Fitness Seller

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.641
Broer wtf, dit kan alleen maar uitlopen op een fucking ramp.

Met jouw lengte en lichaamsgewicht heb je niks te zoeken onder de 3000 kcals tenzij je stageready wilt zijn.

Ik zou elke week of twee weken wat kcals toevoegen zoals je zelf aangeeft, a la reverse dieting. Vervolgens je lichaam even laten wennen en dan pas weer droppen.

Ik denk dat ik dit maar ga doen ja… Mijn doel was uitkomen rond de 90kg, maar op deze manier ga ik never nooit nog ff 10kg verliezen natuurlijk… :rolleyes: Not even close waarschijnlijk of ik moet een Auschwitz dieet gaan doen en al mijn massa verliezen.

Op die manier blijf je aankloten. Zou eerder gewoon wat boven je behoefte gaan zitten en over een tijdje een (meer subtiele) cut gaan doen.

• Like
Waarderingen: 6am
Ik zou eerder even door bikkelen, je hebt toch geen honger zeg je. Even cutten tot het lastig wordt en dat nog een week of twee aanhouden om dan vervolgens te reversen en dan kan je opnieuw een ‘eerlijkere’ kijk hebben op alles.

Heb voor de contest zelf in 2 keer gecut. De eerste keer had ik ook nauwelijks honger en zat de laatste weken op zo’n 2300. 8 weken nadien (op maintenance) zat ik op 3400-3500 calorieën terwijl ik nog even veel woog als het laagste tijdens het cutten.

Je kan nadien nog altijd van koers veranderen zonder auschwitz hoeveelheden te eten.

• #3.644
5A875E22-ADC3-4C4E-88A8-503A8CB94B5B.jpeg

Kleine preview… 99,5kg vanochtend. Met nog een paar kg minder vet gaat dit er denk ik wel redelijk goed uitzien. In 1 jaar is mijn rug écht flink verbeterd dankzij Oppergod John Meadows zijn training programs. Het blijft nog steeds wel weak, maar het gaat iig de goede kant op vind ik.

P.S. sorry voor de hoge lats

5A875E22-ADC3-4C4E-88A8-503A8CB94B5B.jpeg

Kleine preview… 99,5kg vanochtend. Met nog een paar kg minder vet gaat dit er denk ik wel redelijk goed uitzien. In 1 jaar is mijn rug écht flink verbeterd dankzij Oppergod John Meadows zijn training programs. Het blijft nog steeds wel weak, maar het gaat iig de goede kant op vind ik.

P.S. sorry voor de hoge lats
Xoxo mijn lats zijn hoger, maar ziet er prima uit man

Netjes man, detail begint nu al door te schemeren in de rug.

..En ben ik de enige die high lats juist mooi vind, mits ze er goed uit poppen a la Bumstead en Wesley Vissers. Lage lats zien er lomp uit naar mijn mening

Buff :thumb:

• #3.649
Netjes man, detail begint nu al door te schemeren in de rug.

..En ben ik de enige die high lats juist mooi vind, mits ze er goed uit poppen a la Bumstead en Wesley Vissers. Lage lats zien er lomp uit naar mijn mening

Het “nadeel” van hoge lats is imo dat ze echt extreem ontwikkeld moeten zijn om visueel groot eruit te zien. Wesley en Bumstead zijn inderdaad goede voorbeelden, maar nog beter: Denis Wolf en Nathan de Asha. Die gasten hebben / hadden allemaal huge lats.

Mensen met lagere lats hebben visueel sneller een buffe rug, ook al hebben ze misschien wat minder ontwikkeling. Het nadeel van lage lats is dan weer dat het je een stocky maakt, het verneukt je V-taper een beetje. Denk maar aan Franco Columbu of Tom Platz.

Een ander “nadeel” van hoge lats als je echt gaat kijken naar pro bodybuilding is dat in een back double bicep je onderrug er shallow uitziet. Dat was een beetje de vloek van Denis Wolf zijn carriere. Bij Kai en Phil beginnen de lats en alle rug details al zowat vanaf hun kont, bij Denis Wolf had je een heel groot gebied tussen zijn onderrug en bovenrug dat eigenlijk “leeg” was. Had hij dat niet gehad was hij wellicht een keer Mr. O geworden.

Het “nadeel” van hoge lats is imo dat ze echt extreem ontwikkeld moeten zijn om visueel groot eruit te zien. Wesley en Bumstead zijn inderdaad goede voorbeelden, maar nog beter: Denis Wolf en Nathan de Asha. Die gasten hebben / hadden allemaal huge lats.

