Fitness Seller

Spaarrekeningen

bott

Novice
Waardering
0
In deze tijden van economische onrust (met de daarbij horende groter wordende inflatie ) leek het mij op deze zondag wel eens gepast om de aanbiedingen voor spaarrekeningen, waar grote banken momenteel mee smijten, eens te vergelijken en de eigen ervaringen/meningen hier te posten.

75% van het totaal belegde spaargeld in 2007 was in handen van de grootbanken. Opmerkelijk want zij geven de minst gunstige voorwaarden.

Persoonlijk zit ik (momenteel uit luiheid) bij Fortis sinds mijn geboorte.
Nu hebben ze een online spaarrekening gelanceerd waarbij je maarliefst een rente krijgt van 4% + 0,5% aangroeipremie tot eind september. Niet slecht voor een grote bank, hoewel kleinere banken vaak al langer deze rentes gaven.

Nu heb ik reeds PC banking bij Fortis waarbij ik ook mijn spaarrekening kan beheren, dus ik neem aan dat ik reeds over deze online spaarrekening beschik? Of moet ik dit nog eens specifiek gaan bevestigen bij Fortis? Of krijgen bestaande klanten deze extra helemaal niet, wat me niet zou verbazen? Aangezien ik voor eind september sowieso nog een fikse som zal kunnen sparen door mijn vakantiejobs leek die aangroeipremie mij hoe dan ook zeer interessant. Overstappen zou dan nog altijd begin 2009 kunnen, aangezien grote banken dan vaak weer in alle stilte hun intresten verlagen.

Hoe zit het met andere banken? Wat zijn jullie ervaringen en eventueel plannen? De voorwaarden verschillen nogal en ik kan door de bomen het bos niet meer zien...

ps : Ik weet dat dit bij de nederlanders wrs totaal anders zit, aangezien ze de meeste banken in Nederland niet hebben en omgekeerd, maar als je ideeën/meningen hebt laat maar weten ;).

heb gewoon een internetbonussparen rekening bij de rabo, krijg hier aardige rente op. kan inderdaad hoger, maar ben lui en dit bevalt goed. bovendien kan ik in principe altijd over m'n geld beschikken, dat is ook wel een fijn gevoel.

Rente muhahahahahaaha. Die paar procent.

Groningers hebben zo hun vreemde tics;)

En dan heb je je geld op een of andere gare rekening staan zonder thuisbankieren zeker.
rabo internetbonussparen.

kan dus bij mn geld wanneer ik wil, maar je moet het er wel op laten staan wil je de volle rente pakken, je krijgt iets van 4% voor het deel dat er het hele jaar op staat en 1% voor het deel dat er later bij is gekomen.

Zet je het op die ijslandse bank :)

rabo internetbonussparen.

kan dus bij mn geld wanneer ik wil, maar je moet het er wel op laten staan wil je de volle rente pakken, je krijgt iets van 4% voor het deel dat er het hele jaar op staat en 1% voor het deel dat er later bij is gekomen.

Ja dat bedoel ik, ik heb het daar ook op staan. Dat schiet toch niet op. Als je beetje groot bedrag heb en je gebruikt het toch niet, kun je het beter voor een paar jaar vast zetten ergens. Levert veel meer op.

Ja dat bedoel ik, ik heb het daar ook op staan. Dat schiet toch niet op. Als je beetje groot bedrag heb en je gebruikt het toch niet, kun je het beter voor een paar jaar vast zetten ergens. Levert veel meer op.
hm ja, maar ben nu 19 en ga over ong 4 jaar op mezelf wonen, dusja dan is het niet slim om het vast te zetten. heb inderdaad wel een redelijk bedragje (deels een schenking van m´n ouders)

Hangt er vanaf. Als je een termijnrekening bedoelt alleszins niet veel meer.

Daar krijg je inderdaad lichtjes meer (5,.. %) maar aangezien er bij een termijnrekening 15% roerende voorheffing wordt afgehouden kom je amper meer uit maar staat je geld wel vast, wat kan tegenvallen moest je het onverwachts toch nodig hebben.

Beter spaar je een vast deel met een zeer veilige belegging zoals een spaarrekening en geld dat je zeker niet nodig hebt (pakweg 20 tot 50% van je kapitaal bv) kan je bijvoorbeeld beleggen in een fonds ofzo.

Terug
Naar boven