MuscleMeat

snelle suikers echt nodig?

Is het dan misschien niet ideaal (in de bulk) Om wat snelle suikers net voor en tijdens te training te nemen?

Je lichaam heeft dan gelijk suikers ter beschikking..

Als het goed is heb je dan al voldoende van je laatste maaltijd voor de training...

Ik doe zelf 1 schep snelle whey in 350ml-400ml magere melk met 50gr gemalen havermout in mijn post-workout shake. En 30min - 60min later eet ik weer iets.

Je lichaam neemt eiwitten veel beter op na het trainen + als eiwitten naar binnen gaan met koolhydraten dan beschermen die koolhydraten de eiwitten tegen te vroege afbraak (ergens in dat boek van Frederic Delavier gelezen).

+ Je verbruikt wél suikers (glycogeen in de spieren) bij KT, vertel me anders maar is waar de **** de geleverde energie vandaan komt ;D

Genoeg reden iig om stevig te vreten na het trainen.

je precies , je verbruikt tijdens de training suikers.
na de kracht training ga ik 30 min cardio`n , dan ga je inprenciepe vet verbanden(hart rate max 150) , dit omdat je je suikers uit je spieren al gebruikt hebt, dus dan gaat die ergens anders z`n energie vandaan halen, na de cardio neem ik gelijk dextrose/vitargo om je spier weer te voorzien va een hoog glycogeen gehalte , want je kan wel een whey shake nemen maar volgens mij is dit zonde van je shake .., eiwitten worden dan gebruikt als energie i.p.v een bouwsteen, 15 min na mijn suiker inname neem ik wel een whey shake

tell me iff i`m wrong

@ fenis funk:

Ik doe zelf 1 schep snelle whey in 350ml-400ml magere melk met 50gr gemalen havermout in mijn post-workout shake. En 30min - 60min later eet ik weer iets.

waarom neem je het met melk? , met water neemt veel beter/sneller op;)

Laatst bewerkt:
Heb wel heel wat maanden zonder dextrose pwo gedaan. En Heleboel maanden met.
En merk toch echt dat als ik dextrose naar de training neem ik vooruitga. En zonder dextrose bijna stil sta.

Ook aantal maanden vitagro genomen. Of dat een meerwaarde heeft.. Doet wel zeer in de portomonee in iedergeval vergeleken dextrose.
Enigste voordeel wat ik er van vind is dat je minder last van je maag krijgt als je wat hoger aantal gram neemt.

Laatst bewerkt:
@ Jefje met zn turbo gt ;D

Ja.. van die shake tussen KT en cardio dacht ik dat ook altijd. Dat vond ik in zekere zin logisch.

Maar nu.. phff weet het allemaal niet 100% meer.
Je lichaam heeft geringe tijd nodig om voeding te gebruiken, dus om om te zetten in verschillende stoffen en te transporteren. Als je daar ook nog is bij rekent dat eiwitten nog eens moeilijk zijn voor het lichaam om te gebruiken als energie, dan zie je het wel anders.

Dat over water met je shake ipv melk omdat het sneller zou opnemen heb ik nog nooit gehoord, buiten nu dan omdat jij dat verteld. Whey met melk smaakt "voller" vind ik, tis btw magere melk dat ik gebruik hé. Waar ik train en waar ik mijn supplementen haal doen ze het ook met melk. Dus nog geen echte rede tegengekomen om nu opeens altijd water erbij te gieten ipv melk. Maar ik zal het onthouden, weer een vraag meer dat ik kan stellen ^^

Terug
Naar boven