XXL Nutrition

Sp grote winnaar

In dat geval misschien wel. Zo komen van een partij waar ze ontevreden mee zijn, ze zijn immers de charismatisch Pim, het hart achter de LPF kwijt. Hij werd opgevolgd door een persoon die bij lange na Pim niet kon vervangen. Als je dan gaat zoeken naar een nieuwe partij en een man komt enorm symphatiek over is de link snel gelegd.

Je zou dan kunnen zeggen dat democratie faalt, maar dat is wel erg zwart/wit.

ja weet ik. Ik denk dat het beter is te zeggen dat democratie de beste vorm is maar dat we nog veel werk hebben om de menen te scholen zodat ze de juiste man kiezen op basis van de juiste redenen

we zullen zien wat het word, de economie trekt weer aan, kijken of deze groei kan doorzetten onder jan marijnissen.

Kan De Hond of TNS/NIPO mij niet eens vertellen hoeveel ex-LPF stemmers nu op de SP gestemd heeft? Een groter SP leek mij niet meer dan logisch, maar hoeveel van deze stemmen zijn nu werkelijk oprechte stemmen en hoeveel zijn zg. protest stemmen? Ik schat zeker 5-10 zetels.

ik snap sowieso niet wat mensen bezielt om zich te scharen achter die communistische ideeen!

Maar goed, mooi spul zo'n democratie.

Kan De Hond of TNS/NIPO mij niet eens vertellen hoeveel ex-LPF stemmers nu op de SP gestemd heeft? Een groter SP leek mij niet meer dan logisch, maar hoeveel van deze stemmen zijn nu werkelijk oprechte stemmen en hoeveel zijn zg. protest stemmen? Ik schat zeker 5-10 zetels.

Wat nog restte van de LPF is grotendeels naar de groep Wilders gegaan. SP heeft vooral bij PVDA, D66 en CDA zetels afgesnoept. CDA amper natuurlijk, maar gisteren werd op Nederland een kaartje weergegeven waar uit dat bleek.

Wat nog restte van de LPF is grotendeels naar de groep Wilders gegaan. SP heeft vooral bij PVDA, D66 en CDA zetels afgesnoept. CDA amper natuurlijk, maar gisteren werd op Nederland een kaartje weergegeven waar uit dat bleek.

Ik doelde dus op LPF stemmers vlak ná de moord op Fortuyn. De partij telde toen maarliefst 26 zetels. Een jaar later waren er daar nog slechts 8 van over. Ik zou dus graag willen weten hoeveel van die mensen (van die 18 zetels verschil) nu SP gestemd hebben.

Ik ben hier benieuwd naar omdat ik in mijn omgeving van een aantal "Pim" stemmers gehoord heb dat ze nu "Jan" stemmers zijn...

medium_communisme.jpg

Ik doelde dus op LPF stemmers vlak ná de moord op Fortuyn. De partij telde toen maarliefst 26 zetels. Een jaar later waren er daar nog slechts 8 van over. Ik zou dus graag willen weten hoeveel van die mensen (van die 18 zetels verschil) nu SP gestemd hebben.

Ik ben hier benieuwd naar omdat ik in mijn omgeving van een aantal "Pim" stemmers gehoord heb dat ze nu "Jan" stemmers zijn...

kameleons bedoel je?!

ik snap sowieso niet wat mensen bezielt om zich te scharen achter die communistische ideeen!

Maar goed, mooi spul zo'n democratie.

Als jan marijnissen bij de volgende verkiezingen genoeg stemmers weet te winnen voor een absolute meerderheid zal er geen democratie meer zijn :) De vraag is dan wie ons land gaat ontzetten van deze maoist.

Ow, op die manier. Ja, ik snap niet hoe zó veel mensen in 3 jaar tijd zo kunnen "verkleuren".

Als jan marijnissen bij de volgende verkiezingen genoeg stemmers weet te winnen voor een absolute meerderheid zal er geen democratie meer zijn :) De vraag is dan wie ons land gaat ontzetten van deze maoist.

Waarschijnlijk bedoel jij dit gedeeltelijk als grap, maar als je ziet hoe Marijnissen de SP "regeert" dan zit hier nog een kern van waarheid in ook ;)

Ja inderdaad hij is ook tegen het helpen van landen tegen hun dictatuur, dit bleek al in de kwestie Afghanistan:

Moeten we ons terugtrekken uit Afghanistan?
JM: Ik ben daar voorstander van.
Is dat wel solidair tegenover de Afghanen?
JM: De Afghanen hebben niet zoveel trek in ons. Anders snap ik niet waarom de taliban nog steeds zo sterk is.
Dus elk volk verdient de dictatuur die het in stand houdt...
JM: Dat is ook zo. Elk volk bevrijdt zichzelf uiteindelijk. En dat is maar goed ook.

Elk volk bevrijdt zichzelf uiteindelijk :roflol:, das wel weer lekker makkelijk hoor Jan

Wat moeten we dan? De Afghanen willen ons daar niet, wij willen daar niet zijn. Dus we moeten daar gewoon weg. Jan heeft gelijk.

Maar iemand moet ervoor zorgen dat zulk soort landen worden aangepakt, ze vormen anders een gevaar voor de westerse samenleving. En daar maken wij ook deel van uit.. dus we hebben er wel mee te maken

Zolang we onze tanden kunnen laten zien en kans maken op een snelle overwinning grijpen we in. Maar vooral in landen die de invloedssfeer liggen van oliebronnen. Genoeg landen die ook een bedreiging vormen maar niet worden aangepakt. De Westerse politiek van ingrijpen is zo krom als een hoepel.

Omdat we het schoothondje zijn van Bush. De zogenaamde strijd tegen het terrorisme was ooit de aanleiding voor de aanval op Afghanistan, maar daarna is er verdomd weinig gebeurd. Nu gaan we maar even humanitair doen terwijl een groot gedeelte van de bevolking ons daar niet wil hebben.

Tig regimes die de bevolking naar de klote helpen, waarom moeten we juist in Afghanistan zitten?

Omdat Bin-Laden en vele sympathisanten van hem in dit land woonden.. Het schoothondje is een groot woord natuurlijk.. In artikel 5 van de NAVO staat dat 'in geval van een aanval op een van de staten, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren.'

Terug
Naar boven