XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zou op 10kg mikken. Haal je dat ben je tyfus lean, haal je dat net niet ben je alsnog Tyfus lean.

Hoe meer er nu af gaat, hoe langer je straks kan groeien.

Gaat overigens goed hier, zie het wel goed komen.
Ik Zou overigens ook niet vies zijn om een lage dosis yohimbine of clen te gebruiken in deze periode
 
DDE267AF-BBD5-463F-B409-7A2D13C48CDB.jpeg


Full body pic van gisteren in een pashokje :P Zit nu een beetje te onderhouden rond 3500 op een soort bodybuilding-iifym achtig dieet. Ik doe op training days 5 meals ipv 6 en op rustdagen 4 ipv 5. Alle meals zijn zo rond de 700kcal en wat ik dan te kort kom om +- 3500 te halen vul ik aan met waar ik zin in heb. Hoeft niet per se iets “slechts” te zijn overigens. Soms eet ik gewoon wat fruit omdat ik daar behoefte aan heb. Soms een donut ofzo met koffie als ik eens ergens ben. Dit concept is nieuw voor mij… Maar het voelt bevrijdend om wat losser te zijn met alles en zo te zien heeft het ook niet echt nadelige effecten voor mijn fysiek. Gewicht nog steeds 95-96. Nog geen concrete plannen mbt cuts of blasts ofzo… Ik wil dit nog ff doortrekken, gewoon even chill.
 
Staat er prima bij man. Veel fijner inderdaad om wat losser met voeding om te gaan. Dikke props.
 
Bekijk bijlage 543580

Full body pic van gisteren in een pashokje :P Zit nu een beetje te onderhouden rond 3500 op een soort bodybuilding-iifym achtig dieet. Ik doe op training days 5 meals ipv 6 en op rustdagen 4 ipv 5. Alle meals zijn zo rond de 700kcal en wat ik dan te kort kom om +- 3500 te halen vul ik aan met waar ik zin in heb. Hoeft niet per se iets “slechts” te zijn overigens. Soms eet ik gewoon wat fruit omdat ik daar behoefte aan heb. Soms een donut ofzo met koffie als ik eens ergens ben. Dit concept is nieuw voor mij… Maar het voelt bevrijdend om wat losser te zijn met alles en zo te zien heeft het ook niet echt nadelige effecten voor mijn fysiek. Gewicht nog steeds 95-96. Nog geen concrete plannen mbt cuts of blasts ofzo… Ik wil dit nog ff doortrekken, gewoon even chill.
IIFYM is kei relaxed, ik heb juist altijd IIFYM gegeten en eet nu heel clean, is toch iets meer stressvoller dan IIFYM
 
Bekijk bijlage 543580

Full body pic van gisteren in een pashokje :P Zit nu een beetje te onderhouden rond 3500 op een soort bodybuilding-iifym achtig dieet. Ik doe op training days 5 meals ipv 6 en op rustdagen 4 ipv 5. Alle meals zijn zo rond de 700kcal en wat ik dan te kort kom om +- 3500 te halen vul ik aan met waar ik zin in heb. Hoeft niet per se iets “slechts” te zijn overigens. Soms eet ik gewoon wat fruit omdat ik daar behoefte aan heb. Soms een donut ofzo met koffie als ik eens ergens ben. Dit concept is nieuw voor mij… Maar het voelt bevrijdend om wat losser te zijn met alles en zo te zien heeft het ook niet echt nadelige effecten voor mijn fysiek. Gewicht nog steeds 95-96. Nog geen concrete plannen mbt cuts of blasts ofzo… Ik wil dit nog ff doortrekken, gewoon even chill.
Goeie schouders. Alleen chest loopt wel wat achter of lijkt dat zo?
 
Goeie schouders. Alleen chest loopt wel wat achter of lijkt dat zo?

Naarmate bodyfat afneemt wordt de chest visueel altijd groter en groter. Maar inderdaad, in vergelijking met mijn delts is de chest misschien wel iets minder ontwikkeld.
 
