Fitness Seller

Snelle vraag over megagrow en whey delecious.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.
Wat ik dan wel weer niet snap, is dat jij perfect begeleid word en toch vragen hebt?

Bedankt man, ik wou gewoon even een snelle vraag stellen op dit forum, hier krijg ik sneller antwoord dan dat ik hem een mail moet sturen :D

Hey man,

Dit apprecieer ik, iemand die te minste moeite doet om me verder te helpen. En om een deftige post te schrijven. ;)
Op de verpakking van Mega grow staat dat ik deze (op rustdagen) direct na het opstaan moet nemen.
Ook pak ik elke morgen en middag whey, dit omdat ze me zeggen dat dit zo het beste is.

Ik eet niet zo veel eiwitten op 1 dag, daarom dus ook de whey.
Voor de rest help een fitness coach me in mijn trainingschema en voedingschema. En deze zegt dus ook dat ik het best mijn whey s'morgens en s'middags neem.

Greotjes Vincent

its all marketing, de fabrikant wilt dat jij je pot asap leeg hebt, zodat ze een nieuwe bestelling van je tegemoet kunnen zien.

welke onderbouwing heeft jouw coach ervoor om whey 's ochtends en 's middags te nemen ? ben ik benieuwd naar. als je dan toch 2 whey shakes per dag neemt, neem ze dan pre- en post workout bijv. maar om hem 's middags om bv 13:00 te nemen is complete nonsense, of train je 's middags ?

waar ik moeite mee heb mezelf in te vinden, is het feit dat je zegt dat je niet zoveel eiwitten op een dag eet. hoeveel calorieen werk je per dag naarbinnen dan ? 2-2,5g/kg is zat en daar is niet moeilijk aan te komen lijkt me ? bak kwark, wat kip, boterhammen, beleg, eieren, noten weet ik het wat en je zit eraan.

post je voeding eens anders, ben benieuwd hoe je coach dat voor je in elkaar gezet heeft.

Wat doet gewicht er toe? Als hij te hoog in vet staat moet hij gaan cutten, of hij nou 60 kg weegt of 100kg. Wat heb je eraan om te bouwen op een hoog vetpercentage? Langer cutten, slecht voor je gezondheid, slechtere insuline respons... bouwen op een degelijk vetpercentage gaat zo veel beter dan op een hoger percentage.

Klopt, als je vetpercentage te hoog is is het laster om kwaliteit-massa aan te zetten.
Echter, volgens de stat's van TS staat hij op 9%. De ideale range om spiergroei en kracht te stimuleren zit tussen de 12 en 15%.
Met 65kg en 9% lichaamsvet hoef je nog niet aan cutten te denken.
Enige punt van twijfel dat dan nog blijft is hoe accuraat deze 9% van TS is, enfin.

@TS:
Wat betreft de whey en mega grow, weet je uberhaupt hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten dat je per dag binnenkrijgt?
Minstens 80% van de supplementen die er worden verkocht zijn onzin met fantastische claims op de verpakking, maar 0 tot nihil effectief.
Laat je hierdoor niet overtuigen en leer door claims heen te kijken. Bouw kennis op over werkzame stoffen / ingrediënten en baseer daarmee of een supplement jou kan helpen of niet.

Hier mijn voedingschema, ben benieuwd naar jullie bevindingen :cool:

Ontbijt (7u30)
-85g havermout
-400ml magere melk
-1 handvol rozijnen(40g)

Ochtendsnack (10u)
-2 bekertjes yoghurt(2 keer 150g Danone magere yoghurt met fruit)

Lunch (13u)
-Boterham met tonijn(70g tonijn, 4 sneetjes brood(volkoren brood))
-8 sneetjes komkommer
-6 sneetjes tomaat
-Lepeltje olijfolie
-Walnoten(handvol)

Middagsnack (13u)
-Druiven of andere vers fruit

Avondmaaltijd (18u)
Kip of vlees of vis(150g), geroerbakte groenten( broccoli,kersttomate, courgette) met cashewnoten
85g zilvervliesrijst.

Avondsnack (20u)
-300 ml magere melk of andere vers fruit.

Total 2800 calorieën , 130g eiwit, 436g koolhydraten , 56g vet.

Sportvoeding(shakes):
Whey delicious( in de loop van de dag drinken of 20min voor de training)
BCAA EXPLODE POWDER Olimp(voor/tijdens de training)
Mega Grow(na de training)

als ik naar je macros kijk ziet dat er oké uit. die bcaas gaan je alleen nergens brengen. je eiwitgehalte is oké maar persoonlijk zou ik voor 2,5g/kg gaan (mijn mening)

als ik naar je macros kijk ziet dat er oké uit. die bcaas gaan je alleen nergens brengen. je eiwitgehalte is oké maar persoonlijk zou ik voor 2,5g/kg gaan (mijn mening)

Het is dus toch geen slecht schema.
En waarom zijn volgens u de BCAA's slecht?

Ik heb nooit gezegd dat bcaas slecht zijn.. Wat ik zei is dat bcaas jou geen steek verder brengen en alleen op je portemonnee werken.

Bcaas zijn alleen van waarde als je fasted traint. Dan heeft het zeker meerwaarde een dose pre workout te nemen. als je in fed state traint (zoals jij) hebben bcaas 0 nut, al helemaal niet in de bulk op 2800 cal. Waste

Ik heb nooit gezegd dat bcaas slecht zijn.. Wat ik zei is dat bcaas jou geen steek verder brengen en alleen op je portemonnee werken.

