Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Oke, ik heb even best wel slecht nieuws :(

Zojuist tijdens het trainen heb ik - denk ik - mijn chest tendon geblesseerd. Ik deed die hammer dip machine met 6 20kg plates erop en tijdens de set voelde ik eigenlijk niks... Ging wel lekker. Maar toen ik eenmaal klaar was merkte ik een beetje een stekende pijn daar waar de borstspier zich hecht aan de schouder, onder de oksel. Nu ik bijna 2 uur later ben afgekoeld enzo kan ik echt met moeite me arm bewegen zonder pijn en ook als ik me borstspier aanspan voel ik een dikke pijnscheut. Ik ben het nu met ijs aan het koelen en later ben ik van plan er diclofenac-gel op te smeren. Misschien dat dat wat helpt.

Even afwachten dus... Misschien valt het allemaal wel mee en is het gewoon een kleine verrekking oid omdat je met die dips je borstspier helemaal strekt... Maar het voelt nu iig even niet al te best en dat maakt me bang :rolleyes:
Zuur bro. Heb ook bijna m'n pees afgescheurd daar 2 maanden terug. Zou het ff rust geven en niet te zwaar gelijk weer tillen.

• Topic Starter Topic Starter
Mja... Ik voelde niet gelijk heftige pijn oid. Na die dips heb ik nog close grip pulldowns en bent rows gedaan en dat ging ook gewoon.
Press en pull oefening ja, niet zo gek dat je hem dan niet echt voelt :p

Gewoon maandag even bij een fysio langs als ik jou was en vooral niet te snel weer gaan trainen. :(

Voor als jij wou weten hoelang ik er uit lag. Ik lag er 4-6 weken eruit en push nog steeds niet meer 80% van mijn 1RM. lol

Goh, 6 weken...

Ik hoop echt dat het niet dusdanig erg is want dat zou wel heel zuur zijn, ook vooral nu net na mijn eerste cycle.

Goh, 6 weken...

Ik hoop echt dat het niet dusdanig erg is want dat zou wel heel zuur zijn, ook vooral nu net na mijn eerste cycle.
Oe die is idd niet lekker getimed. Je kan in principe elk ander spiergroep trainen. Zou gwn uitkijken met chest en geen shoulderpresses doen. Wel side raises enz. Het is geen wereldramp nog gelukkig.
Bij mij hoorde ik letterlijk mijn pees bijna afscheuren / uitrekken haha

Ondanks mijn blessure ook nog even wat foto's gemaakt na de training :hahaha:

Mijn benen lijken op deze foto best tiny en weak, terwijl het eigenlijk mijn beste bodypart is :p Ik span ze denk ik niet genoeg aan en misschien moet ik me tenen nog iets naar buiten draaien om de quads wat meer van opzij te laten zien. Moet nog ff leren poseren :D

Maar damn... Als ik zulke pics van mezelf zie besef ik hoe fucking veel meer kilo's VVM er op mijn frame geplakt moet worden om er enigszins groot en vol uit te zien. :rolleyes: Gonna have to up the dose bro! En blessurevrij blijven.

S90615-093216(1).jpg

Mijn benen lijken op deze foto best tiny en weak, terwijl het eigenlijk mijn beste bodypart is :p Ik span ze denk ik niet genoeg aan en misschien moet ik me tenen nog iets naar buiten draaien om de quads wat meer van opzij te laten zien. Moet nog ff leren poseren :D

Maar damn... Als ik zulke pics van mezelf zie besef ik hoe fucking veel meer kilo's VVM er op mijn frame geplakt moet worden om er enigszins groot en vol uit te zien. :rolleyes: Gonna have to up the dose bro! En blessurevrij blijven.

S90615-093216(1).jpg
Die quads poppen er anders goed uit, kan ik alleen maar jaloers op zijn. Als je goed poseert zie je er nog veel groter uit. Zoals je zelf zegt, tenen iets naar buiten (en iets door je knieën) en benen aanspannen.

2 weken helemaal geen borst getraind, daarna 1 week higher rep werk ver weg van falen en de week erna weer rustig aan de normale trainingen opgepakt, maar moet er wel bijzeggen dat ik de resterende tijd van de prep met de smith / machines en kabels heb moeten werken. Daarbij was ik er gelijk bij, dag erna meteen naar de fysio en die is begonnen met dry needling en een of andere fascia behandeling dat heeft me echt geholpen.

Ik vind je shape wel nice! Je benen is ook niks mis mee, wat dat betreft ga ik mee met @Bert

S90615-093216(1).jpg
Nou, toch echt wel te zien dat je quads je beste bodypart zijn! Heel goed frame om op te bouwen trouwens! ;)

Train je vaak tot en met falen? Dat de spotter je nog helpt voor een paar herhalingen?

Sterkte gewenst met blessure.

Met tot en met falen bedoel ik voorbij falen maar jouw woordkeuze is beter inderdaad.

Risico op blessure is veel groter vooral als je net 20% sterker bent geworden.

Nee, forced reps doe ik eigenlijk nooit.

Maar ik doe wel rest / pause sets zoals in DC training. Dat is eigenlijk ook voorbij falen trainen.

Ik ben me er goed van bewust dat op deze manier trainen risico's met zich meebrengt, vooral naarmate je sterker en sterker wordt. Maar het is imo ook de meest effectieve manier om te groeien. Ik geloof niet dat je heel erg groot kan worden zonder heel erg sterk te worden.

• Like
Waarderingen: BB_
Nee, forced reps doe ik eigenlijk nooit.

Maar ik doe wel rest / pause sets zoals in DC training. Dat is eigenlijk ook voorbij falen trainen.

Ik ben me er goed van bewust dat op deze manier trainen risico's met zich meebrengt, vooral naarmate je sterker en sterker wordt. Maar het is imo ook de meest effectieve manier om te groeien. Ik geloof niet dat je heel erg groot kan worden zonder heel erg sterk te worden.
Ik train(de) ook vaak tot failure. Mits de uitvoering correct blijft en je naar je lichaam luistert, denk ik dat het risico op blessures wel meevalt. Het licht er ook aan hoe blessuregevoelig je bent en op welk niveau je lift. Ik zie het risico van trainen tot failure meer in overtraind raken en daardoor een averechts effect hebben.

Ik train(de) ook vaak tot failure. Mits de uitvoering correct blijft en je naar je lichaam luistert, denk ik dat het risico op blessures wel meevalt. Het licht er ook aan hoe blessuregevoelig je bent en op welk niveau je lift. Ik zie het risico van trainen tot failure meer in overtraind raken en daardoor een averechts effect hebben.

Voel je je wel goed Bert? ???

Terug
Naar boven