XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bekijk bijlage 539557Bekijk bijlage 539558


Paar kiekjes geschoten na de training van vandaag. Moet echt ff beetje posing gaan beginnen oefenen nu ik wat leaner word… Maar dat komt allemaal nog wel. Woog vanochtend 95,9, dag ervoor zelfs 95,3. Heb vaak van zulke schommelingen aan de hand van of ik wel of niet goed kan schijten, lol. Van 1600kcals word je soms een beetje constipated, ondanks dat ik veel psyllium husk fiberzz neem.
Wow hard aan gewerkt man! Nice!
 
Dank jullie wel.

Net de laatste workout voor de komende weet ik hoeveel dagen gehad. Benen gedaan, zo hard mogelijk :rolleyes: Vanaf morgen tot tenminste 7 november gaat hier een lockdown in, maar ik zie dat nog wel verlengd worden ofzo. Heb nog ff geen idee waar ik in de tussentijd ga trainen, heb ook nog niet echt gezocht. Het plan was aanvankelijk (omdat ik deze lockdown al zag aankomen) om eerst even een paar dagen of een week rust te nemen, aangezien ik mezelf de afgelopen 10 weken vrij hard heb afgepeigerd met 5-6 high volume weight training sessies per week, dagelijks een uur cardio en nogal low calories. Dan komt een weekje helemaal off misschien wel goed uit?

Ik woog vanochtend 95,25kg. Dat is het laagste wat ik gewogen heb deze cut. De laatste paar dagen waren ook echt best wel klote qua energy levels en honger en ook een beetje door het ontbreken van een duidelijk perspectief voor de komende dagen/weken/maanden. Pfff… wat een ellende allemaal. Fuck deze wereld ook echt en waar dit allemaal naartoe gaat.

Anyways… Wat zouden jullie eigenlijk doen qua calories enzo in deze periode van rust de komende week? De bedoeling was dus eigenlijk om deze cut even tijdelijk te stoppen na 10 weken en een hoger onderhoud proberen te fixen tijdens een maintenance fase van misschien een week of 6 ofzo. Eigenlijk zoals mucci zijn cut ook over 2 periodes verdeelde.

Ik zit nu op 1700kcal op trainingsdagen + 60 min fasted cardio. Stel ik bump de calorieën in 1x naar 2500 ofzo, neem 1 week off van weight training en blijf elke ochtend 30-45 min cardio doen… Is dat een goed idee, of heb ik dan kans dat ik er weer een paar kg van aankom? Kan ik beter tijdens die periode van herstel en inactiviteit in de gym laag/lager blijven in calories en/of meer cardio blijven doen? Wat is beter?

Ik heb hier niet echt ervaring mee. Tips zijn welkom.
 
Ik zit nu op 1700kcal op trainingsdagen + 60 min fasted cardio. Stel ik bump de calorieën in 1x naar 2500 ofzo, neem 1 week off van weight training en blijf elke ochtend 30-45 min cardio doen… Is dat een goed idee, of heb ik dan kans dat ik er weer een paar kg van aankom? Kan ik beter tijdens die periode van herstel en inactiviteit in de gym laag/lager blijven in calories en/of meer cardio blijven doen? Wat is beter?

Ik heb hier niet echt ervaring mee. Tips zijn welkom
Zou sowieso flink je fysieke activiteit terugschroeven. Even niet trainen en cardio terugschroeven (maar niet stoppen) lijkt me een goed plan idd.

Met voeding ga je wat moeten experimenten. Kan goed zijn dat je verder zult droppen/gelijk blijven of zult aankomen. 1 a 2 kg aankomen in ruil voor voor meer energie en een pak minder honger is misschien niet zo’n slechte deal:P Denk dat 2500 heel redelijk is op dit moment en je mss wel meer zult nodig hebben maar kijk het even aan.

Wel kut dat het vervolg van dit nog allemaal wat onzeker blijft zo.
 
Jezus man, afgelopen 2 dagen zijn zwaarder om me in te houden dan heel de cut de afgelopen 10 weken :rolleyes: hoewel ik calories heb verhoogd tot 2500 heb ik constant de sickste honger en cravings. Vooral nu ik ook 2 dagen niet train heb ik for some reason ook echt van die momenten dat ik zoiets heb van fuck dit, ik bestel gewoon 3 pizza’s en ga all out:hahaha: wtf… nooit echt op deze manier last van gehad, een soort vraatzucht. Probeer het toch maar gewoon vol te houden… als ik nu een week of langer niet ga trainen en ik laat me gaan, is alles voor niets geweest. Dat zou nogal fucked up zijn natuurlijk. Maar het is wel vervelend.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het ook nog nooit meegemaakt, was gewoon binge eating :o

Wel eens goed om mee te maken imo, het hoort er nu eenmaal bij. Belangrijkste voor mij was bezig blijven. Als ik een dag thuis zat ging het mis :P
 
Vaak als je van echt lage kcal juist gaat verhogen wordt het moeilijk qua cravings. Rebound is het moeilijkste om je in te houden imo.
 
