MuscleMeat

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.681
Wat moet ik me voorstellen bij die verteringsproblemen dan? Schijt je je dan helemaal leeg of wat?

Zeurende pijn in maag en/of darmen, constante scheten en/of boeren, misselijkheid, super opgezette buik, brandend maagzuur, oprispingen. Eckte diarree heb ik eerlijk gezegd nauwelijks, gelukkig maar.

Ja eieren gaan in principe wel, alleen momenteel niet echt ruimte voor qua caloriebudget :p
Maar zou ze graag weer herintroduceren als ik ooit weer wat hoger in calories zit.
Maar als je bij een meal 5 gr roomboter minder neemt en 50 gr kip minder kan je daar prima een ei voor neerzetten.
Beetje uitwisselen hier en daar.

Het is bar kut als ze niets vinden. Dan wordt t al snel evenweg geschoven.
Been there en weet hoe t is maar beperkt dingen te kunnen eten.
Maar je leert creatief zijn.

De rijstvlokken kan je ook mengen met water en in de boter soort van pannekoeken bakken.

Of anders amandelmeel wat mee maken. Kan je met de roomboter een mug cake maken oid.

Gebruik je kruiden bij je kip? Misschien daar wat variatie in doen?

Of als je wel kip kan hebben ... maar weet niet of je t lust. Kippenlever. Veel eiwit en ijzer en iets wat ik zelf erg lekker vind ook.

Kan je peulvruchten hebben? Linzen, kikkererwten etc.

Probeer even wat mee te denken voor de variatie.

Heb je bewust al je koolhydraten los van andere meals?

Ooit een YouTube filmpje van ilia golem gekeken die at ook alles los van elkaar,nooit begrepen waarvoor het was maar je kan er wel groot op worden😂

goed fysiek inderdaad,
hoe train je chest, daarmee bedoel ik niet freq, volume, rpe maar meer uitvoering.
trek je je schouderbladen samen, zoals je je bovenrug holt of plat?
hoe breed pak jij hem?
ik dacht dat je de stang vrij smal pakte toch?

• #3.685
goed fysiek inderdaad,
hoe train je chest, daarmee bedoel ik niet freq, volume, rpe maar meer uitvoering.
trek je je schouderbladen samen, zoals je je bovenrug holt of plat?
hoe breed pak jij hem?
ik dacht dat je de stang vrij smal pakte toch?

Ja, als ik barbell presses doe heb ik een redelijk smalle grip altijd. Schouders naar achteren, borst vooruit, holle rug etc etc.

Voor mijn gevoel heb ik een goede MMC met mijn chest. Als ik chest train, voel ik ook altijd mijn chest erg goed. Pomps zijn altijd goed.

Ik ben van links naar rechts vrij breed en van boven naar beneden is mijn borstspier vrij “lang”. Denk dat die shit gewoon meer tijd nodig heeft om op te vullen zodat het optisch echt buff lijkt allemaal. En als ik wat lager bodyfat ben zal het waarschijnlijk ook wat beter poppen. Over mijn tsjest maak ik me niet zo veel zorgen.

Laatst bewerkt:
Ooit een YouTube filmpje van ilia golem gekeken die at ook alles los van elkaar,nooit begrepen waarvoor het was maar je kan er wel groot op worden😂
Ja ik zag dat ook bij hem, lijkt mij helemaal kut. Dan moet je opeens kg rijst eten ofzo en dan een maaltijd met een kg kip😂

Goed fysiek! Chest maak je geen zorgen om zeg je, wat is momenteel die spiergroep die je het meest moet/wil verbeteren?

• #3.689
Goed fysiek! Chest maak je geen zorgen om zeg je, wat is momenteel die spiergroep die je het meest moet/wil verbeteren?

Dat ik me er geen zorgen over maak betekent niet dat het niet veel moet verbeteren, he :P Heb alleen meer zoiets van: het komt wel.

