MuscleMeat

Sociale klasse versus AAS gebruikers

Prometheus

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Beste forum leden,

Ik heb net via de Spaanse tv (Canal 3) een discussie programma gevolgd die ging over de relatie tussen sociale klasse en AAS gebruikers. Ik heb me hieraan geweldig zitten ergeren want de keiharde conclusie na Spaans onderzoek was dat:

-AAS gebruikers in het algemeen in een lagere sociale klasse zitten dan bijvoorbeeld tennisspelers. AAS gebruikers hebben vaak "lagere" banen en zitten vaak in de productie etc.

-AAS gebruikers vaker in "lagere" sociale rangen/families voorkomen.

-AAS gebruikers vaak geen "hoog" onderwijs hebben genoten (HBO/WO) maar "alleen" maar LBO/MBO of zelfs geen diploma hebben.

Ik vind dit erg denigrerend en kwetsend en vooral discriminerend! Dit was wel bedoeld voor Spanje maar hoe zou dit in Nederland gelden?

Wat is jullie mening hierover?

PS: ik heb ook sterk het idee dat in Spanje veel meer aan BB gedaan wordt dan hier.

even in mijn persoonlike omgeving kijkend: klopt wel

Hmmm... moet zeggen dat ik nooit een vwo'ertje erg heb zien knallen met gewichten ofzo.
Doen volgensmij over het algemeen meer aan Hockey en schaken en dat soort sporten...

Misschien dat het daar aan licht:)?

Spieren ter compensatie van gebrek aan intellect? :dunno:

mijn persoonlijke ervaring is ook dat hoe dommer de persoon is, hoe sneller hij aan de AAS gaat zodra hij begonnen is met bb.

Wat natuurlijk niet zegt dat iedereen die aan de AAS zit dom is.

Hmmm... moet zeggen dat ik nooit een vwo'ertje erg heb zien knallen met gewichten ofzo.
Doen volgensmij over het algemeen meer aan Hockey en schaken en dat soort sporten...

Hoe komen ze erbij dat aas-gebruikers over het algemeen lager opgeleid zouden zijn ???

• Topic Starter Topic Starter
Een reden kan misschien zijn dat degene die AAS gebruiken, meer tijd heeft om te trainen dan iemand die een verantwoordelijke baan heeft?

Zou kunnen, maar denk toch dat redelijk veel mensen die het gebruiken een baan hebben.

Daarnaast zijn laagbetaalde baantjes vaak een van de zwaarste.

Dit is zo. Zeker als ik in mijn eigen omgeving kijk. Ik zie zelf dikwijls mensen die bezig zijn aan een hogere opleiding die er mee stoppen nadat ze AAS beginnen gebruiken zijn. Dit ligt niet aan de AAS vermoed ik, maar meer aan de focus die volledig naar BBing verschuift.

Spanje ? synthol juicers telt toch niet ? :D

Zou kunnen, maar hoeft zeker niet zo te zijn. Gevallen waarbij er iets fout gaat en deze persoon toevallig ook nog laag opgeleid is (misschien ook wel de oorzaak, niet weten wat je in je lichaam ramt; onwetendheid) leiden sowieso tot een hoop bombarie.
Een verstandig en misschien hoger opgeleid persoon wil waarschijnlijk wel weten wat het in z'n lichaam spuit.

Als je dan bijvoorbeeld dit ziet is het dan ook niet zo raar:
http://www.youtube.com/watch?v=LK1QISAQVzg

Laatst bewerkt:
even in mijn persoonlike omgeving kijkend: klopt wel

Moet eerlijk toegeven dat het bij mij in de gym ook wel zo is. Heb vaak zat discussies zitten voeren met gasten die wel gebruiken maar het nut van een deadlift of een squat niet inzien, of benen in het algemeen..

Ik heb vwo gedaan, maar dat verandert niks aan de manier waarop ik sport. Ben supergemotiveerd en als ik in de gym ben gaan we helemaal los :D

Durf om een pot eiwitten te wedden dat ik over een jaar meer heb bereikt dan 80% van dbb bereikt heeft in hun eerste jaar :)

:orly:

:yarly:
:trollface:

Er zijn bij mijn weten genoeg prof-BB'ers die een universitair diploma op zak hebben. Ben het er wel mee eens dat lager opgeleide mensen in een gym sneller naar AAS grijpen zonder genoeg kennis te hebben over AAS.

Begrijp niet waarom je daar van schrikt prometheus. Vraag me alleen af of mensen uit de sociale lagere klasse, zich ook beseffen dat zij de sociaal lagere klasse zijn.

Welke prof BB'ers hebben een WO opleiding?

Ik heb vwo gedaan, maar dat verandert niks aan de manier waarop ik sport. Ben supergemotiveerd en als ik in de gym ben gaan we helemaal los :D

Durf om een pot eiwitten te wedden dat ik over een jaar meer heb bereikt dan 80% van dbb bereikt heeft in hun eerste jaar :)

:orly:

:yarly:
:trollface:

Tuurlijk kan dat, maar denk dat er niet veel zijn.

Filmpje trouwens: +1 hahaha

Terug
Naar boven