XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Mwah... Eerlijk gezegd voelde ik me niet bepaald superman tijdens mijn kuur. Alleen supergeil af en toe, zo erg dat ik soms zelfs oudere dikke vrouwen lekker begon te vinden en gefrustreerd werd over mijn relatie (die al 3 jaar hartstikke goed gaat) omdat ik fucking elke pussy wilde eten . No joke bro

    Het is een beetje lastig om uit te leggen... Maar in principe merkte ik pas echt hoe fijn het was om on te zijn toen ik off ging :hahaha:ik kwam 's ochtends makkelijker uit bed (best handig als je op 04.00/05.00 opstaat elke dag), in de gym kon ik bijna elke training mijn logboek verslaan, ik had een lekkere eetlust... Dat zijn allemaal dingen die je een goed en positief gevoel geven. Nu is dat soms even anders... Ik ben "lui", mijn kracht is een klein beetje minder aan het worden / geworden op sommige oefeningen, ik moet elke dag strijden om 4200kcal te eten, krijg last van pijntjes...

    Maar in principe voel ik me wel goed. Als dit zo blijft wanneer PCT is afgelopen wil ik nog best overwegen om na mijn volgende kuur ook weer off te gaan ipv te blijven cruisen.

    Hoe langer ik het cruisen uitstel hoe beter het denk ik is long term voor mijn ontwikkeling als bodybuilder.
    Elke dag zo vroeg opstaan. Niet altijd makkelijk idd ...
    Hoeveel uur per nacht slaap jij gemiddeld?
    En slaap je meer in het weekend dan doordeweeks?
     
    Elke dag zo vroeg opstaan. Niet altijd makkelijk idd ...
    Hoeveel uur per nacht slaap jij gemiddeld?
    En slaap je meer in het weekend dan doordeweeks?

    In de winter wanneer het vroeg donker werd lag ik vaak al om half 8 of 8 uur in bed, om vervolgens om 4 uur op te staan. De laatste tijd sta ik om 5 uur op en ga daarom ook iets later slapen. Nu is het half 10 en eigenlijk al te laat :rolleyes: maar morgen is rustdag dus dan kan ik sowieso wat langer slapen.

    Een sociaal leven met avondjes uit en romantische strandwandeling bij zonsondergang zijn er helaas niet bij :hahaha:
     
    Laatst bewerkt:
    In de winter wanneer het vroeg donker werd lag ik vaak al om half 8 of 8 uur in bed, om vervolgens om 4 uur op te staan. De laatste tijd sta ik om 5 uur op en ga daarom ook iets later slapen. Nu is het half 10 en eigenlijk al te laat :rolleyes: maar morgen is rustdag dus dan kan ik sowieso wat langer slapen.

    Een sociaal leven met avondjes uit en romantische strandwandeling bij zonsondergang zijn er helaas niet bij :hahaha:
    Sterk. Bewonderenswaardige discipline.
    Ik ga altijd veel te laat slapen, ook al neem ik me iedere ochtend voor om het vanaf vandaag anders te doen :rolleyes:
     
    Sterk. Bewonderenswaardige discipline.
    Ik ga altijd veel te laat slapen, ook al neem ik me iedere ochtend voor om het vanaf vandaag anders te doen :rolleyes:

    Het kan soms inderdaad moeilijk zijn om zo'n levensritme te veranderen. Ik was vroeger altijd zo'n luie kuttiener die tot 3 uur 's nachts spelletjes zat te spelen op de PC en als het even kon om 2 uur 's middags uit bed kroop etc.

    Op een bepaald moment werd ik zo moe en gefrustreerd van mezelf dat ik daar maar gewoon mee gekapt ben en besloten heb om het anders te gaan doen.

    Sinds ik zo vroeg opsta heb ik veel meer energie om shit te doen en veel meer goesting om een "actief" leven te leiden zeg maar, ipv een zielig werk-bank-bed-bestaan.

    Kan het iedereen alleen maar aanraden :p Van nachtmens naar ochtendmens.
     
    Het kan soms inderdaad moeilijk zijn om zo'n levensritme te veranderen. Ik was vroeger altijd zo'n luie kuttiener die tot 3 uur 's nachts spelletjes zat te spelen op de PC en als het even kon om 2 uur 's middags uit bed kroop etc.

    Op een bepaald moment werd ik zo moe en gefrustreerd van mezelf dat ik daar maar gewoon mee gekapt ben en besloten heb om het anders te gaan doen.

    Sinds ik zo vroeg opsta heb ik veel meer energie om shit te doen en veel meer goesting om een "actief" leven te leiden zeg maar, ipv een zielig werk-bank-bed-bestaan.