Bekijk bijlage 543580

Full body pic van gisteren in een pashokje :P Zit nu een beetje te onderhouden rond 3500 op een soort bodybuilding-iifym achtig dieet. Ik doe op training days 5 meals ipv 6 en op rustdagen 4 ipv 5. Alle meals zijn zo rond de 700kcal en wat ik dan te kort kom om +- 3500 te halen vul ik aan met waar ik zin in heb. Hoeft niet per se iets “slechts” te zijn overigens. Soms eet ik gewoon wat fruit omdat ik daar behoefte aan heb. Soms een donut ofzo met koffie als ik eens ergens ben. Dit concept is nieuw voor mij… Maar het voelt bevrijdend om wat losser te zijn met alles en zo te zien heeft het ook niet echt nadelige effecten voor mijn fysiek. Gewicht nog steeds 95-96. Nog geen concrete plannen mbt cuts of blasts ofzo… Ik wil dit nog ff doortrekken, gewoon even chill.
Netjes hoor ik vind je proporties en verhouding steeds beter worden!
 
Goeie benen en shoulder width, lekker bezig

En af en toe wat minder OCD moet kunnen, altijd vol gas gaan met alles houdt niemand vol. Geniet er van :cool:
 
1279A9AF-0173-40F1-BF88-87810FCDE5DC.png



Picca van vandaag na de training. Sorry voor iedereen die vanaf gisteren weer even niet meer kan trainen. Geen woorden voor hoe fucking kut het allemaal is. Het kan echt niet wat er allemaal gebeurt nu :( Maar aitt, hier kan het voorlopig dus nog wel.

Heb de laatste paar dagen een beetje een plan van aanpak uitgedacht voor de komende tijd. Als corona en mijn werk het toestaat is dit de bedoeling:
Vanaf nu tot ongeveer half januari (dus nog een maandje) mijn calorieën nog zo ver mogelijk proberen op te drijven (streven is 4000) terwijl ik alsnog rond 95-96kg blijf wegen. Dan vanaf half januari een week of ~8 cutten en proberen om zo veel mogelijk vet nog eraf te krijgen. Alles onder de 90kg zou denk ik een mooi uitgangspunt zijn om over te gaan naar een groeifase. Deze groeifase wil ik helemaal anders aanpakken dan voorheen… Ik wil de John Jewett PED-escalation methode proberen, gewoon heel langzaam voeding en peds toevoegen over een periode van meerdere maanden, misschien zelfs een half jaar als dat lukt. Zolang bodyfat maar niet te hoog wordt en de bloedtesten while on gear ook nog enigszins normaal.

Wie weet heb ik dan aan het einde van zo’n periode een enigszins wedstrijdwaardig fysiek wat betreft massa… ik denk het niet, maar oke :p We gaan het zien.

Als ik mijn fysiek zo analyseer moet de focus voor de komende tijd wel een beetje upper body mass / thickness zijn. Chest + back zijn weak, de rest gaat nog wel. Quads lopen een beetje voor. Hamstrings ook een beetje achter. Zal dus daarop mijn trainingen moeten aanpassen het komende halfjaar/jaar.
 
Ondanks dat je de laatste periode minder hebt kunnen doen zoals je normaal zou doen, valt jouw huidige status niet tegen.mooi dat je weer plan van aanpak hebt....ben benieuwd naar het resultaat over een tijd
 
Hoi. Gisterochtend bloedtestje gedaan.

Ik doe nu al maandenlang 300mg testosteron per week en dit het belangrijkste wat er uit kwam:

Hemoglobine - 170 g/l (132-173)
Hematocriet - 49,9 % (39-49)
Trombocyten - 200 x10*9/l (180-320)

Voor deze shit was ik een beetje huiverig. Vooral nu met covid en al die trombose verhalen dacht ik shiiit, dalijk heb ik ook wat :rolleyes: Maar dat blijkt dus wel mee te vallen. Hoef iig nog niet aan de baby aspirines vooralsnog, denk ik?

Cholesterol - 3.65 mmol/l
Triglycerides - 0.78 mmol/l
LDL - 2.09 mmol/l
HDL - 1.21 mmol/l

Testosteron - 52.300 ng/ml (2.49-8.36)
Estradiol - 119.0 ng/ml (7.6-42.6)
Prolactine - 15.3 ng/ml (4.6-21.4)

Heb ook nog allerlei andere shizzle laten testen zoals liver and kidney function, fasted blood glucose en hba1c, maar dat was allemaal niet zo spannend, gewoon in orde. Creatinine beetje verhoogd, evenals ALT en AST. Rest gewoon allemaal in range.

