MuscleMeat

Spambod's kuurlog

‘Base’ trainingen zijn dan zware trainingen of hoe moet ik dat opvatten?

Kutte aan op dit moment cutten is dat je startte met een laag calorie ‘budget’, en je wss extra laag zou moeten gaan maar misschien gebeurt er nog het een en t ander de komende weken :) gaat je sowieso wel nieuwe motivatie geven om terug te bouwen. Ditmaal mss iets rustiger :P Je bent niet de eerste die ik tegenkom die een soort van degout heeft gekweekt voor het hard bulken en vaak (even) bb’ing in het algemeen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.582
‘Base’ trainingen zijn dan zware trainingen of hoe moet ik dat opvatten?

Kutte aan op dit moment cutten is dat je startte met een laag calorie ‘budget’, en je wss extra laag zou moeten gaan maar misschien gebeurt er nog het een en t ander de komende weken :) gaat je sowieso wel nieuwe motivatie geven om terug te bouwen. Ditmaal mss iets rustiger :P Je bent niet de eerste die ik tegenkom die een soort van degout heeft gekweekt voor het hard bulken en vaak (even) bb’ing in het algemeen.

In het geval van push is een base training een training waarin je 2-3 zware presses doet voor meestal 6-8 reps, bijvoorbeeld eerst een decline db press en daarna een incline bb press. Een pump workout is dan meer machine werk en squeezen en higher reps etc. en ook meer aandacht voor delts en triceps.

Voor rug hetzelfde principe… base is db/bb/meadows rows, pump is meer machines enzo.

Ja wat je zegt klopt zeker… Afgelopen paar maanden was ik er echt gewoon klaar mee en dat heb ik in principe over mezelf afgeroepen door veels te hard en te snel te willen groeien. Op een bepaald moment loop je dan tegen een muur op en dan is het klaar. Maar nu ben ik echt vastberaden om het anders te gaan doen. Dat heb ik mezelf echt beloofd.

Wat betreft die lage calorieën; klopt ja… Het is nogal een verschil of je op 4500 begint met zakken of op 3000. Maarja we zien wel. Wil deze cut ook een beetje gaan experimenteren met shit die ik nog nooit heb gedaan, zoals high en low days afwisselen, carb cyclen etc etc. Wellicht dat dat ook iets gaat geven.

Ik wil het gewoon slimmer gaan aanpakken, dat is de take home message :rolleyes:

• #3.583
Vandaag op mijn vrije middag heel me lichaam onthaard omdat ik toch langzaam maar zeker wat leaner aan het worden ben… door dat beenhaar en buikhaar zie je geen f**k van wat er allemaal aan de hand is en dan ga ik me daar hard aan ergeren. t*ring zeg, anderhalf uur mee bezig geweest. Overal kramp, alles stijf na die tondeuse in allerlei kamasutra standen te hebben bediend. :o Had mijn benen al een jaar lang niet getrimd ofzo. Je kon echt een dikke pruik maken van die shit. Fucking disgusting allemaal.
Nu mijn rug en kontje nog, maar daar heb ik hulp voor nodig van mijn assistente.

Anyways, vandaag arms + calves gedaan. Paar nieuwe oefeningen gedaan, ofja niet zozeer nieuw maar die ik niet vaak doe. Cable curl 1,5’s bijvoorbeeld en gewone close grip push ups op de grond. Zeker voor herhaling vatbaar. Voor calves nog wat extreme stretches gedaan under load. Die pijn in je calves vind ik altijd zo afgrijselijk, als je eerst een high rep set tot failure doet van 20 reps ofzo en dan gelijk in die stretch gaat. Ik hoorde een keer iemand op youtube zeggen: that calf burn makes you want to punch a baby in the face :o wel treffend, is me altijd bijgebleven. :P

Morgen quads en ‘s avonds misschien een tsjiet miel aan het strand, wordt min of meer de laatste zomerse dag van het jaar.