    Kan het iedereen alleen maar aanraden :p Van nachtmens naar ochtendmens.
    Totally agree! :clap:
     
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar post eigenlijk nooit. Ik wilde je toch even zeggen dat ik je aanpak en discipline motiverend vind, voor wat het waard is. Keep going!
     
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar post eigenlijk nooit. Ik wilde je toch even zeggen dat ik je aanpak en discipline motiverend vind, voor wat het waard is. Keep going!

    Thanks man! Fijn om zo'n compliment te krijgen! Dat werkt op zijn beurt dan ook weer motiverend voor mij :p

    Ik zou zeggen; post maar wat vaker! Hoe meer mensen deelnemen aan de discussies hier, hoe beter.
     
    Zojuist voor het eerst sinds mijn "blessure" weer upper body gedaan. Een borst-oefening durfde ik nog niet te doen en daarom ben ik maar met smith shoulder presses begonnen. Dat voelde op zich wel goed en was pijnvrij. Ik heb nu wel een beeeetje het gevoel dat ik iets "voel" onder mijn oksel, daar waar die pees zit... Maar ik denk dat het allemaal wel goed zit en dat ik de volgende keer (over 3 dagen) weer hard chest kan doen.

    Training ging wel lekker vandaag! Heb voor het eerst sinds hele lange tijd deadlifts vanaf de grond gedaan, mede geïnspireerd door wovano en BB_ hun recente deadlift-avonturen.

    Echt hoor... Wat een fucking heerlijke oefening is het ook! Wat me wel een beetje tegenviel was het gewicht waarmee ik het deed. Mijn all time best Romanian deadlift is 180 voor 9 reps, dus ik dacht dat ik wel wat zwaarder zou kunnen gaan met deads vanaf de grond omdat dit toch makkelijker hoort te zijn. Maar niet dus... 180 voor 6 was het maximaal haalbare. Heb me vriendin het laten filmen en de techniek was gelukkig van de eerste tot de laatste rep goed. Daarna nog een back off set gedaan van 150x10.

    Ik vind dat ik met mijn gewicht makkelijk 200 voor 8 ofzo moet kunnen deadliften, dus dat is waar ik de komende tijd aan ga werken.

    Hier nog een picca van na de training. Niks bijzonders opzich hoor maar gewoon om de log ook van beeldmateriaal te voorzien af en toe, ipv enkel de eindeloze lappen tekst. Ik vind mezelf best wel dik moet ik eerlijk zeggen :rolleyes: geen summer shredzzz dit jaar!
    P90620-091958(1)(1).jpg
     
    Logisch toch dat traditionele deadlift zwaarder is dan rdl?
     
    Logisch toch dat traditionele deadlift zwaarder is dan rdl?

    Leek mij van niet :p aangezien je met een RDL constante spanning houdt beneden terwijl je bij een deadlift het gewicht op de grond hebt en dus eigenlijk een soort pauze hebt van 1 of 2 seconden elke rep.

    Maar aan de andere kant is er idd meer kracht nodig om het gewicht van een dood punt te tillen en dat dode punt heb je niet bij RDL's. Hoewel... Ik probeer onder altijd een pauze te hebben van ca. 1 seconde alvorens ik weer omhoog kom. Al is dat best lastig naarmate het gewicht zwaarder wordt.
     
    Armen groeien goed zie ik. Borst loopt een beetje achter of lijkt dat op de foto?
     
    Armen groeien goed zie ik. Borst loopt een beetje achter of lijkt dat op de foto?

    Denk dat het meer een beetje aan de foto / pose ligt. Ik vind het iig geen échte zwakke plek van mezelf :p Maar echt een Serge Nubret-achtige chest is het natuurlijk ook niet, lol.

    Meestal als je wat vetter wordt is je chest zo'n beetje de eerste bodypart die minder "popt" en er daarom minder ontwikkeld uitziet.

    Mijn grootste zwakte in mijn fysiek is zonder twijfel de wijdte van mijn rug. Borst / armen / schouders vind ik wel oke gaan en met mijn benen en kuiten ben ik eigenlijk zelfs best tevreden op het moment :p

    Niet tevreden als in "mijn benen zijn geweldig" maar als in "ze groeien aantoonbaar het snelst, dus ik ben tevreden".

    Ik ben en blijf (voorlopig toch) natuurlijk een spaghetti-sliertje.
     
    Leek mij van niet :p aangezien je met een RDL constante spanning houdt beneden terwijl je bij een deadlift het gewicht op de grond hebt en dus eigenlijk een soort pauze hebt van 1 of 2 seconden elke rep.