Ik denk vooral mijn rug… Die moet gewoon veel breder en dikker. Het is het afgelopen jaar al écht aanzienlijk verbeterd omdat ik het slimmer ben gaan trainen, maar het blijft nog steeds matig imo.

Hamstrings is een beetje moeilijk te zeggen als je nog niet lean genoeg bent, maar ik denk dat die ook veel dikker moeten zijn, vooral in vergelijking met mijn quads. Die zijn gewoon erg dominant. Ook vind ik mijn kuiten klein lijken tov mijn quads.

Armen, met name triceps, vind ik ook matig.

Eigenlijk vind ik dus dat alles flink moet verbeteren, het enige waar ik min of meer tevreden mee ben is delts en quads :bang:

Dat ik me er geen zorgen over maak betekent niet dat het niet veel moet verbeteren, he :P Heb alleen meer zoiets van: het komt wel.

Ik denk vooral mijn rug… Die moet gewoon veel breder en dikker. Het is het afgelopen jaar al écht aanzienlijk verbeterd omdat ik het slimmer ben gaan trainen, maar het blijft nog steeds matig imo.

Hamstrings is een beetje moeilijk te zeggen als je nog niet lean genoeg bent, maar ik denk dat die ook veel dikker moeten zijn, vooral in vergelijking met mijn quads. Die zijn gewoon erg dominant. Ook vind ik mijn kuiten klein lijken tov mijn quads.

Armen, met name triceps, vind ik ook matig.

Eigenlijk vind ik dus dat alles flink moet verbeteren, het enige waar ik min of meer tevreden mee ben is delts en quads :bang:
Als je niet zeker weet of je hamstrings groot genoeg zijn omdat je nog niet lean bent dan zijn ze niet groot genoeg :P

• #3.691
Als je niet zeker weet of je hamstrings groot genoeg zijn omdat je nog niet lean bent dan zijn ze niet groot genoeg :P

Mwa, niet per se. Zie soms in classic bodybuilding gasten die als je ze zo ziet helemaal geen dikke benen lijken te hebben (zowel van voor als van achter), maar eenmaal ripped as f**k hebben ze fucking goede quads en behoorlijke hamstring drops in de side shots opeens.

Maar inderdaad, alles moet groter. Hopelijk ben ik zo tegen december ofzo echt goed lean en kan ik dan beginnen met een groeifase rond nieuwjaar ofzo.

• #3.692
Die high carb day gisteren deed me echt goed, had heel de dag een goed humeur. Vandaag daarentegen 2x zo’n erge honger als alle dagen ervoor :p Maar dat is goed denk ik… dat betekent dat die high day zijn ding een beetje heeft gedaan. Ben benieuwd of ik de komende dagen nog veel kan droppen zonder weer kcal te verlagen of cardio toe te voegen. Ik denk het wel als ik afga op hoe ik me voel.

Het vervelende van carbs en protein gespreid van elkaar eten komt vooral tot zijn uiting na de training. Heb dan eerst altijd een protein shake en pas 1,5 uur later rijst. Mijn carb-ontbijt is meestal om 6 uur sochtends en mijn post workout carb meal vaak pas rond 11 uur of zelfs iets later. Daartussen zit dus 5+ uur incl. zware weight training en cardio. Vandaag was ik echt super nerveus-achtig en duizelig / shaky tot ik die post workout carbs at, lol. Niet echt prettig :P

• Like
Waarderingen: Apw
  • #3.693

John Jewett zegt echt heel interessante dingen hier mbt cycles en stacks. Vanochtend tijdens cardio even geluisterd. John is wel een held imo.

John Jewett zegt echt heel interessante dingen hier mbt cycles en stacks. Vanochtend tijdens cardio even geluisterd. John is wel een held imo.

Straks even luisteren. Ik ben momenteel lid van Joe Jeffrey’s app/forum en weet dat John z’n mening sterk beïnvloed wordt oa Joe. John reageerde onlangs zelf op z’n forum :P

Vind Joe (en vermoed ook John) z’n aanpak mbt stack design enzo wel interessant.