• #3.584
Heeft iemand wel eens een duimblessure opgelopen tijdens het squatten? :o

Na een paar sets had ik opeens fucking pijn aan me duim, ik denk iets verrekt ofzo. Als ik squat houd ik de bar altijd zo 👍 in me handen en waarschijnlijk drukte de bar die duim in een onnatuurlijke positie teveel naar buiten. Echt, wtf. Kan nu niks meer vasthouden met me linkerhand en bepaalde bewegingen doen pijn. Hoop dat dit na vandaag en morgen weg is want als ik zondag hier nog steeds last van hem kan ik niet fatsoenlijk rug enzo trainen en dan ben ik echt fucked. Heb ik weer…

Na een paar sets had ik opeens fucking pijn aan me duim, ik denk iets verrekt ofzo. Als ik squat houd ik de bar altijd zo 👍 in me handen en waarschijnlijk drukte de bar die duim in een onnatuurlijke positie teveel naar buiten. Echt, wtf. Kan nu niks meer vasthouden met me linkerhand en bepaalde bewegingen doen pijn. Hoop dat dit na vandaag en morgen weg is want als ik zondag hier nog steeds last van hem kan ik niet fatsoenlijk rug enzo trainen en dan ben ik echt fucked. Heb ik weer…
M’n duim is echt het laatste wat ik met rug gebruik lol. Kan prima.

• #3.587
Raar dat je dan last hebt van je duim. Bij low bar squats kan ik het me nog enigszins voorstellen omdat je dan je handen meer nodig hebt om de bar in positie te houden.

Ja ik snap het zelf ook niet. Squat al bijna 7 jaar en dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt :o Hopelijk gaat het snel weg want ik ben net weer lekker bezig.

Last van duimen nog nooit van gehoord, maar de positie van je duim kan wel voor andere complicaties zorgen zoals pols problemen bijvoorbeeld. Lowbars squats voelen echt veel beter thumbless grip. Rows thumbless lijken ook een stuk meer rug activatie te geven.

High bar uiteraard. Ik leg de bar zo hoog mogelijk in me nek.
Waarom zou je? Er is geen vaste positie voor zowel high als lowbar. High bar wil je hem ook niet zo hoog op je nek hebben als mogelijk, maar meer richting je traps. Er zit echt best veel ruimte tussen je traps en een lowbar positie.

• #3.590
Waarom zou je? Er is geen vaste positie voor zowel high als lowbar. High bar wil je hem ook niet zo hoog op je nek hebben als mogelijk, maar meer richting je traps. Er zit echt best veel ruimte tussen je traps en een lowbar positie.

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Even een filmpje op me telefoon opgezocht waar ik squat:

3CF8611D-5812-4309-AD08-015960C67C04.png

Eigenlijk dus op de top van de traps.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een low bar squat gedaan en ik zou ook niet weten waarom. Low bar is toch meer glutes en minder quads en dat is juist wat ik niet wil, ik wil maximale quad activatie. En ik heb een hekel aan die forward lean tijdens een squat, een low bar positie zorgt daar juist voor. Ik probeer altijd a la Tom Platz ideaal rechtop te blijven, je neus beweegt alleen maar op en neer, niet naar voor en naar achter.

Maarja anyways, ff stoppen met typen. Moet mijn duim rust geven :rolleyes:

Ik zou gewoon de squat variatie pakken waarmee je de cleanste form hebt en je het meeste gewicht kan verplaatsen. Voor pure quad activatie heb je andere tools zoals een hacksquat, leg extension en splitsquats etc. Ik zou zelf squat gewoon als algehele lb oefening zien. Wat ik een groot voordeel vind aan lowbar squats is dat vrijwel iedereen erop sterker is en dat ik de massa op m'n erectoren aan die squat variant de danken heb. Nooit freeweight rows/deadlifts gedaan en ik heb aardig goede erectors (relatief gezien dan).

Gewoon een keer de kans geven, wie weet bevalt het je.