Mensen met lagere lats hebben visueel sneller een buffe rug, ook al hebben ze misschien wat minder ontwikkeling. Het nadeel van lage lats is dan weer dat het je een stocky maakt, het verneukt je V-taper een beetje. Denk maar aan Franco Columbu of Tom Platz.

Een ander “nadeel” van hoge lats als je echt gaat kijken naar pro bodybuilding is dat in een back double bicep je onderrug er shallow uitziet. Dat was een beetje de vloek van Denis Wolf zijn carriere. Bij Kai en Phil beginnen de lats en alle rug details al zowat vanaf hun kont, bij Denis Wolf had je een heel groot gebied tussen zijn onderrug en bovenrug dat eigenlijk “leeg” was. Had hij dat niet gehad was hij wellicht een keer Mr. O geworden.
Ja ik vind het veel zieker als je lager lats hebt. Als je op pro niveau kijkt dan hebben ze echt van die monster lats op hun onderrug, vult het veel beter op. Vooral bij een rear lat spread is dat vet

Net zoals @Skatermarvin vanaf de heupen een lange rechte lijn en dan ineens twee flapjes. Vind dat niet om aan te zien.

Heb je ook een latspread? Bovenrug ziet er nice uit maar onderweg kan wel wat werk gebruiken, of het komt door de pose. In een latspread zie je die vaak wel een stuk beter.

• #3.655
Heb je ook een latspread? Bovenrug ziet er nice uit maar onderweg kan wel wat werk gebruiken, of het komt door de pose. In een latspread zie je die vaak wel een stuk beter.

Dit was niet echt een pose imo :P gewoon een soort back relaxed.

Als je echt de onderrug bedoelt denk ik dat die gewoon nog niet zo goed zichtbaar is omdat ik nog best een hoop vet rond mijn middel heb. Zal over een paar weken nog wel eens wat foto’s maken in meerdere poses… eens kijken hoe het er dan uitziet.

• #3.657
Voor de geïnteresseerden mijn ham focussed leg workout:

1. Single leg lying leg curl - 3 x 10 met elk been. Elke rep 1-2 tellen vasthouden. Dit waren zware sets, vooral de laatste 2-3 reps van de laatste set waren grinders.
2. Romanian BB deadlift - 3 x 8. Focus op langzaam naar beneden gaan, niet te ver zakken (tot paar cm onder de knie ongeveer) en vervolgens volledig omhoog komen en glutes maximaal hard aanspannen.
3. Seated leg curl - 3 x 12. Elke rep onderin 1-2 tellen vasthouden. Na de laatste set set 10 partials.
4. Adductor machine - 3 x 10. Elke rep 1-2 tellen vasthouden. Na de laatste set 10 partials en hierna nog een 20 sec iso hold mid range. Deze was fucking pijnlijk.
5. Single leg 45 degree leg press - 3 x 15. Gewoon 3x15 per been hier, niks bijzonders. Probeerde beneden maximaal diep te gaan en boven niet uit te strekken voor goede constante spanning. Alle 3 sets waren vrij zwaar moet ik zeggen.
6. Walking lunges - 3 x 12. Normaal doe ik deze met een fixed bar in me nek, vandaag had ik zin in dumbbells. Probeerde iets grotere stappen te nemen als normaal voor meer glute + ham. Langzame uitvoering, 1000% perfect form.
7. Leg press calf raise - 5 x 10 met hetzelfde gewicht dat ik vorige week voor 5 x 8 deed. Na iedere set 10 sec weighted stretch.

Goeie workout wel…

daar moeten ze wel op groeien ;)

• #3.659
Als je een vial bacteriostatisch water hebt opengemaakt en er een paar ml hebt uitgehaald (om hcg mee te mengen), kan je wat er overblijft in die vial dan nog gebruiken om over een paar weken weer hcg mee te mengen of kan je beter heel die vial weggooien en elke keer een nieuwe vial met bacteriostatisch water gebruiken, aangezien je er al met een (schone weliswaar, uiteraard) naald enzo bent in geweest? Serieuze vraag :eyes:

Als je een vial bacteriostatisch water hebt opengemaakt en er een paar ml hebt uitgehaald (om hcg mee te mengen), kan je wat er overblijft in die vial dan nog gebruiken om over een paar weken weer hcg mee te mengen of kan je beter heel die vial weggooien en elke keer een nieuwe vial met bacteriostatisch water gebruiken, aangezien je er al met een (schone weliswaar, uiteraard) naald enzo bent in geweest? Serieuze vraag :eyes:
Kan prima.

Terug
Naar boven