Fitness Seller

snelle aparte cut

wees blij als je een goede stofwisseling hebt

Ja 500 onder behoefte vind ik verantwoord cutten. Wel even ter info. Ik ben nu zelf 3 maanden aan het cutten, misschien kunnen mensen die al jaren dit doen dit bevestigen:)
Ik zou zelf eerder opteren voor een bepaald % onder behoefte ipv 500kcal. En het tekort maken met cardio, niet door minder te eten.
Ik zit nooit onder me behoefte en leid ook nooit honger.. Als ik wil afvallen doe ik dat met cadio en voeding op de juiste tijdstippen
Ik eet ook niet onder behoefte (ietsje boven zelfs), raak cm's kwijt en stijg in gewicht :D
++

Metabolisme is ook erg persoonsgebonden.
Absoluut! Vandaar dat ik ook liever percentages ipv vaste waardes hanteer.

Waarvoor zou je onder je behoefte gaan eten. dan ga je alleen maar krimpen. vet blijft zelfde mits je geen cardio doet

Als je je eiwit inname blijft behouden, en onder verbruik gaan innemen, met genoeg cardio val je toch vet af, ipv spiermassa?
En ik lees echt overal dat je onder verbruik moet gaan zitten, ongeveer 20%.

Laatst bewerkt:
Ik zie ook geen meerwaarde om onder je onderhoud te gaan zitten. Ik zou lekker blijven door eten, ietsje meer zelfs als je onderhoud en dan jezelf gewoon 4 a 5 dagen een uur lang flink in het zweet werken.

Alle n00bs praten elkaar na. Dat maakt het nog geen waarheid.

Vertel mij eens hoe jij dan denkt dat je kan cutten zonder tekort te creeëren en waar je dit op baseert. Ik kan je namelijk vertellen dat zowel Lyle McDonald als Tom Venuto evenals verschillende andere experts op het gebied stellen dat een deficiënt gewoonweg noodzakelijk is om af te vallen.
Zijn vast ook n00bs die elkaar na praten... jij weet het natuurlijk veel beter.

EDIT:
Mss komt de verwarring over verschillende opvatting van de betekenis van 'onderhoud'.
Onderhoud is de hoeveelheid kcal die je per dag nodig hebt om je gewicht te onderhouden, dit is BMR + alle dagelijkse activiteit.

Laatst bewerkt:
Als je je eiwit inname blijft behouden, en onder verbruik gaan innemen, met genoeg cardio val je toch vet af, ipv spiermassa?
En ik lees echt overal dat je onder verbruik moet gaan zitten, ongeveer 20%.
De ene verliest haast geen spiermassa onder 20%, de andere ziet zijn spieren wegsmelten (dit is maar bedoeld als extreem voorbeeld, dat het dus gewoon persoonsgebonden is).

Ik zie ook geen meerwaarde om onder je onderhoud te gaan zitten. Ik zou lekker blijven door eten, ietsje meer zelfs als je onderhoud en dan jezelf gewoon 4 a 5 dagen een uur lang flink in het zweet werken.

Door de cardio creëer je toch een te kort aan kcal, omdat je kcal verbrand.
Dus zit je toch weer onder je onderhoud, anders ga je gewoon niet afvallen hor.

belangrijkste is je timing van je cardio en soort voeding. als je dat bij jezelf onder de knie hebt is het mogelijk spiermassa op te bouwen en vet te verliezen

belangrijkste is je timing van je cardio en soort voeding. als je dat bij jezelf onder de knie hebt is het mogelijk spiermassa op te bouwen en vet te verliezen

Naturel ook?

Lijkt me erg tegenstrijdig nl.., mij lukt dit iig niet.
Vet verbranding is altijd negatief in kcal zitten (dus BMR + activiteiten), anders zou je lichaam geen nood zien om die kostbare vetten te verbranden.
Je kunt cardio'en tot je een ons weegt, maar als je 10.000kcal eet, val je geen drol af.

je moet wel goed lezen wat ik schrijf
Ik heb het ook niet over 10000 cal

Laatst bewerkt:
Op onderhoud, wat voor iedereen anders is, zitten tijdens het aftrainen ga je langzamer naar beneden in lichaamsvet (geen spiermassa verlies en kan je zelfs spiermassa aankomen).
Bijv. 20% onder onderhoud zitten voor 4 tot 6 weken dan gaat het allemaal wat sneller (hou wel de 4 tot 6 weken aan anders is je kans om spiermassa te verliezen vrij groot).
Dit alles in combinatie met een verhoogd eiwitten dieet is perfect.

Dat is het verschil, geen moeilijke broscience maar plain en simpel.

Laatst bewerkt:
De ene verliest haast geen spiermassa onder 20%, de andere ziet zijn spieren wegsmelten (dit is maar bedoeld als extreem voorbeeld, dat het dus gewoon persoonsgebonden is).

Dat ligt volgens mij ook grotendeels aan hoeveel spiermassa je hebt. Wanneer deze hoger is zal er eerder spiermassa verloren gaan als wanneer je minder spiermassa hebt.

@ TS hoe staat het nu? ben wel benieuwd hoe je allemaal ervaren heb ik ken een meisje die citroen ding had gedaan die was 6kg kwijt in een week en zat er zo weer aan dus water verloren lijkt me...

dit word dus zoiezo een jojo effect.
Eerst niks eten en daarna weer beginnen , ben benieuwd.

Terug
Naar boven