Fitness Seller

Sp grote winnaar

Het grote janken kan beginnen :D Misschien knalt de SP net zo hard weer terug bij de volgende verkiezingen maar deze overwinning pakt niemand ze meer af. De kiezer heeft gesproken, het is aan de partijen om tot een werkende coalitie te komen.

Ja en ik vind dat CDA en VVD die kans goed benut hebben. Ze hebben Nederland rechtgetrokken en er gebeurt echt iets op het gebied van veiligheid en integratie, twee dingen die ik belangrijk vind. Ik heb het ranzige vermoeden dat dat net twee dingen zijn die bij een linkse regering net wat minder belangrijk worden.

Heel veel mensen zijn het niet met je eens. Hoe denk je dat de SP aan deze enorme winst komt?! Het volk is het zat. Het volk wil verandering.

Maar ik snap het niet goed; Ik dacht dat het volk massaal rechts ging stemmen en nu wint de sp?

Maar ik snap het niet goed; Ik dacht dat het volk massaal rechts ging stemmen en nu wint de sp?
Volgens mij weten de meesten niet eens wat voor partij de SP is. Ik hoorde dat velen die vroeger voor Pim stemden nu naar SP zijn gegaan, die mensen stemmen gewoon voor wat ze op tv zien en wie het best kan uitleggen.

Heil de SP!
Mijn dag kan vandaag niet meer stuk! Eindelijk komen hopelijk als ze in de coalitie komen de veranderingen door die er nodig zijn!

uit welke partijen zullen zal de volgende regering bestaan?
en hoe zullen de machtsverhoudingen zijn?

Dat is nu de grote vraag :D

mij benieuwen. t meest democratisch zou imo zijn PvdA, CDA en SP. Dat zou wel de nodige overuurtjes opleveren denk ik :D

Waar haal je die onzin nou weer vandaan. Hij zegt alleen dat mensen zich misschien teveel door een persoonlijkheid laten leiden in kiesgedrag ipv te kijken waar men voor staat. Van LPF naar SP is namelijk nog al een stap.

denk toch eens na:

als je je dus laat leiden door wat goedkope onzin op tv dan kies je vertegenwoordigers die niet de beste zijn.
het is dus eigenlijk de beste "luller" die de meeste stemmen wint?

denk toch eens na:

als je je dus laat leiden door wat goedkope onzin op tv dan kies je vertegenwoordigers die niet de beste zijn.
In dat geval misschien wel. Zo komen van een partij waar ze ontevreden mee zijn, ze zijn immers de charismatisch Pim, het hart achter de LPF kwijt. Hij werd opgevolgd door een persoon die bij lange na Pim niet kon vervangen. Als je dan gaat zoeken naar een nieuwe partij en een man komt enorm symphatiek over is de link snel gelegd.

Je zou dan kunnen zeggen dat democratie faalt, maar dat is wel erg zwart/wit.

uit welke partijen zullen zal de volgende regering bestaan?
en hoe zullen de machtsverhoudingen zijn?
Heb je Ter Zake (één) gezien? Daar ging men toch uit van een CDA/Pvda coalitie met mogelijk een derde kleinere partij. Het zal iig water bij de wijn zijn voor de volgende regering en dat betekent dus weinig radicale beslissingen.

denk toch eens na:

Het is een feit dat de VVD zich slecht geprofileerd heeft en je ziet het resultaat... Dus ja je moet altijd zorgen dat je met die "onzin" meedoet en zeker in het geval van Nederland waar heel de strijd via de media gevoerd werd.

Dan heb je nog de invloed van die zogenaamde peilingen waarbij mensen echt strategisch gaan stemmen, slechte zaak imo.

denk toch eens na:

Ja, wat dacht jij dan? Dat iedere simpele ziel elk verkiezigsprogramma van A tot Z gaat doornemen om vervolgens de beste keus te maken.

Echt niet, de persoon met het beste verhaaltje op tv wordt gekozen. Zo simpel is het nu eenmaal. Roep als eerste iets in de trend van "weg met de zwarten" en er ontstaat een ware hype rondom die persoon. Zeker wanneer de buurt waarin je woont stikt van de overlast van allochtonen.

Nu er iemand roept dat de armoede explosief is gestegen, zijn dezelfde volksbuurten uiteraard van mening dat ook zij onder die armoede grens leven en wel wat extra's kunnen gebruiken.

Zo werkt politiek. Verkondig wat populistische termen en je wint kiezers. Exact hetzelfde principe als TellSell.

Zo zie je maar dat het probleem van de allochtonen steeds groter wordt, nu zijn ze voort met zulke grote aantallen dat ze de verkiezingen in NL bepalen :D

Ennuh, spiertje, waarom ben jij niet voor Wilders ofzo, die is toch voor meer blauw op straat? :p

Ach ja, we zullen het wel zien, laat die lullen van de SP het maar even voor het zeggen hebben. Kunnen ze nu even de studiefinanciering omhoog knallen en over 4 jaar weer oprotten. Komt mij eigenlijk wel goed uit.

denk toch eens na:

jammergenoeg zijn er weinig mensen die partijprogramma's lezen. Heel erg weinig denk ik.

Terug
Naar boven