- Waardering
- 20.663
Vandaag quad focussed leg day gedaan. Zag vandaag voor het eerst in mijn leven de eerste tekenen van striations op mijn outer quad, daar waar Kai Greene ze zo extreem heeft. Had net een paar warm up sets leg press gedaan, dus de pomp begon een beetje te komen, en toen ik in de spiegel tegenover het zonlicht stond, zag ik ze
Eigenlijk vanaf het begin van dat ik bodybuilt heb ik een fascinatie voor quads… mijn doel was om ooit ook joocy big striated quads te hebben. Dat je dat dan na jarenlang zwoegen eindelijk eens een beetje ziet is wel nice. Zeker ook motivatie om toch maar verder te cutten. Was vanochtend 98,65kg, de afgelopen week is het best goed gaan zakken opeens. Maar moet ook zeggen dat de honger ook eindelijk echt aanwezig is en op bepaalde momenten ook echt fucking low energy.
Training:
1. Seated leg curl - 4 x 10 met 1-2 squeeze elke rep
2. Leg press - sets of 20 till you barely can get 20. Laatste set was echt een fucking grinder set.
3. BB squat - sets of 8 till you barely can get 8. Na die leg press was de pomp zo heerlijk… ik vind het de laatste tijd fijn om af en toe later in de workout pas te squatten. Er zit dan wel 40kg minder gewicht op de bar, maar wat mij betreft boeit dat totaal niet… het voelde geweldig.
4. Hack squat 1,5’s - 3 x 8. Dit was echt een b*ch. Begon eerst met 1 20kg plate aan elke kant omdat ik dat een tijdje terug ook deed, maar na 4-5 reps begreep ik dat dat te zwaar was. Toen met 15kg aan elke kant hetzelfde… Uiteindelijk met 10kg plates aan beiden kanten deze shit gedaan, en kon alsnog niet alle reps halen; 8/7/7. Moet je nagaan hoe fucked up mijn quads dus waren van die squats en leg presses. 1,5’s zijn echt pure hel, vooral op die zware hack machine van Cybex.
Dat was ‘m… was na een uurtje al klaar.
Eigenlijk vanaf het begin van dat ik bodybuilt heb ik een fascinatie voor quads… mijn doel was om ooit ook joocy big striated quads te hebben. Dat je dat dan na jarenlang zwoegen eindelijk eens een beetje ziet is wel nice. Zeker ook motivatie om toch maar verder te cutten. Was vanochtend 98,65kg, de afgelopen week is het best goed gaan zakken opeens. Maar moet ook zeggen dat de honger ook eindelijk echt aanwezig is en op bepaalde momenten ook echt fucking low energy.Training:
1. Seated leg curl - 4 x 10 met 1-2 squeeze elke rep
2. Leg press - sets of 20 till you barely can get 20. Laatste set was echt een fucking grinder set.
3. BB squat - sets of 8 till you barely can get 8. Na die leg press was de pomp zo heerlijk… ik vind het de laatste tijd fijn om af en toe later in de workout pas te squatten. Er zit dan wel 40kg minder gewicht op de bar, maar wat mij betreft boeit dat totaal niet… het voelde geweldig.
4. Hack squat 1,5’s - 3 x 8. Dit was echt een b*ch. Begon eerst met 1 20kg plate aan elke kant omdat ik dat een tijdje terug ook deed, maar na 4-5 reps begreep ik dat dat te zwaar was. Toen met 15kg aan elke kant hetzelfde… Uiteindelijk met 10kg plates aan beiden kanten deze shit gedaan, en kon alsnog niet alle reps halen; 8/7/7. Moet je nagaan hoe fucked up mijn quads dus waren van die squats en leg presses. 1,5’s zijn echt pure hel, vooral op die zware hack machine van Cybex.
Dat was ‘m… was na een uurtje al klaar.

Moet wel goed spul zijn als je het zo vaak eet.