MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Hahahaah moet tegen een grapje kunnen he

• Topic Starter Topic Starter
Dag iedereen! Tijd voor een nieuwe update, ditmaal met betrekking tot mijn voeding.

Vanaf november heb ik besloten mijn destijds natty lean bulk te beeindigen, en met het oog op mijn eerste kuur nog een beetje vet te verliezen, of in ieder geval mijn toenmalige vetpercentage (was al niet superhoog destijds) te consolideren. Dit heb ik gedaan door rond onderhoud te gaan eten en er gewoon net zo hard en veel bij te blijven trainen. Dit heb ik tot op heden gedaan, dus bijna 3 maanden lang, met als resultaat dat ik toch nog wat leaner ben geworden. Uiteindelijk ben ik zo'n 2-3 kilo (van ca. 85 naar 82,5) afgevallen en tegelijkertijd ook nog wat voller en sterker geworden.

Mijn onderhoud voedingsschema ziet er nu als volgt uit:
Meal 1. 30P/60C/5F (pre) - havermout + kwark
Meal 2. 30P/60C/0F (post) - whey + cereal
Meal 3*. 30P/60C/10F - kip + rijst + eetlepel olie
Meal 4*. 30P/60C/10F - kip + tonijn + eetlepel olie
Meal 5*. 30P/60C/10F - kip + rijst + eetlepel olie
Meal 6. 30P/25C/25F - 4/5 hele eieren + appel
TOTAL: 180P/325C/60F -> 2560 KCAL

* = Bij deze meals eet ik groente, maar die tel ik niet mee als carbs/calorien.

Het doel van mijn eerste kuur is natuurlijk het aanzetten van zoveel mogelijk spiermassa, zonder daarbij excessief in vetmassa toe te nemen. Daarom houd ik het clean en ben ik van plan mijn calorie-intake stapsgewijs te verhogen.

Om te beginnen voeg ik 500 KCAL toe, en zal mijn voedingsschema er zo uitzien:
Meal 1. 35P/75C/10F (pre)
Meal 2. 35P/75C/0F (post)
Meal 3. 35P/75C/10F
Meal 4. 35P/75C/10F
Meal 5. 35P/75C/10F
Meal 6. 35P/25C/25F
TOTAL: 210P/405C/65F -> 3045 KCAL

De meals zullen precies hetzelfde zijn als voorheen, alleen dan groter. 5gr protein en 15gr carbs meer per maaltijd.

Zoals jullie zien houd ik mijn vetten redelijk laag. Enerzijds omdat ik heb gemerkt dat ik leaner blijf bij een hogere carb-inname en een lagere vet-inname, anderzijds vanwege het feit dat ik chronische gastritis heb, waardoor ik bepaalde producten die veel vet bevatten (avocado's, zalm, sommige notensoorten) moeilijk verteer. Oftewel: ik krijg er erge maagpijn en misselijkheid van.

Dit was het wel zo'n beetje voor wat betreft voeding.

Laatst bewerkt:
Ik zou me proteine rond de 250 houden.
Kcal rond de 3300.

Dag allemaal! Na lange tijd radiostilte weer een update van mijn kant.

Aanvankelijk was het de bedoeling om vorige maand al met mijn kuur te beginnen, maar dat ging helaas niet door vanwege ziekte. Ik heb een paar weken lang lopen sukkelen met een ontstoken maagslijmvlies. Dat waren nou niet bepaald ideale omstandigheden voor een eerste AAS cycle en daarom dus besloten om het een tijdje uit te stellen.

Inmiddels voel ik me weer goed en heb ik zojuist na shoulders + triceps training mijn eerste testosteron en HCG toegediend. De 200mg test heb ik met een 23Gx30mm naald in me quad gezet en de 500IU's HCG met een insulinespuitje in me buikvet. Vooraf was het even spannend maar alles verliep helemaal perfect. Wel is het natuurlijk even afwachten hoe de PIP gaat zijn, maar cypionate schijnt geloof ik een van de meest zachte compounds te zijn wat dat betreft. Kan eigenlijk al niet wachten tot de volgende injectie :D Die staat trouwens gepland voor donderdagavond 21.00. Ik ga proberen om maandag rond 09.00 te prikken en donderdag rond 21.00, zodat er precies 3,5 dag tussenzit en de bloedwaarden zo stabiel mogelijk blijven (maar eigenlijk vooral zodat mijn neurose bevredigd wordt).

Wordt vervolgd.