Jezus man, afgelopen 2 dagen zijn zwaarder om me in te houden dan heel de cut de afgelopen 10 weken :rolleyes: hoewel ik calories heb verhoogd tot 2500 heb ik constant de sickste honger en cravings. Vooral nu ik ook 2 dagen niet train heb ik for some reason ook echt van die momenten dat ik zoiets heb van fuck dit, ik bestel gewoon 3 pizza’s en ga all out:hahaha: wtf… nooit echt op deze manier last van gehad, een soort vraatzucht. Probeer het toch maar gewoon vol te houden… als ik nu een week of langer niet ga trainen en ik laat me gaan, is alles voor niets geweest. Dat zou nogal fucked up zijn natuurlijk. Maar het is wel vervelend.
Zodra je weer meer gaat eten (voornamelijk koolhydraten) gaat je lichaam ineens meer serotonine afgeven, dat feelgood stofje in je hersenen :p Dit is een van de systemen waardoor mensen de neiging hebben te veel koolhydraten te eten en dus bijkomen.

zoals mensen hier al aangeven vaak is de rebound na de cut veel zwaarder dan het proces er naartoe.

Enige tips die ik je kan geven, eet volume rijk, drink veel heel veel water en wees mentaal sterk. Vooral dat laatste is doorslaggevend ;)
 
Hier is waar veel mensen een eetstoornis krijgen, vooral na een wedstrijd prep.

Dit is namelijk nog niks wacht maar tot je shredded bent geweest :')
 
Heb ondanks de lockdown en shit toch een gym weten te fixen, zo lijkt het :P Morgenochtend heb ik afgesproken om ff te meeten met de eigenaar, waarschijnlijk wil die er ff zeker van zijn dat ik geen geheim agent ben die zijn gym komt raiden ofzo, lol. Is een kleine hardcore-achtige gym, heel basic, geen fancy machines en shit, maar dat hoeft ook niet. Dus dat komt wel goed denk ik… kan ik iig de komende weken trainen, zolang heel deze lockdown en verplichte QR tyfuszooi gaande is.

Zit al vanaf donderdag zonder gym, vandaag de 4e dag dus. Opzich wel lekker, veel geslapen en goed hersteld. Nu weer ready to go. Plan is om qua training gewoon een beetje te maintainen nu en rustig mijn calorieën omhoog te drijven zonder in gewicht aan te komen. Afgelopen 4 dagen ook ideaal op gewicht gebleven (rond 95kg) ondanks de increase van 1700 naar 2500 kcal en het feit dat ik niet heb getraind en maar 30min ipv 60min cardio heb gedaan. Als ik nu na een paar dagen trainen in de gym enzo ook zo blijf hangen rond 95, dan doe ik er nog 500 bij. De bedoeling is om echt een hoog/hoger onderhoud te fixen zodat ik dalijk weer kan zakken voor deel 2 van de cut.
 
Heb ondanks de lockdown en shit toch een gym weten te fixen, zo lijkt het :P Morgenochtend heb ik afgesproken om ff te meeten met de eigenaar, waarschijnlijk wil die er ff zeker van zijn dat ik geen geheim agent ben die zijn gym komt raiden ofzo, lol. Is een kleine hardcore-achtige gym, heel basic, geen fancy machines en shit, maar dat hoeft ook niet. Dus dat komt wel goed denk ik… kan ik iig de komende weken trainen, zolang heel deze lockdown en verplichte QR tyfuszooi gaande is.

Zit al vanaf donderdag zonder gym, vandaag de 4e dag dus. Opzich wel lekker, veel geslapen en goed hersteld. Nu weer ready to go. Plan is om qua training gewoon een beetje te maintainen nu en rustig mijn calorieën omhoog te drijven zonder in gewicht aan te komen. Afgelopen 4 dagen ook ideaal op gewicht gebleven (rond 95kg) ondanks de increase van 1700 naar 2500 kcal en het feit dat ik niet heb getraind en maar 30min ipv 60min cardio heb gedaan. Als ik nu na een paar dagen trainen in de gym enzo ook zo blijf hangen rond 95, dan doe ik er nog 500 bij. De bedoeling is om echt een hoog/hoger onderhoud te fixen zodat ik dalijk weer kan zakken voor deel 2 van de cut.
Hoop dat het hier wel gewoon open blijft, anders homegym🥲
 