    Maar aan de andere kant is er idd meer kracht nodig om het gewicht van een dood punt te tillen en dat dode punt heb je niet bij RDL's. Hoewel... Ik probeer onder altijd een pauze te hebben van ca. 1 seconde alvorens ik weer omhoog kom. Al is dat best lastig naarmate het gewicht zwaarder wordt.
    Vergeet ook de extra rom niet bij een conventional deadlift.

    Ik ben sinds kort begonnen met snatch grip rdl vanaf blocks, m'n mid/lower trap zijn steeds zuur af
     
    Vergeet ook de extra rom niet bij een conventional deadlift.

    Ik ben sinds kort begonnen met snatch grip rdl vanaf blocks, m'n mid/lower trap zijn steeds zuur af

    Ah ja... Dat heb ik op JP zijn Instagram al een paar keer voorbij zien komen.

    Wat is de voornaamste reden achter de snatch grip? Een grotere rom?

    En hoe zwaar doe je ze?
     
    Ah ja... Dat heb ik op JP zijn Instagram al een paar keer voorbij zien komen.

    Wat is de voornaamste reden achter de snatch grip? Een grotere rom?

    En hoe zwaar doe je ze?
    Voornaamste reden, JP doet ze hahaha .

    Wou eens iets nieuws proberen en beviel mij wel. Ik heb ze nog maar 2x gedaan, laatste keer 10x160 met best veel gemak. Was nog wat zoeken, je wordt echt uit elkaar getrokken:o
     
    Voornaamste reden, JP doet ze hahaha .

    Wou eens iets nieuws proberen en beviel mij wel. Ik heb ze nog maar 2x gedaan, laatste keer 10x160 met best veel gemak. Was nog wat zoeken, je wordt echt uit elkaar getrokken:o

    Haha, monkey see, monkey do. Zo ben ik ook...

    Ik heb op Dusty Hanshaw zijn IG een tijdje geleden skull crushers off floor gezien en dit laatst ook voor het eerst geprobeerd. Vond het geweldig. Dé ideale oplossing voor mensen met elleboogproblemen zoals ik. Normale skull crushers kan ik niet absoluut niet doen, maar deze variant was geheel pijnloos. Ook zo'n oefening waar je goed op kan loaden.

    En bij Matt Jansen heb ik een close grip bench press variant afgekeken op een Hammer Wide chest press machine. Je pakt de handvatten zeg maar op het meest smalle punt om een close grip te imiteren. Normale CGBP voel ik nooit goed in mijn tri's wat ik ook doe, maar deze variant voelde ik meteen.
    Kan er even geen filmpje van terugvinden maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.:p

    Zo vind je her en der hele chille oefeningen!
     
    Lekkere Deadlifts zeg! :bow:
    Je bent niet dik, ook niet een beetje vettig. Wedden dat als je een paar dagen low-carb zou eten en vocht af gaat drijven, je in 1x veel meer shredded ben. Ik ben veel meer bloated dan jij, heb verre van zichtbare abs.
     
    Lekkere Deadlifts zeg! :bow:
    Je bent niet dik, ook niet een beetje vettig. Wedden dat als je een paar dagen low-carb zou eten en vocht af gaat drijven, je in 1x veel meer shredded ben. Ik ben veel meer bloated dan jij, heb verre van zichtbare abs.

    Dat klopt wel ja dat ik veel water vasthoud. Ik had eigenlijk verwacht dat ik na mijn kuur gelijk op zijn minst een kilo of 3/4 water zou droppen, maar dat is eigenlijk niet echt gebeurd. Ik heb nog steeds grote schommelingen in mijn gewicht en ik houd nog steeds zichtbaar veel water vast.

    Twee dagen geleden was ik nog 97,5 kg en vanochtend was ik weer bijna 100. Dat ik nog steeds 500gr carbs ofzo per dag eet zal er vast ook mee te maken hebben. Heb er niet echt last van verder maar ik ben natuurlijk liever wat meer shredded.
     
    Lekkere Deadlifts zeg! :bow:
    Je bent niet dik, ook niet een beetje vettig. Wedden dat als je een paar dagen low-carb zou eten en vocht af gaat drijven, je in 1x veel meer shredded ben. Ik ben veel meer bloated dan jij, heb verre van zichtbare abs.
    Ab genetica is ons niet gezind :(
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Stamppot de neppe bodybuilder, die na zijn eerste keer cycle er nog steeds uitziet alsof hij nog maar twee jaar drie x per week traint
     
    Back
    Naar boven