Goeie kerel is dat sowieso die John.

• #3.696
Straks even luisteren. Ik ben momenteel lid van Joe Jeffrey’s app/forum en weet dat John z’n mening sterk beïnvloed wordt oa Joe. John reageerde onlangs zelf op z’n forum :P

Vind Joe (en vermoed ook John) z’n aanpak mbt stack design enzo wel interessant.

Ja, in deze podcast pleit hij dus min of meer voor voor langere periodes “on” zijn met als basis een maximale dosering test (bloedonderzoek en met name oestrogeen gerelateerde sides moeten uitwijzen wat deze dosering is), stapsgewijs aangevuld met andere middelen in eveneens minimale doseringen (eerst bijv paar iu hgh, dan 100-200mg mast of primo, dan een beetje deca of npp in je peak off-season). Ook zegt hij dat het beter is om je te beperken tot middelen die zijn approved for human use, dus bijv. liever geen boldenone of tren, of iig in zeer minimale doseringen.

Heel erg interessant allemaal. Zeker ook een eye opener voor mij, die momenteel zoekende is naar een plan van aanpak voor de komende periode om weer te gaan groeien op een goede manier

Ja, in deze podcast pleit hij dus min of meer voor voor langere periodes “on” zijn met als basis een maximale dosering test (bloedonderzoek en met name oestrogeen gerelateerde sides moeten uitwijzen wat deze dosering is), stapsgewijs aangevuld met andere middelen in eveneens minimale doseringen (eerst bijv paar iu hgh, dan 100-200mg mast of primo, dan een beetje deca of npp in je peak off-season). Ook zegt hij dat het beter is om je te beperken tot middelen die zijn approved for human use, dus bijv. liever geen boldenone of tren, of iig in zeer minimale doseringen.

Heel erg interessant allemaal. Zeker ook een eye opener voor mij, die momenteel zoekende is naar een plan van aanpak voor de komende periode om weer te gaan groeien op een goede manier
Wederom het bewijs dat voeding/kcal en training altijd op 1 komen, maakt niet uit hoeveel shit je in je lijf spuit.

Klopt idd. Die Joe pleit voor een kleiner verschil tussen cruise doseringen (maar kunnen zeker boven fysiologische levels liggen ALS je dat wenst) en blast doseringen. John vroeg hier toevallig recent over op z’n forum (zie screenshots).

4019025A-DBB3-4EB5-828E-797804100C8A.png

8AAF3C91-A8C6-4722-8B7B-0A90D3450EDB.png

ABEA16FA-079B-4D5D-B6E5-C7EBF7870AD9.png

48A08515-39FD-43CC-A2FC-45787AB1AC84.png

DB6E43D9-087D-4695-83D2-DFD708FC4FAA.png

4BECC9C0-E9BC-4DCC-B721-F4E27BF92FA7.png

Zegt eigenlijk dat het onnozel is om aan een 12 weken blast periode te beginnen en eigenlijk op voorhand al te beseffen dat je je gezondheid flink de grond gaat in boren om dan de brokken (proberen) te lijmen in je cruise. Uiteraard zijn de blasts/protocollen die hij aanraad ook niet gezond maar mss wel iets gezonder dan de usual :P die 100mg tren per week heb ik eigenlijk van Joe. Meeste (en ikzelf) denken/dachten vaak aan 200mg als minimum terwijl dat niet hoeft.

Dit is de stack voor iemand die rustig aan aan het bouwen is aan een pro status classic physique. Doseringen primo stijgen doorheen de blast gemakkelijk naar 1g plus. Natuurlijk niet iets voor ons amateurs maar het idee erachter, van alles een beetje gebruiken en mildere aas gebruiken is wel iets dat ik wil proberen.
B234CDA7-D504-4BD5-8EC2-1FA6144D2419.png

• #3.700
Klopt idd. Die Joe pleit voor een kleiner verschil tussen cruise doseringen (maar kunnen zeker boven fysiologische levels liggen ALS je dat wenst) en blast doseringen. John vroeg hier toevallig recent over op z’n forum (zie screenshots).

