Fitness Seller

Sociale klasse versus AAS gebruikers

intellectuele "arbeid" is bijlange na ook niet zo belastend als fysieke, Dus daarin heeft hij wel een punt

dat vind ik dan weer echt onzin. Tijdens mijn studie sportte ik 30 uur plus (wielrennen), zaten echt zware interval en blokken trainingen bij en voelde me topfit (zeker af en toe vermoeid). Nu ik de krachtsport heb opgepakt en niks meer aan het fietsen doe en werk doe wat alleen geestelijk werk inhoudt (WO opleiding) voel ik aan het eind v/d dag soms echt klote vermoeid. Geestelijke inspanning wordt altijd zo makkelijk onderschat. Zal ook wel met deels gewenning te maken hebben.

dat vind ik dan weer echt onzin. Tijdens mijn studie sportte ik 30 uur plus (wielrennen), zaten echt zware interval en blokken trainingen bij en voelde me topfit (zeker af en toe vermoeid). Nu ik de krachtsport heb opgepakt en niks meer aan het fietsen doe en werk doe wat alleen geestelijk werk inhoudt (WO opleiding) voel ik aan het eind v/d dag soms echt klote vermoeid. Geestelijke inspanning wordt altijd zo makkelijk onderschat. Zal ook wel met deels gewenning te maken hebben.

tja ik kan enkel voor me zelf spreken, maar 12 uur per dag een examen voor bereiden laat nog altijd meer energie over dan 12 uur met zware pakken liggen sjouwen.

tja ik kan enkel voor me zelf spreken, maar 12 uur per dag een examen voor bereiden laat nog altijd meer energie over dan 12 uur met zware pakken liggen sjouwen.

Mensen die stellen dat mentale arbeid zwaarder is dan fysieke hebben duidelijk nog nooit echt moeten werken.

Mensen die stellen dat mentale arbeid zwaarder is dan fysieke hebben duidelijk nog nooit echt moeten werken.

Klopt, 8 u fysieke arbeid tegenover 8u intellectuele arbeid en gegarandeert is die fysieke arbeid veel zwaarder.

Maar mensen die met intellectuele arbeid bezig zijn houden het al snel niet meer bij 8u per dag, dokters al helemaal niet meer. Ceo's en dergelijke hebben ook gewoon zo goed als geen leven buiten hun werk.

Eigenlijk zouden die dokters en CEO's gewoon zo nu en dan even een paar weekjes lekker acht uur lang bouwvakkeren per dag. Om even tot rust te komen.

BB is niet hetzelfde wat vaak laag opgeleide AAS gebruikers doen: beetje rondhangen in een gym, geen voedingsschema, geen doordacht trainingsschema maar wel anabolen gebruiken
Misschien kan je je beter druk maken over wat er onder bodybuilding wordt verstaan..

uhmm even kijken wat voor AAS gebruikers bij mij op de sportschool zitten....; vrijwel de meerderheid heeft een eigen zaak.

Volgens mij kan je perfect 8uur mentale arbeid doen en je daarna nog eens fysiek gaan uitleven in de gym.
Als ik van stage kwam (verzekeringsmakelaar) was ik mentaal moe, maar dan s'avonds op training (voetbal) of bb kon ik me nog eens fysiek afmatten ook.

Fysiek en mentaal zijn 2 verschillende dingen

Beste forum leden,

Ik heb net via de Spaanse tv (Canal 3) een discussie programma gevolgd die ging over de relatie tussen sociale klasse en AAS gebruikers. Ik heb me hieraan geweldig zitten ergeren want de keiharde conclusie na Spaans onderzoek was dat:

-AAS gebruikers in het algemeen in een lagere sociale klasse zitten dan bijvoorbeeld tennisspelers. AAS gebruikers hebben vaak "lagere" banen en zitten vaak in de productie etc.

-AAS gebruikers vaker in "lagere" sociale rangen/families voorkomen.

-AAS gebruikers vaak geen "hoog" onderwijs hebben genoten (HBO/WO) maar "alleen" maar LBO/MBO of zelfs geen diploma hebben.

Ik vind dit erg denigrerend en kwetsend en vooral discriminerend! Dit was wel bedoeld voor Spanje maar hoe zou dit in Nederland gelden?

Wat is jullie mening hierover?

PS: ik heb ook sterk het idee dat in Spanje veel meer aan BB gedaan wordt dan hier.

Het is voor jou denigrerend, kwetsend en zelfs discriminerend als onderzoek uitwijst dat anabolenspuiters gemiddeld gezien laaggeschoold blijken te zijn? Goed dat je zelf in ieder geval de +1 geeft.

dokter/tandarts/chirurg begint om half 10 en is om half 4 meestal toch echt al wel weer naar huisje toe. dat is een werkdag van 6u, excl pauzes....

.

In wat voor wereld leef jij man? Een normale huisdokter doet uren van 7 uur smorgens tot 6 uur savonds en gaat na dien soms nog op huisbezoek.

De meeste tandartsen en chirurgen beginnen echt niet om half 10 om dan om half 4 te stoppen. Misschien waar jij woont maar hier in de ziekenhuizen komen chirurgen als eerste binnen en als laatste buiten, is altijd zo geweest. En ze kunnen snachts opgebeld worden om spoedoperaties uit te voeren ed.

