XXL Nutrition

Sp grote winnaar

Heel leuk en aardig voor de SP, gefeliciteerd voor de SP stemmers maar ik vind het eerlijk gezegd een béétje jammer dat 10 zetels van de SP van allochtonen afkomen :rolleyes:

Ik ga gewoon lekker niet studeren en een uitkering aanvragen. Krijg ik er ook nog een gratis iPod bij.

ja maar zo gauw kim jong wegvalt valt heel de structuur in elkaar en i.t.t de vietnamoorlog is er geen bevolking die zal tegenstribbelen, die mensen zullen blij zijn als ze zonder dat ze in de gaten worden gehouden over straat kunnen lopen en naar familie kunnen gaan zonder toestemming te moeten vragen.

Heel leuk en aardig voor de SP, gefeliciteerd voor de SP stemmers maar ik vind het eerlijk gezegd een béétje jammer dat 10 zetels van de SP van allochtonen afkomen :rolleyes:

Ik ga gewoon lekker niet studeren en een uitkering aanvragen. Krijg ik er ook nog een gratis iPod bij.

10 zetels nog wel Mikki? Dat zijn 650.000 allochtonen. Strooi je maar wat met cijfers of kan je het ook onderbouwen? Denk het eigenlijk niet want dit zijn de echte cijfers :

De stemmen van allochtonen zouden goed zijn voor 12 Tweede Kamerzetels. De PvdA krijgt daarvan 6, de SP 3 en GroenLinks één. Het CDA en D66 krijgen ook elk één zetel.

Van alle allochtone stemmen kwam ruim 45% bij de PvdA terecht. De SP haalde er ruim 20%. GroenLinks kwam tot 11% en het CDA tot 9%. D66 is de vijfde partij onder allochtonen met 6,5%. De VVD tenslotte haalde 4,5% binnen.

FOK!frontpage / Nieuws / Meeste allochtonen stemden links

Eerst onderzoeken dan pas roepen. Want oh wat erg, nog geen 4% meer allochtonen stemmen op de SP dan de autochtonen. De verdeling is vrij gelijk eigenlijk.

ja maar zo gauw kim jong wegvalt valt heel de structuur in elkaar en i.t.t de vietnamoorlog is er geen bevolking die zal tegenstribbelen, die mensen zullen blij zijn als ze zonder dat ze in de gaten worden gehouden over straat kunnen lopen en naar familie kunnen gaan zonder toestemming te moeten vragen.

dat kan je niet weten. Dat dachten de Amerikanen over irak ook; "ze zullen ons als bevrijders ontvangen", maar toen de situatie van het volk niet beterde groeide de weeerstand en het verzet en het terrorisme.

Het volk in Noord-korea kan zo geindoctrineerd zijn dat ze mss de Amerikanen gedurende 20 jaar willen bevechten als het moet; Dat kan je ehct niet weten.

10 zetels nog wel Mikki? Dat zijn 650.000 allochtonen. Strooi je maar wat met cijfers of kan je het ook onderbouwen? Denk het eigenlijk niet want dit zijn de echte cijfers :

Eerst onderzoeken dan pas roepen. Want oh wat erg, nog geen 4% meer allochtonen stemmen op de SP dan de autochtonen. De verdeling is vrij gelijk eigenlijk.
Ja groot gelijk heb je.

Ik kan het echt niet hebben hoe mensen zo graag leugens roepen. En het wordt ook nooit onderbouwd he.

100% zeker kun je het niet weten idd. Maar gezien de machtsverhoudingen is de kans vrij groot dat het slaagt.

Feit dat de situatie in irak niet verbeterd komt -nogmaals- door het feit dat de aanslagen een stabiel irak verhinderen. En niet zo zeer dat Amerika niet zorgt voor de wederopbouw. In het noorden van irak is de situatie al vrij stabiel omdat daar de koerden wonen. De rest van het land gaat echter nog dagelijks gebukt onder de strijd tussen de overige 2 bevolkingsgroepen.

Wat betreft N-K:
Het kan idd dat een bepaald gedeelte van de bevolking (naast het leger) zich tegen de amerikanen zullen keren. Echter een enorm groot deel (75% v/d bevolking) is ondervoed en velen hebben geprobeerd te vluchten uit het land al dan niet succesvol. Ik ben er van overtuigd dat het niet veel moeite kost, die mensen voor je te winnen.

M'n vader had het op teletekst gelezen.

En waarom zou ik FOK! geloven?!

Wat betreft N-K:
Het kan idd dat een bepaald gedeelte van de bevolking (naast het leger) zich tegen de amerikanen zullen keren. Echter een enorm groot deel (75% v/d bevolking) is ondervoed en velen hebben geprobeerd te vluchten uit het land al dan niet succesvol. Ik ben er van overtuigd dat het niet veel moeite kost, die mensen voor je te winnen.

Dat denk ik ook, in Afghanistan had de bevolking het nog beter denk ik, daar is inmiddels 89% van de bevolking content met de aanwezigheid van de NAVO..

M'n vader had het op teletekst gelezen.

En waarom zou ik FOK! geloven?!

Omdat de bron van Fok! gewoon teletekst is :roflol: kijk eens goed.

Voor de volledigheid, pagina 106 van teletekst :

Meeste allochtonen stemmen links

` Van de allochtone kiezers heeft de
overgrote meerderheid links gestemd.Bij
de Marokkanen was dat zelfs meer dan 90
procent,zegt onderzoeksbureau Foquz.

De PvdA kreeg ruim tweederde van de
Marokkaanse stemmen,bijna de helft van
de Surinaamse stemmen en ruim eenderde
van de Turkse stemmen.Opvallend is dat
12,3 procent van de Turkse stemmen naar
D66 ging.Het PvdA-standpunt over de
Armeense genocide heeft bij veel Turken
kwaad bloed gezet.SP kwam bij alle
groeperingen uit op zo'n 20 procent.

Gisteren gingen meer allochtonen naar
de stembus dan ooit.Vooral Surinamers
scoorden hoog met 74 procent.

http://teletekst.nos.nl/tekst/106-01.html

TT-pagina's veranderen mettertijd, maar momenteel staat dit nieuws er nog.

Het is moeilijk, wat verstaan wij nog als allochtoon. Als ze hier geboren zijn hebben we het toch gewoon over Nederlanders met een allochtone achtergrond ???

Ach nouja ik nam gewoon aan dat 't teletekst verhaaltje klopte.

Nee dan heb je het nog over allochtonen. Moet ik ook nog de definitie van allochtoon er bij pakken? Iemand die hier geboren is en 1 ouder heeft die geboren is in het buitenland is gewoon een allochtoon.

Momenteel worden kinderen geboren met ouders van allochtoonse afkomst die gewoon Nederlander zijn. De ouders zijn hier geboren in dat geval. Maar goed die kinderen hebben overwegend nog geen stemrecht.

Nu kan je die gratis Ipod ook wel vergeten natuurlijk. ;)

Nee dan heb je het nog over allochtonen. Moet ik ook nog de definitie van allochtoon er bij pakken? Iemand die hier geboren is en 1 ouder heeft die geboren is in het buitenland is gewoon een allochtoon.

Momenteel worden kinderen geboren met ouders van allochtoonse afkomst die gewoon Nederlander zijn. De ouders zijn hier geboren in dat geval. Maar goed die kinderen hebben overwegend nog geen stemrecht.

Die kinderen zijn toch gewoon Nederlands staatsburger dan? Oh, je doelde wss op de leeftijd. :duh:

ik hoop dat de SP gaat mee regeren dan gaan ze eindelijk door de mand vallen.
Ineens verantwoordelijkheid nemen? oeps

Het is een bekend gegeven dat allochtonen links stemmen.
Alle voordelen en lage drempels die links voorstelt zijn in hun belang.

Minder verplichtingen, meer rechten, meer aanspraak kunnen maken, minder dwang, dat is natuurlijk als een warm nest.

Terug
Naar boven