Bcaas zijn alleen van waarde als je fasted traint. Dan heeft het zeker meerwaarde een dose pre workout te nemen. als je in fed state traint (zoals jij) hebben bcaas 0 nut, al helemaal niet in de bulk op 2800 cal. Waste

Hey man,
Nu weet ik al een pak meer over whey en BCAA's bednakt hiervoor. ;)
Alleen de termen Fasted en Fed state ken ik niet?
Ik heb het even opgezocht op internet maar kwam uit op engels talige stukken tekst waar ik niets van snapte :D

fasted = op nuchtere maag, geen calorieen genuttigd
fed = gevoed, dus cals binnengekregen

Heb meer moeite met de Nederlandse, dan de engelse vertaling ervan :P

Klopt, als je vetpercentage te hoog is is het laster om kwaliteit-massa aan te zetten. Echter, volgens de stat's van TS staat hij op 9%. De ideale range om spiergroei en kracht te stimuleren zit tussen de 12 en 15%. Met 65kg en 9% lichaamsvet hoef je nog niet aan cutten te denken. Enige punt van twijfel dat dan nog blijft is hoe accuraat deze 9% van TS is, enfin. @TS: Wat betreft de whey en mega grow, weet je uberhaupt hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten dat je per dag binnenkrijgt? Minstens 80% van de supplementen die er worden verkocht zijn onzin met fantastische claims op de verpakking, maar 0 tot nihil effectief. Laat je hierdoor niet overtuigen en leer door claims heen te kijken. Bouw kennis op over werkzame stoffen / ingrediënten en baseer daarmee of een supplement jou kan helpen of niet.
Oh je dacht toch niet dat ik zijn stats serieus neem:D ---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------
Hier mijn voedingschema, ben benieuwd naar jullie bevindingen :cool: Ontbijt (7u30) -85g havermout -400ml magere melk -1 handvol rozijnen(40g) Ochtendsnack (10u) -2 bekertjes yoghurt(2 keer 150g Danone magere yoghurt met fruit) Lunch (13u) -Boterham met tonijn(70g tonijn, 4 sneetjes brood(volkoren brood)) -8 sneetjes komkommer -6 sneetjes tomaat -Lepeltje olijfolie -Walnoten(handvol) Middagsnack (13u) -Druiven of andere vers fruit Avondmaaltijd (18u) Kip of vlees of vis(150g), geroerbakte groenten( broccoli,kersttomate, courgette) met cashewnoten 85g zilvervliesrijst. Avondsnack (20u) -300 ml magere melk of andere vers fruit. Total 2800 calorieën , 130g eiwit, 436g koolhydraten , 56g vet. Sportvoeding(shakes): Whey delicious( in de loop van de dag drinken of 20min voor de training) BCAA EXPLODE POWDER Olimp(voor/tijdens de training) Mega Grow(na de training)
Kan wel wat beter. Als ik kijk naar het volume dan zou ik nooit zeggen dat dit 2800 kcals zijn. Wat kan dat betekenen? Dat er een aantal porties relatief veel kcals bevatten, zou kunnen door een hoog suikergehalte? Wat zijn de voedingswaardes van de danone en de ochtendsnack? Verder zou ik je carbs verlagen en vetten en eiwitten uppen. Maar ik dacht dat je perfect begeleid werd?? Waarom ben je dan zo onzeker over je voeding, alhoewel dat wel terecht is naar mijn mening.

Oh je dacht toch niet dat ik zijn stats serieus neem:D ---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ---------- Kan wel wat beter. Als ik kijk naar het volume dan zou ik nooit zeggen dat dit 2800 kcals zijn. Wat kan dat betekenen? Dat er een aantal porties relatief veel kcals bevatten, zou kunnen door een hoog suikergehalte? Wat zijn de voedingswaardes van de danone en de ochtendsnack? Verder zou ik je carbs verlagen en vetten en eiwitten uppen. Maar ik dacht dat je perfect begeleid werd?? Waarom ben je dan zo onzeker over je voeding, alhoewel dat wel terecht is naar mijn mening.

ik heb nooit gesproken dat ik onzeker ben over mijn voeding, mijn vraag was eigelijk gewoon over Mega grow en whey meer niet.
En nu komen er ineens mensen zagen over andere dingen ???

ik heb nooit gesproken dat ik onzeker ben over mijn voeding, mijn vraag was eigelijk gewoon over Mega grow en whey meer niet. En nu komen er ineens mensen zagen over andere dingen ???

No worries, die indruk kreeg ik gewoon van je. Is ook logisch, als ik ervan overtuigd ben dat ik perfect begeleid word dan zou ik niet om bevestiging gaan vragen op fora. Maar het is uiteindelijk goed dat je dit wel gedaan hebt. Want ik heb mijn vraagtekens bij je schema. Kan je me de voedingswaardes van die snack en danone even geven?

No worries, die indruk kreeg ik gewoon van je. Is ook logisch, als ik ervan overtuigd ben dat ik perfect begeleid word dan zou ik niet om bevestiging gaan vragen op fora. Maar het is uiteindelijk goed dat je dit wel gedaan hebt. Want ik heb mijn vraagtekens bij je schema. Kan je me de voedingswaardes van die snack en danone even geven?

Voor1 potje danone:
-1gram vet
-5,6 gram eiwit
-100 kcal
En ik neem 2 potjes.

Te snel gelezen, dat is je ochtendsnack :)

Als ik jou was zou ik het schema even nalopen, dit lijkt mij namelijk geen 2800 kcals.

Maar goed, val je een beetje af op dit schema?

Te snel gelezen, dat is je ochtendsnack :)

Als ik jou was zou ik het schema even nalopen, dit lijkt mij namelijk geen 2800 kcals.

Maar goed, val je een beetje af op dit schema?

:D maakt niet uit, ik zie wel al vorderingen omtrent mijn sixpack, dus dat is al goed.
Ook wordt ik beetje bij beetje gespierder en dat is natuurlijk fantastische motivatie voor mij.

Terug
Naar boven