Paar vragen aan mensen die hier misschien meer verstand van hebben: hoe verhoudt deze hoeveelheid test zich met hetgeen ik wekelijks injecteer, namelijk 300mg? En mijn oestrogeen… tsja :o Ik wist al wel dat ik vrij heftig aromatiseer. Maar de vraag is nu, moet ik daar iets aan doen, of niet? Ik heb niet echt oestrogeen gerelateerde sides; sexdrive is okay (niet beestachtig, maar dat vind ik ook helemaal niet chill), geen erectiestoornissen, geen gyno of puffy nips en ik ben ook niet depressief. Is het dan alsnog aan te raden om het dmv een low dose AI ietwat te verlagen, of gewoon houden zo, totdat bovengenoemde sides wél optreden?

Tweede dingetje is mijn HDL/LDL. Als ik het goed begrijp is het voor nu prima in orde, want de HDL/LDL ratio is, als ik die zelf uitreken, 3.0. En alles onder de 3.5 schijnt redelijk optimaal te zijn. Heb ik dit goed?

Maar goed, dit is natuurlijk op een soort cruise dosering… Ik ga dit nauwlettend in de gaten houden tijdens komende blasts en indien nodig toch waarschijnlijk iets van een low dose statine gebruiken. Ik zag in een ander topic 10mg simvastatin voorbij komen. Overweeg dat zeker toe te voegen mocht het nodig zijn. Heeft iemand van jullie daar trouwens ervaring mee?
 
Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Na mezelf gisteren en vandaag ernstig misdragen te hebben met het overmatig consumeren van voedsel, heb ik besloten om vanaf morgen (of ja, eigenlijk “officieel” vanaf maandag, maar morgen begin ik al) deel 2 van mijn cut te beginnen. Plan was eigenlijk om nog tot half januari ofzo een beetje te chillen en te cruisen op een hoog onderhoud, maar het is het begin van het jaar en ik barst van de motivatie om weer te beginnen met het diëten en cardio etc etc. Dus daar moet ik maar gebruik van maken en niet onnodig nog 2-3 weken tijd “verspelen”.

Het doel is om een maximaal goede starting point te bereiken bodyfat percentage-wise om te gaan “bulken” / blasten voor een langere periode EN OM NOOIT MEER VET TE WORDEN. Vet beschouw ik alles boven de 12%, dat moet echt peak bulk shape zijn. Ik moet er gewoon voor zorgen dat dat mijn nieuwe standaard wordt.Ik heb dat mezelf beloofd.

Het liefst eindig ik over een week of 8-10 onder de 90kg, echt lean dus. Gear blijft “gewoon” 300mg test / week, het enige wat verandert is harde(re) training en een calorie deficit + cardio.

Morgen ofzo zal ik wel ff mijn meal plan posten voor wie geïnteresseerd is. Let’s go!
 
Meal plan is als volgt:

Meal 1 (pre)
- 2 witte broodjes (130gr)
- 35gr jam
- 35gr honing
- 40gr whey isolate

Meal 2 (post)
- 1 wit broodje (65gr)
- 35gr honing
- 40gr whey isolate

Meal 3
- 300gr zoete aardappel
- 200gr kipfilet

Meal 4
- 100gr rijst
- 200gr kipfilet
- 15gr ketchup

Meal 5
- 100gr rijst
- 200gr lean ground beef
- 15gr ketchup

Meal 6
- 100gr rijst
- 200gr kipfilet
- 15gr ketchup

Macro’s: 43gr fat / 510gr carbs / 269gr protein = 3500 kcal

Bij dezen wil ik ook gelijk mijn excuses aanbieden aan Marina voor het lage vetgehalte in deze meal plan.

Rustdagen zijn exact hetzelfde op de post workout meal na, deze haal ik eruit en dan kom ik op 470kcal minder uit, iets meer dan 3000 dus.

Cardio 20 min per dag fasted om mee te beginnen.
 
Kwam er trouwens een paar weken geleden achter dat ik best wel een lange tijd fucking vervelende verteringsproblemen had van havermout. Ik at die shit een jaar of 5+ elke fucking dag en de laatste paar weken/maanden had ik elke dag na het ontbijt last van sicke scheten en boeren en een enorme bloat die vervolgens een halve dag aanhield. Ik werd gewoon helemaal gek van die kutzooi en ik begreep niet waar het aan lag, tot ik een keertje besloot om ‘s ochtends wat brood te eten ipv havermout. Voelde me gelijk beter. Sindsdien geen last meer van die klachten.

Fuck havermout dus, hoewel ik het wel heel erg mis want het is eigenlijk mijn favoriete carb source. :( Lactose heb ik ook helemaal geëlimineerd. De isolate die ik neem is best wel high end en 0,00001 gr lactose per serving en voor de rest helemaal niks wat lactose bevat.
 