Net ff getraind, was wel okay, opzich. Dit was geen super workout by any means, maar 1000000x beter dan thuis niks doen natuurlijk! Ik vind de eerste keer of keren in een nieuwe gym trainen altijd fucking onprettig en awkward. Andere dumbbells, andere barbells, andere bankjes, andere mensen om me heen etc etc. Moet daar echt altijd even aan wennen voor een paar sessies en dan voel ik me nooit optimaal gefocust en lekker tijdens die sessies…

Maar goed, vandaag push gedaan, gewoon 4 oefeningen voor chest, 3 voor delts en 2 voor triceps. Nu tijdens de lockdown kan ik alleen op ma wo vr in deze gym terecht, dus dan komt push / pull / legs eigenlijk ook wel precies goed uit. 3x in de week trainen en voor de rest wat meer chillen en rusten is ook wel eens lekker en goed voor het lichaam denk ik. Ben iig superblij dat ik deze gym gevonden heb. De eigenaar is zelf ook een wedstrijdbodybuilder, o.a. tweede plek op het Russisch kampioenschap behaald ooit en hij is nu een ifbb judge, lol.
 
Net weer ff getraind op mijn secret location, heerlijke pull-sessie :) ook zojuist voor het eerst hydrolized beef proteinzz geprobeerd post workout. Apart smaakje hoor, maar niet per se vies. Heb iig nog niet moeten boeren er van en ben ook niet bloated dus ik ben vooralsnog tevreden :D Het wordt wel heel erg dik, net een pudding. Had het thuis gemixt en in de auto terug naar huis opgedronken, was nog maar net te drinken!
 
Jezus, net ff een totale black out gehad en in een uur tijd ofzo waarschijnlijk 1000 carbs ofzo gegeten uit ellende en frustratie :o ik had vandaag echt een zeer heftige kutdag, vooral op emotioneel vlak.

Op een bepaald moment had ik gewoon zoiets van krijg de tyfus allemaal, ik ben het allemaal zat en toen ben ik gewoon alle jampotten die we hadden staan thuis gaan uitlepelen, hele broden met honing erop opgegeten en nog een hoop dadels erbij:hahaha: gewoon allemaal pure sugar. Wtf. Hoop dat ik niet doodga nu en ook geen diatebes krijg.

Het voelde wel goed na 3+ maanden fucking nauwelijks calorieën en allemaal maar tyfusgezeur aan me kop.
 
Jezus, net ff een totale black out gehad en in een uur tijd ofzo waarschijnlijk 1000 carbs ofzo gegeten uit ellende en frustratie :o ik had vandaag echt een zeer heftige kutdag, vooral op emotioneel vlak.

Op een bepaald moment had ik gewoon zoiets van krijg de tyfus allemaal, ik ben het allemaal zat en toen ben ik gewoon alle jampotten die we hadden staan thuis gaan uitlepelen, hele broden met honing erop opgegeten en nog een hoop dadels erbij:hahaha: gewoon allemaal pure sugar. Wtf. Hoop dat ik niet doodga nu en ook geen diatebes krijg.

Het voelde wel goed na 3+ maanden fucking nauwelijks calorieën en allemaal maar tyfusgezeur aan me kop.
Shit happens! We zijn allemaal mensen, vooral als je zolang in een tekort hebt gezeten en eenmaal aan die dingen begint is het moeilijk de rem te vinden. wat dat betreft is eten net drugs, maar niks aan het handje als dat een keer voorkomt gewoon morgen weer "dom" doorgaan met je dieet en niet teveel over nadenken:cool: je hebt tenminste weer een gym gevonden om te trainen dat scheelt genoeg!
 
Jezus, net ff een totale black out gehad en in een uur tijd ofzo waarschijnlijk 1000 carbs ofzo gegeten uit ellende en frustratie :o ik had vandaag echt een zeer heftige kutdag, vooral op emotioneel vlak.

Op een bepaald moment had ik gewoon zoiets van krijg de tyfus allemaal, ik ben het allemaal zat en toen ben ik gewoon alle jampotten die we hadden staan thuis gaan uitlepelen, hele broden met honing erop opgegeten en nog een hoop dadels erbij:hahaha: gewoon allemaal pure sugar. Wtf. Hoop dat ik niet doodga nu en ook geen diatebes krijg.

Het voelde wel goed na 3+ maanden fucking nauwelijks calorieën en allemaal maar tyfusgezeur aan me kop.
Dit probleem ken ik daarom dat ik altijd bij een coach zit heb je toch iemand waar je je aan moet tonen elke week
 
Back
Naar boven