AndroidHealthClinic

Snelle usenet client

  • Topic starter Galen
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 2K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

Ik zet SSL wel altijd aan, is inderdaad een klein snelheidsverlies maar het geeft me toch wat rust dat ik nooit een brief van Brein op de deurmat zal krijgen.

Downloaden mag tot op heden en in de toekomst gewoon nog legaal. Dus als je verlies groot is, is het onzin om het aan te laten staan. (Voor die reden dan)
 
Downloaden van muziek en films waarop je geen copyright hebt is inderdaad legaal, maar voor software is dit niet het geval.
 
Downloaden van muziek en films waarop je geen copyright hebt is inderdaad legaal, maar voor software is dit niet het geval.

Software inderdaad niet. Maar gebruiken providers dan DPI, met de telecom is dat binnenkort illegaal. Weet niet hoe dat zit met het internet.
 
Ik ben geen Usenet expert, maar zo te zien na wat Google werk lijkt het me nog steeds mogelijk om te achterhalen welk artikel er gedownload wordt door middel van de NNTP headers (dus zonder DPI). Een provider zou je door middel van logs dus nog steeds kunnen naaien als een rechter daar opdracht toe geeft.

Tot nu toe gaan Brein & co. bijna alleen maar achter torrentsites aan, maar als er hier ooit Amerikaanse toestanden komen heb ik liever dat ik daar op voorbereid ben dan dat ik er eventueel te laat achter kom.
 
Ik ben geen Usenet expert, maar zo te zien na wat Google werk lijkt het me nog steeds mogelijk om te achterhalen welk artikel er gedownload wordt door middel van de NNTP headers (dus zonder DPI). Een provider zou je door middel van logs dus nog steeds kunnen naaien als een rechter daar opdracht toe geeft.

Tot nu toe gaan Brein & co. bijna alleen maar achter torrentsites aan, maar als er hier ooit Amerikaanse toestanden komen heb ik liever dat ik daar op voorbereid ben dan dat ik er eventueel te laat achter kom.

Ah oke betreft dat NNTP ben ik ook niet zo bekend. Net even ingelezen.

Dat 2de punt heb je inderdaad gelijk, alleen mijn download snelheid is zo laag dat ik het met mijn gratis nieuwsserver van Kpn ook wel red. Wie weet in de toekomst inderdaad, dan is SSL altijd een leuke optie erbij.

Heb volgens mij al rond de 3TB gedownload via nieuwsgroepen en torrents, nog nooit ergens last van gehad :D Zal wel meevallen dus.
 
Wat voor internetprovider of abonnement hebben jullie dat je met met dik 10mb/s download? Ik download met eweka op 1,6mb/s ongeveer en volgens mij moet dat met eweka toch ook veel sneller kunnen.
 
Ik heb UPC 60 Mb/s (=7,5 MB/s) met een standaard Eweka abonnement (50 Mb/s / 6,25 MB/s). Met SSL aan haal ik ongeveer 5,5 MB/s.
 
Hmm volgens de site van ziggo heb ik 40 Mbit/s dus 5MB/s maar dat haal ik bij lange na niet.
 
Lijkt me aan je provider te liggen in plaats van aan Eweka (tenzij Ziggo usenet afknijpt?). Op speedtest.net kun je je snelheden via HTTP meten.
 
Back
Naar boven