Ray Simon
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 68
- Lengte
- 1m68
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou zelf eerder opteren voor een bepaald % onder behoefte ipv 500kcal. En het tekort maken met cardio, niet door minder te eten.Ja 500 onder behoefte vind ik verantwoord cutten. Wel even ter info. Ik ben nu zelf 3 maanden aan het cutten, misschien kunnen mensen die al jaren dit doen dit bevestigen![]()
Ik eet ook niet onder behoefte (ietsje boven zelfs), raak cm's kwijt en stijg in gewichtIk zit nooit onder me behoefte en leid ook nooit honger.. Als ik wil afvallen doe ik dat met cadio en voeding op de juiste tijdstippen

Absoluut! Vandaar dat ik ook liever percentages ipv vaste waardes hanteer.
wie zegt dat je 3000 nodig hebt. het hangt van div. factoren af wat je nodig hebt en verbruikt
Alle n00bs praten elkaar na. Dat maakt het nog geen waarheid.En ik lees echt overal dat je onder verbruik moet gaan zitten, ongeveer 20%.
Alle n00bs praten elkaar na. Dat maakt het nog geen waarheid.
De ene verliest haast geen spiermassa onder 20%, de andere ziet zijn spieren wegsmelten (dit is maar bedoeld als extreem voorbeeld, dat het dus gewoon persoonsgebonden is).Als je je eiwit inname blijft behouden, en onder verbruik gaan innemen, met genoeg cardio val je toch vet af, ipv spiermassa?
En ik lees echt overal dat je onder verbruik moet gaan zitten, ongeveer 20%.
Ik zie ook geen meerwaarde om onder je onderhoud te gaan zitten. Ik zou lekker blijven door eten, ietsje meer zelfs als je onderhoud en dan jezelf gewoon 4 a 5 dagen een uur lang flink in het zweet werken.
belangrijkste is je timing van je cardio en soort voeding. als je dat bij jezelf onder de knie hebt is het mogelijk spiermassa op te bouwen en vet te verliezen
je moet wel goed lezen wat ik schrijf
Ik heb het ook niet over 10000 cal
De ene verliest haast geen spiermassa onder 20%, de andere ziet zijn spieren wegsmelten (dit is maar bedoeld als extreem voorbeeld, dat het dus gewoon persoonsgebonden is).
Nee, maar ik wel.
Het ging er even om, dat je sowieso negatief moet zitten om vet te verliezen (ook zonder cardio btw, maar met is handiger en effectiever)
Hoeveel kcal moet ik dan eten om vet te verliezen??Even een testHoeveel kcal moet ik dan eten om vet te verliezen??