Misschien moet je dan even gaan lichen

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien moet je dan even gaan lichen

Ik train(de) ook vaak tot failure. Mits de uitvoering correct blijft en je naar je lichaam luistert, denk ik dat het risico op blessures wel meevalt. Het licht er ook aan hoe blessuregevoelig je bent en op welk niveau je lift. Ik zie het risico van trainen tot failure meer in overtraind raken en daardoor een averechts effect hebben.
sinds dat ik voor het eerst in de gym kwam 4 jaar geleden train ik elke set tot failure. Voorheen deed ik dat met superveel volume a la Arnold (ja lol), maar sinds een jaar of 2 volg ik een Heavy Duty / HIT / DC approach met weinig volume, maar nog steeds alles tot falen en beyond. Ik wil niet dom doen maar ik kan gewoon niet bij rep 8 of 10 of 12 stoppen als ik er nog een paar kan uitpersen. Ik wil altijd alles geven en anders is er voor mij niks aan. En iedereen die níét zo traint is in mijn ogen een fucking p*ssy. Ook al zijn ze 2x zo groot als ik
een beetje pompen in de gym met comfortabele gewichten en thuis dagelijks 5ml spuiten kan iedereen, maar voor hack squats of leg presses met veel gewicht tot je niet meer omhoog komt en dat ding op de safety bars moet ploffen is toch enigszins karakter vereist.

Ik wil niet dom doen maar ik kan gewoon niet bij rep 8 of 10 of 12 stoppen als ik er nog een paar kan uitpersen. Ik wil altijd alles geven en anders is er voor mij niks aan. En iedereen die níét zo traint is in mijn ogen een fucking p*ssy.

Hopelijk valt het allemaal nogal mee dan. Fingers crossed.Nou... Wat me borst-pees betreft heb ik eigenlijk wel een goed gevoel vandaag. Gister na de training was het direct érg pijnlijk en het was dusdanig dat ik zelfs amper auto rijden. Het stuur bewegen was gewoon bijna niet te doen. Ik was gisteravond echt even in paniek.
Vandaag daarentegen heb ik toch geprobeerd om zoveel mogelijk shit te doen (huis poetsen, auto van binnen schoonmaken etc.) en het valt me nu heel erg mee. Bij sommige bewegingen heb ik zeker nog pijn, maar ik kan best wel hard me borst flexen zonder pijn en ook gewoon redelijk vrij me arm bewegen.
Ik heb echt het gevoel dat met een weekje (of misschien 2) geen borst trainen (en misschien shoulder presses ook achterwege laten? Of toch high reps op een machine proberen?) dit weer verholpen is.
Nu ga ik me even helemaal volvreten met slecht voedsel want ik ben nog steeds best wel fucking gefrustreerd![]()
Ik ervaar hetzelfde. Als ik nog reps in de tank heb en niet alles geef, heb ik het gevoel dat ik niet genoeg mijn best doe en zet ik dit de volgende set wel weer recht.
Ik heb trainingen gehad dat ik structureel op de Front Squat de bar moest droppen omdat ik niet meer omhoog kwam of om hulp moeten roepen op de Bench.
Ik heb ook wel eens dat ik na mijn laatste rep stop en 1-2 seconde pauzeer en dan denk 'volgens mij had ik nog wel 1 of 2 reps meer kunnen doen'; vervolgens pers ik er dan nog een paar uit. Ik zie om mij heen exact wat jij zegt. Gespierde testosteronbommen die een beetje op halve kracht trainen. Dan denk ik altijd: 'hebben ze nou zulke goede genen of gebruiken ze gewoon heel veel, of is het misschien toch beter om op 80% te trainen?'. Ik zie echter niet in hoe je progressieve overload kunt bereiken als je niet tot failure traint. Als je immers plust, loop je toch vanzelf tegen je limieten aan.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, zeker met duursport kan je lichaam vaak zoveel meer dan je denkt. Op m'n tweede marathon wilde ik mijn tijd verbeteren, maar vanaf de 30 kreeg ik het zwaar en had ik wat verval. Op de 40 km zag ik dat ik echt alles moest geven om sneller te lopen dat de eerste keer. Ik ben toen zo diep moeten gaan om 3 seconde sneller te lopen dan de eerste keer. Een vrouw van de EHBO kwam bij de finish toegesneld, omdat ze dacht dat ik out ging. Ik kon mezelf aan het dranghek vastklampen en de eerste minuut even niets zeggen.![]()
Dat snap ik, maar ik hoor vaak dat ik trainen tot failure niet goed is (en wellicht heeft men een punt), maar als ik wil verhogen loop ik toch tegen mijn grenzen aan. Ik denk wel dat ik vaker moet deloaden en weer opbouwen.Het is ook de bedoeling dat je limiet steeds hoger komt te liggen. Indien je die bereikt hebt is het vaak een kwestie van herstarten om zo weer verder te bouwen.
Dat snap ik, maar ik hoor vaak dat ik trainen tot failure niet goed is (en wellicht heeft men een punt), maar als ik wil verhogen loop ik toch tegen mijn grenzen aan. Ik denk wel dat ik vaker moet deloaden en weer opbouwen.

