kcals in vs kcals out, waardoor alles wat binnenkomt angstvallig als vet wordt opgeslagen (hongerwintermodus), en als je te lang door gaat je spieren als brandstof gebruikt worden.

Thanks voor de info!

Ik zit zelf ook op een zeer laag verbruik. En zit dagelijks tussen de 1500 en 2000 kcals.
Ik hoor binnen te krijgen zo'n ruime 3000 kcals. en doe dit al zo'n 4 weken, en nog 6 weken te gaan. Eitwit zit wel tussen de 180 en 200gram per dag. Daarna ga ik het weer rustig opbouwen.

Maar dat is niet extreem toch??

Vindt dat je niet meer dan 2 of 3 weken meer dan 1000kcal onder je onderhoud moet zitten.
Daarna wordt het wat mij betreft wel 'extreem'.
Na 3 weken zou ik eerder weer wat meer gaan eten, desnoods aangevuld met meer cardio. Maar 10 weken meer dan 1000Kcal onder je onderhoud is vragen om een flinke hoeveelheid spierverlies.

Thanks voor de info!

Ik zit zelf ook op een zeer laag verbruik. En zit dagelijks tussen de 1500 en 2000 kcals.
Ik hoor binnen te krijgen zo'n ruime 3000 kcals. en doe dit al zo'n 4 weken, en nog 6 weken te gaan. Eitwit zit wel tussen de 180 en 200gram per dag. Daarna ga ik het weer rustig opbouwen.

Maar dat is niet extreem toch??

Het gaat inderdaad over een lange termijn. 10 weken is wel veel imo, maar je zal het zelf wel merken. Eerste 2 weken val je veel af(vocht). Daarna wordt het minder maar nog steeds wel afvallen. Ga je daarna door met afvallen dan gaat het goed. Ga je uiteindelijk stoppen met afvallen(1500-2000 is namelijk genoeg om stil te blijvenstaan) dan weet je dat het fout zit.

Als je je eiwit inname gewoon blijft behouden zou je geen spierverlies moeten krijgen?

wat bedoel je met 1500-2000 is genoeg om stil te blijven staan?

Laatst bewerkt:
wel op langertermijn

Als je je eiwit inname gewoon blijft behouden zou je geen spierverlies moeten krijgen?

wat bedoel je met 1500-2000 is genoeg om stil te blijven staan?

Als je extreem onder je behoefte gaat eten(lees 500 of lager) zal je blijven afvallen. DIt is simpelweg omdat alle energie uit spieren/vetten en zelfs organen zal worden gehaald(resulteert in dood)

Met 1500-2000 krijg je genoeg energie om niet aan te komen, maar ook niet af te vallen, omdat je lichaam "leert" om met minder energie te blijven leven. Je BMR gaat dan snel omlaag

Dus er vanuit gaande dat ik 3000 nodig heb, dan is 2400 een betere keuze?

wie zegt dat je 3000 nodig hebt. het hangt van div. factoren af wat je nodig hebt en verbruikt

Ja 500 onder behoefte vind ik verantwoord cutten. Wel even ter info. Ik ben nu zelf 3 maanden aan het cutten, misschien kunnen mensen die al jaren dit doen dit bevestigen:)

Ik zit nooit onder me behoefte en leid ook nooit honger.. Als ik wil afvallen doe ik dat met cadio en voeding op de juiste tijdstippen

Terug
Naar boven