Ik lees mee. Succes!

Op internet lees je te vaak opscheppen over testosteronwaarden, alsof iedere gezonde man tegen het maximum zou moeten zitten :o

De referentiewaarden zijn er met een doel en als je er binnen valt + je lekker in je vel voelt, dan is alles perfect in orde.

Referentiewaardes zijn wel al een paar keer naar beneden aangepast.

In.
Zo nauw met 3,5 dag ertussen komt het er echt niet op aan.
Ik zou het overigens maar bij 8 weekjes houden als je besluit om weer of te gaan. De meeste rek is er dan wel uit voor dat moment. Eerder off betekent natuurlijk later ook weer eerder on gaan. Van 16 weken onderdrukken zul je wellicht ook langer moeten herstellen dan 8 weken onderdrukken.
Hoe ziet je trainingsschema en voedingsschema eruit?

Succes met je kuur.

Bedankt voor je bijdrage en leuk dat je volgt!

Is 8 weken met een lange ester als cypionate niet een beetje te kort? Dan had ik het best propionate kunnen pakken en 100mg eod kunnen doen, denk ik. Zo heeft een vriend van me het onlangs ook gedaan en die is er op gegroeid als kool. Maar goed, ik heb dus gekozenv voor een langere ester en ook een wat langere kuur.

16 weken is inderdaad misschien iets aan de lange kant voor een eerste kuur en wat je zegt klopt ook... Langere tijd on is langere tijd off en als je de smaak eenmaal te pakken hebt zal het misschien lastig zijn om lang(er) off te blijven.

Het is ook niet zo dat ik per se 16 weken wil doen koste wat het kost. Mocht ik na 10 of 12 weken inderdaad merken dat strenght/size gains beginnen te stagneren, stop ik ermee. Als ik tegen die tijd nog steeds als een raket ga trek ik het nog even door tot week 14, 15 of 16... We zullen zien.

Wat voedingsschema betreft; zie vorige post. Inmiddels heb ik het wel een klein beetje aangepast (qua hoeveelheid carbs) en ziet het er als volgt uit:
Meal 1: 35p/85c/6f (pre)
Meal 2: 35p/85c (post)
Meal 3: 35p/85c/12f
Meal 4: 35p/85c/12f
Meal 5: 35p/85c/12f
Meal 6: 35p/0c/30f
Totaal: 210p/425c/72f -> 3200kcal

Inhoud van de meals is hetzelfde gebleven t.o.v. mijn vorige post.

Wat training betreft; ik doe een soort low volume / high intensity type of training. Voor de meeste oefeningen doe ik 1 of 2 warm up sets en vervolgens 2 working sets to failure (en soms beyond), waarbij ik voor de tweede set het gewicht meestal met 10% verlaag om in de 6-10 range te blijven. Zo train ik nu al een tijd en ik ben er vrij sterk mee geworden (voor mijn doen dan he, ben bij lange na geen Larry Wheels oid).

Dag 1: Shoulders + Tri
Dag 2: Back
Dag 3: Chest + Bi
Dag 4: Legs
Dag 5: Rest
Dag 6: repeat

Exacte schema met oefeningen en zo zal ik later nog eens posten.

Laatst bewerkt:
/

Laatst bewerkt:
3200 is niet veel. Wat is je onderhoud? Ik zou je vetten omhoog gooien overigens.

Onderhoud is rond de 2600.

Ik heb een beetje de ervaring dat ik vrij snel dik word als ik 100+gr vetten ga eten icm moderately high carbs. Daarom heb ik het liefst minder vet en meer carbs ipv meer vet en minder carbs.

Bovendien zit ik ook met het chronische maagslijmvlies-probleem waardoor ik gewoon last krijg van me maag als ik bepaalde dingen eet, zoals vette vis of vet vlees. Daarom gewoon alles zo lean mogelijk met hier en daar wat eetlepels olie, soms wat noten en een paar eigelen. En natuurlijk omega 3 caps.

Ook geeft veel vet voor langer een vol gevoel. Als ik 150gr zalm eet heb ik 2,5 uur later echt geen zin in me volgende meal, waar ik met dit huidige schema een uurtje na de maaltijd eigenlijk weer 'trek' heb.

Onderhoud is rond de 2600.

Ik heb een beetje de ervaring dat ik vrij snel dik word als ik 100+gr vetten ga eten icm moderately high carbs. Daarom heb ik het liefst minder vet en meer carbs ipv meer vet en minder carbs.