Kwam er trouwens een paar weken geleden achter dat ik best wel een lange tijd fucking vervelende verteringsproblemen had van havermout. Ik at die shit een jaar of 5+ elke fucking dag en de laatste paar weken/maanden had ik elke dag na het ontbijt last van sicke scheten en boeren en een enorme bloat die vervolgens een halve dag aanhield. Ik werd gewoon helemaal gek van die kutzooi en ik begreep niet waar het aan lag, tot ik een keertje besloot om ‘s ochtends wat brood te eten ipv havermout. Voelde me gelijk beter. Sindsdien geen last meer van die klachten.

Fuck havermout dus, hoewel ik het wel heel erg mis want het is eigenlijk mijn favoriete carb source. :( Lactose heb ik ook helemaal geëlimineerd. De isolate die ik neem is best wel high end en 0,00001 gr lactose per serving en voor de rest helemaal niks wat lactose bevat.
Havermout met wat bessen vind ik ook heerlijk om mijn ochtend mee te beginnen. Maar die irritante scheten is wel herkenbaar
 
Havermout met wat bessen vind ik ook heerlijk om mijn ochtend mee te beginnen. Maar die irritante scheten is wel herkenbaar

Havermout met een lepel amandelpasta en dadels erdoorheen is dé shit. Ook gelijk 1000kcal binnen
 
Kwam er trouwens een paar weken geleden achter dat ik best wel een lange tijd fucking vervelende verteringsproblemen had van havermout. Ik at die shit een jaar of 5+ elke fucking dag en de laatste paar weken/maanden had ik elke dag na het ontbijt last van sicke scheten en boeren en een enorme bloat die vervolgens een halve dag aanhield. Ik werd gewoon helemaal gek van die kutzooi en ik begreep niet waar het aan lag, tot ik een keertje besloot om ‘s ochtends wat brood te eten ipv havermout. Voelde me gelijk beter. Sindsdien geen last meer van die klachten.

Fuck havermout dus, hoewel ik het wel heel erg mis want het is eigenlijk mijn favoriete carb source. :( Lactose heb ik ook helemaal geëlimineerd. De isolate die ik neem is best wel high end en 0,00001 gr lactose per serving en voor de rest helemaal niks wat lactose bevat.
Voor een lactosevrije whey kun je toch ook Hydrolisaat pakken? Mijn darmen gingen ook altijd compleet overhoop op isolaat totdat ik de Hydro van XXL pakte... Alle problemen meteen verdwenen.
 
Lactose heb ik ook helemaal geëlimineerd. De isolate die ik neem is best wel high end en 0,00001 gr lactose per serving en voor de rest helemaal niks wat lactose bevat.
Ohh sorry, ik had niet helemaal goed gelezen. Welke isolaat heb jij dan die zo laag in lactose is? Ik heb voor mijn lactose intolerantie Hydro whey gekocht maar die vind ik best duur (52 euro per 2kg), dus wat andere opties heb ik altijd interesse in.

Waarschijnlijk weet je dit al lang: maar als je last hebt van lactose, kun je van die lactase tabletjes kopen en die voor je maaltijd innemen. Die dingen zijn echt maar 7 euro voor 60 stuks. Normaal als ik kwark eet dan gaan mijn darmen de dag erna echt enorm slecht, 1 zo'n tabletje voor de kwark en de dag erna heb ik helemaal nergens last van.
 
Ohh sorry, ik had niet helemaal goed gelezen. Welke isolaat heb jij dan die zo laag in lactose is? Ik heb voor mijn lactose intolerantie Hydro whey gekocht maar die vind ik best duur (52 euro per 2kg), dus wat andere opties heb ik altijd interesse in.

Waarschijnlijk weet je dit al lang: maar als je last hebt van lactose, kun je van die lactase tabletjes kopen en die voor je maaltijd innemen. Die dingen zijn echt maar 7 euro voor 60 stuks. Normaal als ik kwark eet dan gaan mijn darmen de dag erna echt enorm slecht, 1 zo'n tabletje voor de kwark en de dag erna heb ik helemaal nergens last van.
Egg protein of beef protein kan dan ook. Maar is ook prijzig.

Dan heb je gelukkig maar een milde lactose intolerantie... als je echt zwaar intolerant bent werken die pilletjes echt niet.
 
Back
Naar boven