Laatste keer dat ik bij een tandarts ben geweest was dit om 7 uur savonds...Tja hij zal wel om 12 uur smiddags begonnen zijn denk ik...

Ik zeg niet dat alle dokters zo zijn, maar het grootste deel wel. Terwijl een veel groter deel van de arbeiders die in fabrieken werken, in shiften werken van 6 tot 14 uur of van 14 uur tot 22 uur.

Ikzelf heb een bureaujob waarbij ik van 7 uur smorgens tot half 8 savonds werk, terwijl de meeste van mijn vrienden gewoon vrij zijn in voormiddag of namiddag.

Maar dat je zomaar zegt dat dokters maar 6 uur werken en dan nog exclusief pauzes...

Zelf hbo gedaan.
Lekker kantoor baan.
Eten waarneer ik wil.
Om 5 uur thuis.

Welcome to the good life

Er zijn bij mijn weten genoeg prof-BB'ers die een universitair diploma op zak hebben. Ben het er wel mee eens dat lager opgeleide mensen in een gym sneller naar AAS grijpen zonder genoeg kennis te hebben over AAS.

Dit. Daardoor komen ook de (voor)oordelen dat AAS slecht is, door verkeerde toepassing (gebruik) ervan. Ik zeg niet dat laag opgeleide mensen niet intelligent genoeg zijn om "verstandig" te kuren. Maar het is wel een feit dat ze vaak aannames doen van 1 persoon, in het algemeen dealer, zonder zelf research te doen of zijn mening te weerleggen.

Maatjes van mij die willen kuren kan k wel alles gaan voorkauwen, maar heb liever dat ze het zelf uitzoeken en dan geef ik me mening wel.

Maar dat je zomaar zegt dat dokters maar 6 uur werken en dan nog exclusief pauzes...

Tja, dit is toch echt mijn eigen ervaring hier in de buurt,

chirurgen kan ik me misschien inderdaad vies over vergissen, maar huisarts of tandarts hier kom je echt niet binnen voor half9 9uur en zeker niet meer na half 4. zegt mij genoeg.

voor de avondbezoeken hebben ze gewoon een rooster wie welke dag/week dienst heeft. Echt niet elke dokter gaat savonds nog huisbezoeken afleggen, daar hebben ze hier per regio gewoon 1of 2 doktoren die evt stand-by staan.

Elke tandarts die ik om 9u een afspraak heb gehad, komt dan om 8.45 een keer de zaak binnenlopen, eerst ff bak koffie en overlegje en dan om kwart over 9 (!) ben ik een keer aan de beurt...

Wellicht spelen mijn persoonlijke ervaringen hierin dus eigenlijk een iets te grote rol in mijn oordeel :P

het maakt ook in hoever je afhankelijk ben van de publieke opnie
wat betreft je werk.

ben je bouwvakker en gebruikt ligt niemand daar wakker van
waarschijnelijk herstel je beter als je collega dus zal je baas nooit klagen

maar ben je rechter of politcus of zo
ja dan moet je toch roomser als de paus zijn

Tja, dit is toch echt mijn eigen ervaring hier in de buurt,

chirurgen kan ik me misschien inderdaad vies over vergissen, maar huisarts of tandarts hier kom je echt niet binnen voor half9 9uur en zeker niet meer na half 4. zegt mij genoeg.

voor de avondbezoeken hebben ze gewoon een rooster wie welke dag/week dienst heeft. Echt niet elke dokter gaat savonds nog huisbezoeken afleggen, daar hebben ze hier per regio gewoon 1of 2 doktoren die evt stand-by staan.

Elke tandarts die ik om 9u een afspraak heb gehad, komt dan om 8.45 een keer de zaak binnenlopen, eerst ff bak koffie en overlegje en dan om kwart over 9 (!) ben ik een keer aan de beurt...

Wellicht spelen mijn persoonlijke ervaringen hierin dus eigenlijk een iets te grote rol in mijn oordeel :P

Komaan kerel. Elke dokter heeft avondbezoeken in zijn eigen praktijk ongeacht dat zogezegde 'rooster' van u. Mijn huisdokter heeft om 20 uur 's avonds nog mensen in zijn wachtzaal en begint om 9 uur. In de namiddag doet hij elke dag zijn huisbezoeken.
Tandartsen moeten wel na 17 uur werken. De meeste werkende mensen krijgen hiervoor geen vrije uren.
Denk nu eens even logisch na of ben je ook al aan het trollen. Want dit kan je niet menen.

Uit persoonlijke ervaring met anderen: Klopt zeker te weten, niks denigrerend

ze kijken naar een correlatie, niet naar causatief verband.

Als je dat kwetsend en discriminerend vindt maar de data statistisch correct is verzameld, oestrogeenblokker nemen en man the **** up.

Een link naar het onderzoek zou handig zijn. Want ik vertrouw de media niet als het om wetenschappelijke onderzoeken aankomt. Een enquete van 20 man durven ze ook een wetenschappelijk onderzoek noemen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven