XXL Nutrition

Sp grote winnaar

Eerst had ik de neiging om Wilders ok te vinden, maar hij hoort gewoon niet thuis in de Nederlandse politiek.

Ik moet niks hebben van Wilders en alles waar hij voor staat maar ik heb mezelf verplicht met een open geest zijn programma te lezen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met heel veel eens was.

Maar jammer genoeg zijn er ook een paar dingen waar ik het nog veel sterker oneens mee ben.

het lijkt me financieel niet haalbaar en ook onrealiseerbaar wat betreft de kleinere invloed die hij wil hebben vanuit europa. Dat is niet meer mogelijk. je kan de klok niet terugdraaien op dat vlak.

Ik heb de neiging te geloven dat hij gekeken heeft naar alles wat de gemiddelde nederlander tegen de borst stoot en voor elke puntje daar dan een programmapunt van gemaakt heeft; zonder na te denken of het wel realistisch of realiseerbaar is.

Ik moet niks hebben van Wilders en alles waar hij voor staat maar ik heb mezelf verplicht met een open geest zijn programma te lezen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met heel veel eens was.

Maar jammer genoeg zijn er ook een paar dingen waar ik het nog veel sterker oneens mee ben.

het lijkt me financieel niet haalbaar en ook onrealiseerbaar wat betreft de kleinere invloed die hij wil hebben vanuit europa. Dat is niet meer mogelijk. je kan de klok niet terugdraaien op dat vlak.

Ik heb de neiging te geloven dat hij gekeken heeft naar alles wat de gemiddelde nederlander tegen de borst stoot en voor elke puntje daar dan een programmapunt van gemaakt heeft; zonder na te denken of het wel realistisch of realiseerbaar is.

Dat denk ik ook wel ja.

wat ik me afvraag, jullie zeggen allemaal ja wilders kijkt naar wat de gemiddelde nederlander wil en zegt dat, waarom krijgt hij dan zoveel kritiek?

wat ik me afvraag, jullie zeggen allemaal ja wilders kijkt naar wat de gemiddelde nederlander wil en zegt dat, waarom krijgt hij dan zoveel kritiek?

stel je hebt 20 Nederlanders. Nederlander 1 is akkoord met puntje 1, Nederlander 2 is akkoord met puntje 2,... Wilders neemt van elke Nederlander elk puntje wat hem tegensteekt op in zijn programma. Weinig van de Niederlanders is het met alles van Wilders eens en is het met veel van zijn punten oneens. Daarom krijgt hij veel kritiek; Dat zorgt er voor dat zijn programma onrealistisch en onrealiseerbaar is.

26 zetels met 94,3% van de stemmen geteld. Historische zege, verder krijgen alle gevestigde partijen buiten de CU aardig wat tikken.

Jammer zeg, bijna een meerderheid voor rechts.

CDA-VVD-Wilders-SGP = 74 zetels.

Misschien dat er nog wat kan gebeuren, maar ik vrees herverkiezingen.

Erg goed dat de SP met hun idioterie niet kunnen regeren met deze zetelverdeling.

SGP en Wilders :roflol:

Het zal lastig worden, maar CDA/PVDA/CU of CDA/PVDA/SP is mogelijk. Rechtse combinaties gaat tussen vechtjassen en dat is onhaalbaar.

Jammer zeg, bijna een meerderheid voor rechts.

CDA-VVD-Wilders-SGP = 74 zetels.

Misschien dat er nog wat kan gebeuren, maar ik vrees herverkiezingen.

Erg goed dat de SP met hun idioterie niet kunnen regeren met deze zetelverdeling.

Kan je je iets verduidelijken, want ik zou graag begrijpen wat je bedoelt maar ik ben nog niet zo thuis in de Nederlandse politiek en ik leer graag bij. (serieuse vraag, ik bedoel hier niks sarcastisch mee hoor, tis oprecht bedoeld. tx)

Yankeefive is een beetje gefrusteerd of zo. Als er dan al idioter in het spel is dan is het wel zijn mogelijke coalitie.

SGP en Wilders :roflol:

Het zal lastig worden, maar CDA/PVDA/CU of CDA/PVDA/SP is mogelijk. Rechtse combinaties gaat tussen vechtjassen en dat is onhaalbaar.

De SGP en wilders hebben toch wel wat raakvlakken kijkende naar het debat van gister. Koppigheid tussen het CDA en de PvDA/SP zal waarschijnlijk roet in het eten gooien voor die coalities (hypotheekrente :D anyone? ) Daarnaast hebben balkenende en consorten zich al uitgesproken voor voortzetting van het effectieve economische - en asielbeleid.

Maar goed ze halen het niet eens en de VVD en Wilders zijn ook water en vuur momenteel. CDA zal zich niet willen stoten aan een nieuw kabinet waar partijen over elkaar heen vallen. Met de PVDA en CU wordt het ook lastig maar dat is minder heibel intern. Met de SP weer wat meer misschien.

Verdonk de zure verliezer.

Ongelovelijk hoeveel mensen er op de SP gestemt hebben. Net als met de LPF toendertijd zijn het wel veel proteststemmers.

Als je dan vraagt of ze weten dat de kernpunten van de SP (nee, niet de leuke flyer) bestaan uit het versoepelen van de WAO regels, uit de NAVO stappen, max. loon invoeren, nog hogere belastingen voor topinkomens en de strafmaten voor zware delicten niet willen verhogen dan staan ze je aan te kijken of ze water zien branden.

"Eh, dat wist ik niet."

Nee dan had je je maybe ietsiepietsie meer moeten verdiepen alvorens op die knop te rossen.

Serieus, sommige mensen zouden gewoon niet morgen stemmen.

Ongetwijfeld dat het zo zal zijn maar vraag een gemiddelde "VVD-er" op dbb.com bijvoorbeeld waar de VVD voor staat en ze zullen je het niet kunnen uitleggen.. Vraag aan een gemiddelde "Groep Wilders" stemmer waar zijn partij voor staat en wat de concrete maatregelen zijn dat deze partij gaat nemen en ze zullen je niet veel kunnen vertellen.. Er zijn maar weinig mensen die echt stemmen met beleid en in Nederland stemt men op wie het beste populistische toespraak kan houden... als je de mensen verteld wat ze willen horen dan maak je al een grote kans om kiezers te winnen...

By the way.. gefeliciteerd Eric :D

Ik had niet gedacht dat PvdA en CDA het samen niet zouden redden, nu zal het wel CU erbij worden, of een andere kleine partij.

We zullen het zien. Normaal gesproken nodig je eerst de grote winnaar uit voor besprekingen.

Terug
Naar boven