4019025A-DBB3-4EB5-828E-797804100C8A.png

8AAF3C91-A8C6-4722-8B7B-0A90D3450EDB.png

ABEA16FA-079B-4D5D-B6E5-C7EBF7870AD9.png

48A08515-39FD-43CC-A2FC-45787AB1AC84.png

DB6E43D9-087D-4695-83D2-DFD708FC4FAA.png

4BECC9C0-E9BC-4DCC-B721-F4E27BF92FA7.png

Zegt eigenlijk dat het onnozel is om aan een 12 weken blast periode te beginnen en eigenlijk op voorhand al te beseffen dat je je gezondheid flink de grond gaat in boren om dan de brokken (proberen) te lijmen in je cruise. Uiteraard zijn de blasts/protocollen die hij aanraad ook niet gezond maar mss wel iets gezonder dan de usual :P die 100mg tren per week heb ik eigenlijk van Joe. Meeste (en ikzelf) denken/dachten vaak aan 200mg als minimum terwijl dat niet hoeft.

Dit stukje was laatst in John Jewett zijn online nieuwsbrief waar je je gratis voor kan aanmelden, gaat ook over hetzelfde:

PED Offseason Escalation Model

Problems arise quickly and gains get stagnant with a typical blast cruise model with the ideal of getting to most gain for the most dose right out the gate but it leave us with no where to progress to in a long offseason setting.

In a typical Blast a user may jump from 250mg to 1000mg in a week and this accompanies with a large exposure to oxidation and infammation systemically. Water retention is high and stresses the kidney and heart with larger jumps in blood pressure. After 10-12 weeks of this health markers deteriorate and gains stall and the user is left with the only option of going down or exceed into higher risk use.

There is a better way!

We need to program extended offseasons with getting the most from the least, then move the dose up on a NEEDS basis.

Rather then jump to the ceiling in dose on week 1, lets incremental move up as we need to over a long duration until we reach those peak doses. This can extend a cycle duration from that 10-12 weeks to more like 24-30 weeks.

Benefits:

• Ability to monitor health marker change overtime
  • Less exposure to oxidation and inflammation
  • Prevent large increases in blood pressure
  • Gain the most muscle per unit of dose before moving to the next level
  • A more consistent increase in performance without dips and rises like blasting and cruising
  • Improved ability to manage estradiol and prolactin
Understand your Esters and Half life

This is important to know the half lives of compounds to know cycle duration regarding peak serum doses before escalating too early. How long to get to peak dose and we should be able to keep making progress as serum levels rise and be able to sit in the peak level for as long as possible if performance is up and health markers are in check. An ester like enanthate has an average 1/2 life of 7 days, it takes on average 4 half life rotations before we reach a peak dose. So that is 4 weeks of serum level increase, then we should hold at the level and ride on the results. Shorter or faster acting esters in the offseason would not be as preferable unless we are talking about a female population, then the conversation changes in that regard.

Lets assume we have nutrition, training, recovery and all variables optimal the the question is:

When to up the dose?

Is performance increasing? Yes! Health Markers in check? Yes! Keep dose the same and ride it out.

If performance stalls and health markers in check, consideration for PED escalation is on the table.

When to drop the dose?

First sign is health marker detriment, this is why we monitor blood glucose and blood pressure weekly and labs every 8 weeks. This might be 16 weeks, this might be 35 weeks. We can see it coming though since we monitor variables along the way.

PEDs have a high risk to the user and we want to mitigate that risk and see out our goals to the fullest. If you want to learn more on PEDs or just becoming a better physique athlete or coach J3University has opened today for registration.

Terug
Naar boven