Dit is ook de reden waarom AAS verslavend kunnen werken, je merkt het zelf ook. Je wordt superman van die shitBen eerlijk gezegd ook een beetje moe van al die aches and pains. Zit er een beetje aan te twijfelen om dat hele DC training maar even stop te zetten en gewoon high volume en high rep (en dus lichter) te gaan trainen. Gewoon als een fucking BRO jeweettoch. Ik weet niet... Kijk het denk ik nog een tijdje aan en als die pijntjes niet vanzelf overgaan, kap ik hier mee. On cycle ging alles zo lekker en had ik nergens last van en nu lijk ik net een kaartenhuis dat uit elkaar valt![]()

En daarom gebeurt dit het meest. Werkt volgens mij best prima ookeen beetje pompen in de gym met comfortabele gewichten en thuis dagelijks 5ml spuiten kan iedereen

En daarom gebeurt dit het meest. Werkt volgens mij best prima ook![]()
In bodybuilding schijnt er niet echt één waarheid te zijn en je kan op meerdere manieren van A naar B komen. Maar mij lijkt wat ik nu doe de beste manier.Zo zat ik de eerste jaren ook in elkaar, nu toch wat wijzer en verstandigerDat klopt.
Maar ik ben van mezelf best eigenwijs en wat sommige zaken aangaat ook best wel dogmatisch. Als ik mezelf ervan heb overtuigd dat HIT of DC training ofzo dé manier is om te trainen, dan kan ik hier erg moeilijk van afstappen. Soms tegen beter weten in.
Is dom, weet ik.In bodybuilding schijnt er niet echt één waarheid te zijn en je kan op meerdere manieren van A naar B komen. Maar mij lijkt wat ik nu doe de beste manier.
Ik probeer het in ieder geval nog een tijdje aan te zien... Soms heb je wel eens een tijdje ergens last van en na verloop van tijd verdwijnt dit ook weer. Hopelijk is dat met deze pijntjes ook het geval.
Dit is ook de reden waarom AAS verslavend kunnen werken, je merkt het zelf ook. Je wordt superman van die shit![]()
ik kwam 's ochtends makkelijker uit bed (best handig als je op 04.00/05.00 opstaat elke dag), in de gym kon ik bijna elke training mijn logboek verslaan, ik had een lekkere eetlust... Dat zijn allemaal dingen die je een goed en positief gevoel geven. Nu is dat soms even anders... Ik ben "lui", mijn kracht is een klein beetje minder aan het worden / geworden op sommige oefeningen, ik moet elke dag strijden om 4200kcal te eten, krijg last van pijntjes...