Beterschap, zal waarschijnlijk zijn rust nodig hebben

• #3.594
Ik was deze week gemiddeld 0,5kg lichter dan vorige week. In principe wel tevreden mee, al zou ik toch wel wat meer tempo erin willen hebben, zeker gezien ik naar de 90kg wil en dat op deze manier dus nog 20 weken gaat duren, lol. Daarom vanaf morgen denk ik nog maar even 15 minuten cardio erbij, een totaal van 45min per dag. 15 in de ochtend fasted op de hometrainer en 30 na de training in de gym. Of 20 en 25, even kijken waar ik meer zin in heb. Ik weet dat sommigen hier op het forum panisch worden als ze het woord cardio horen en altijd liever minder eten ipv meer cardio doen, maar ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik in een cut zit vind ik het wel lekker om wat meer cardio te doen; voel me dan ook gezond ofzo huhu. Ik ben in mijn dagelijkse leven ook zeer inactief… zit heel de dag achter de computer en dat moet ik op deze manier een beetje compenseren. Voeding houd ik nog ff aan op +- 2500 kcal. Het is ook een beetje kut dat ik ben begonnen op vrij lage calories (2900 ofzo), daarom is er nu ook niet zo heel veel ruimte om daar nog verder mee te zakken. Ik plande eigenlijk om stapsgewijs te verlagen tot ik op 2000 of 1800 kom en dan beginnen met iets van een carb cycle diet. Dat schijnt altijd wel goed te werken en ik heb het nog nooit geprobeerd. Maarja eerst nog een paar weken wachten dus.

Het liefste doe ik 0 cardio en eet ik gewoon minder. Maar heb zeker gemerkt dat je beter meer cardio kan doen en meer kan eten voor je shape.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik was deze week gemiddeld 0,5kg lichter dan vorige week. In principe wel tevreden mee, al zou ik toch wel wat meer tempo erin willen hebben, zeker gezien ik naar de 90kg wil en dat op deze manier dus nog 20 weken gaat duren, lol. Daarom vanaf morgen denk ik nog maar even 15 minuten cardio erbij, een totaal van 45min per dag. 15 in de ochtend fasted op de hometrainer en 30 na de training in de gym. Of 20 en 25, even kijken waar ik meer zin in heb. Ik weet dat sommigen hier op het forum panisch worden als ze het woord cardio horen en altijd liever minder eten ipv meer cardio doen, maar ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik in een cut zit vind ik het wel lekker om wat meer cardio te doen; voel me dan ook gezond ofzo huhu. Ik ben in mijn dagelijkse leven ook zeer inactief… zit heel de dag achter de computer en dat moet ik op deze manier een beetje compenseren. Voeding houd ik nog ff aan op +- 2500 kcal. Het is ook een beetje kut dat ik ben begonnen op vrij lage calories (2900 ofzo), daarom is er nu ook niet zo heel veel ruimte om daar nog verder mee te zakken. Ik plande eigenlijk om stapsgewijs te verlagen tot ik op 2000 of 1800 kom en dan beginnen met iets van een carb cycle diet. Dat schijnt altijd wel goed te werken en ik heb het nog nooit geprobeerd. Maarja eerst nog een paar weken wachten dus.
Eens. En ik denk ook dat het voor je cardiovasculariteit (hart, bloedvaten) ook beter en gezonder is, zeker wanneer je kuurt. (Na je training is het denk ook wel goed voor afvoer van afvalstoffen.) Het kan ook zijn dat je kcals laag genoeg zijn maar dat het even duurt voor je lichaam reageert en dat je BW dan opeens weer zakt.

Laatst bewerkt:
Eens. En ik denk ook dat het voor je cardiovasculariteit (hard, bloedvaten) ook beter en gezonder is, zeker wanneer je kuurt. (Na je training is het denk ook wel goed voor afvoer van afvalstoffen.) Het kan ook zijn dat je kcals laag genoeg zijn maar dat het even duurt voor je lichaam reageert en dat je BW dan opeens weer zakt.

Hart*

Ik haat cardio met al m'n hart, maar als je het cut proces wilt versnellen zou ik het inderdaad gewoon lekker doen. Zeker aangezien je kcals al redelijk laag zitten. Hoeveel bf% zit je nu, en wat hoop je te zijn als je eenmaal 90kg weegt?

Ik doe nu altijd 45 min cardio in de ochtend, zit op onderhoud qua kcal, veel chiller als je meer kan eten

Terug
Naar boven