Bovendien zit ik ook met het chronische maagslijmvlies-probleem waardoor ik gewoon last krijg van me maag als ik bepaalde dingen eet, zoals vette vis of vet vlees. Daarom gewoon alles zo lean mogelijk met hier en daar wat eetlepels olie, soms wat noten en een paar eigelen. En natuurlijk omega 3 caps.

Waarom zou je sneller dik worden op +100 gr vet bij x aantal kcals dan met minder vet maar meer carbs als de hoeveelheid kcals hetzelfde zijn?

Waarom zou je sneller dik worden op +100 gr vet bij x aantal kcals dan met minder vet maar meer carbs als de hoeveelheid kcals hetzelfde zijn?

Ik heb niet zoveel in depth knowledge mbt macronutrient metabolizing shizzle maar daar zal het vast mee te maken hebben. Iedereen is daarin anders.

Het is een observatie van de afgelopen paar jaar. Sinds ik high carb low fat eet ben ik veel leaner gebleven dan voorheen toen ik het vet zat te pushen, terwijl de kcal wel gelijk bleven.

In, succes man!

Succes met je kuur

Succes en veel plezier, ben benieuwd.

Dag allemaal! Hoewel ik niet echt iets bijzonders te melden heb, toch maar een kleine update van mijn kant.

Inmiddels heb ik dus al 2 injecties achter de rug. Logischerwijs is er qua hoe ik me voel nog niks veranderd. Wat betreft prestaties in de gym is er ook nog niks veranderd. Sterker nog; de laatste 2 training cycles (dus eigenlijk nog voordat ik begon met me kuur) ben ik in de meeste lifts juist een beetje gestagneerd.

Daarom ook aan het begin van de week iets rustiger aan gedaan in de gym en alleen tot failure getraind en mijn volume iets gereduceerd, omdat ik me de laatste tijd dus ook een beetje vermoeid voelde en natuurlijk niet gelijk aan het begin van mijn kuur in een soort overtraining-modus wil geraken.

Wat betreft PIP: had het wat erger verwacht eigenlijk. Het opmerkelijke was ook na mijn injectie van maandagochtend dat ik pas woensdagavond echt een beetje stijfheid in me quad begon te voelen. Gister (donderdag) was het uiteraard vooral in de ochtend op zijn ergst en vanochtend (vrijdag dus) was ik het eigenlijk al helemaal kwijt. Wat betreft de PIP na de injectie van gisteren is het nayunatuur nog even afwachten, maar dat zal ook wel goed komen.

Wat gisteren tijdens de injectie wel een beetje minder ging was het opzuigen uit het ampul en het verwijderen van de lucht in de spuit. Weet niet precies waar het fout ging, maar ik heb best wat druppeltjes test verspild met al dat gehannes. Maar goed, oefening baart kunst, hoop ik toch.

Wat mijn gewicht betreft heb ik besloten om me gewoon 1 keer in de week op een vast moment (maandagochtend) te wegen. Ik kan wel iedere dag op de weegschaal gaan staan, maar daar maak ik mezelf waarschijnlijk alleen een beetje gek mee. Wat ik wel merk/voel/zie is dat ik aardig wat water vast ben gaan houden. Mijn abs zijn een stuk minder zichtbaar geworden en ik heb een wat dikkere kop dan voorheen. Althans, ik neem aan dat dit water is... Ik geloof namelijk niet dat je in een weekje dusdanig veel vet kan aanzetten. Ook heb ik tegen de avond een beetje gezwollen enkels. Ik denk persoonlijk dat het eerder door de hoge carbinname (bijna 450gr) komt dan door de test. Daar is het denk ik toch nog te vroeg voor (?).

Laatst bewerkt:
Gewoon vochtretentie ja. Let erop dat je je zoutinname consistent houdt, dat scheelt al een hoop.

Dag allemaal! Kleine update met betrekking tot me gewicht...

Mijn gevoel werd zojuist op de weegschaal bevestigd; flinke (water) gain. Maar liefst 4,2kg in 7 dagen tijd. Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn, of dat dit echt een beetje te veel is?

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG

Voor de rest voel ik me overigens prima... Nergens last van eigenlijk. Nu even ontbijten en zo om 06.00 benen trainen. Daarna tijd voor injectie nummer 3. Beter kan de week haast niet beginnen. :)

Check je oestrogeen anders is, dit is wel heel snel.

Terug
Naar boven