AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.161
Vandaag eerste check in gehad met koots.

Na 6 dagen volgens zijn schema al -2kg. Dat carb cyclen werkt wel goed. Blijf nu tot donderdag hetzelfde doen en dan kijken we verder.

Wat gear betreft hebben we besloten om ff 4-6 weken te cruisen op 250mg test. Daarna weer een blast maar met wat weet ik nog niet. Ik weet eigenlijk uberhaupt nog niet wat die kerel zijn filosofie is mbt gear. Ben wel benieuwd.

Bloedwaarden waren trouwens allemaal wel okay (voor de liefhebbers: hematocriet van 47 op 500 test en 400 bold, valt wel mee dus met die blood thickening van boldenone) op blood lipids na. Wordt wel tijd dat ik hier iets mee ga doen want HDL / LDL zijn gewoon standaard slecht. Nu natuurlijk niet zo’n probleem maar als ik nog 5 of 10 jaar doorga hiermee veroorzaak je wel schade.

Na 6 dagen volgens zijn schema al -2kg. Dat carb cyclen werkt wel goed. Blijf nu tot donderdag hetzelfde doen en dan kijken we verder.

Wat gear betreft hebben we besloten om ff 4-6 weken te cruisen op 250mg test. Daarna weer een blast maar met wat weet ik nog niet. Ik weet eigenlijk uberhaupt nog niet wat die kerel zijn filosofie is mbt gear. Ben wel benieuwd.

Bloedwaarden waren trouwens allemaal wel okay (voor de liefhebbers: hematocriet van 47 op 500 test en 400 bold, valt wel mee dus met die blood thickening van boldenone) op blood lipids na. Wordt wel tijd dat ik hier iets mee ga doen want HDL / LDL zijn gewoon standaard slecht. Nu natuurlijk niet zo’n probleem maar als ik nog 5 of 10 jaar doorga hiermee veroorzaak je wel schade.
Tudca, nac en rode rijst gist overwegen. Goed voor je cholesterol

rechtstreeks voor statines gaan imo.

Wat zijn je cholesterolwaardes?

Ligt aan de waardes en hoe lang het al 'slecht' is

Hoezo eigenlijk standaard slecht? Bij mij zijn ze standaard gewoon goed. Ik vraag me weleens af wat je dan qua levensstijl moet doen om echt slechte cholesterol te krijgen. Ik ben ook geen heilige, wellicht is het ook gewoon de aard van het beestje en reageren we allemaal anders.

Hoezo eigenlijk standaard slecht? Bij mij zijn ze standaard gewoon goed. Ik vraag me weleens af wat je dan qua levensstijl moet doen om echt slechte cholesterol te krijgen. Ik ben ook geen heilige, wellicht is het ook gewoon de aard van het beestje en reageren we allemaal anders.
Mijn cholesterol was na anderhalf jaar off te zijn niets verbeterd tegenover on zijn (wel steeds in cruise gechecked), HDL was gestegen van 34 naar 38 lol. LDL was zelfde gebleven.

Ik ken mensen in m’n naaste omgeving die eigenlijk dagelijks chips en andere vettige meuk eten en een perfect cholesterolprofiel hebben. HDL van 70-80 en LDL van 50-60 :o

• Like
Waarderingen: Vonk
Het kan ook in de genen zitten, dus dat het vaker slecht is in familie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.170
Wat zijn je cholesterolwaardes?

Cholesterol 5.01 mmol/l
HDL 0.93 mmol/l
LDL 3.67 mmol/l
Non-HDL cholesterol 4.08 mmol/l

Het is niet superslecht maar wat nu als dit vrijwel altijd zo is, omdat je vaker aan het blasten bent dan aan het cruisen en het tijdens een cruise ook niet gek veel beter wordt? Ik heb bloedtests van vorig jaar toen ik lange tijd een “cruise” deed van 300mg en het was maar ietsje beter dan dit.

Dus ik loop year round met blood lipids rond waarbij je “verhoogd risico” loopt.

Laatst bewerkt:
Cholesterol 5.01 mmol/l
HDL 0.93 mmol/l
LDL 3.67 mmol/l

Het is niet superslecht maar wat nu als dit vrijwel altijd zo is, omdat je vaker aan het blasten bent dan aan het cruisen en het tijdens een cruise ook niet gek veel beter wordt? Ik heb bloedtests van vorig jaar toen ik lange tijd een “cruise” deed van 300mg en het was maar ietsje beter dan dit.

300mg is gewoon nog kuur dosering bro haha. Ga eens een maandje of 3-4 op 150mg dan zul je denk ik een aardige verbetering zien. Langer is natuurlijk beter in dit geval.

Cholesterol 5.01 mmol/l
HDL 0.93 mmol/l
LDL 3.67 mmol/l

Dus ik loop year round met blood lipids rond waarbij je “verhoogd risico” loopt.
Is inderdaad niet superslecht. Je HDL is laag-normaal en je LDL nipt verhoogd. Normaal gesproken niet echt een probleem op jouw leeftijd, maar als kuurder is een beetje extra bescherming met het oog op de toekomst geen overbodige luxe. Ik verwacht hoogstens dat je HDL een beetje zou verbeteren als je de dosering nog verder zou terugschroeven. LDL zal, in elk geval daardoor, onveranderlijk blijven. Je kunt nog wat dingen verbeteren door voldoende vezels, groenten, fruit, peulvruchten en noten te eten, en wat verzadigde vetten in te wisselen voor meervoudig onverzadigde vetten, maar wellicht heb je al een goed dieet. Je kunt een lage dosering van rosuvastatine overwegen, 5 mg dagelijks, en kijken wat dat doet met je LDL. Met een beetje geluk brengt dat je LDL naar laag in de 2.

Is een sterke genetische component bij cholesterol. Ik had op mijn Thuisbezorgd-dieet bestaande uit patat en pizza, minimale groenten en vezels, een LDL-cholesterol van 1,8 mmol/L. Een ander heeft een prachtig dieet met dito lichaamsbeweging en vetpercentage en zit rond de 5 mmol/L. In de regel geldt dat injecteerbare AAS het HDL-cholesterol redelijk verlagen en nauwelijks het LDL-cholesterol beïnvloeden. Orale AAS daarentegen verlagen het HDL-cholesterol flink, en verhogen het LDL-cholesterol ook aardig. Deze veranderingen kunnen nog weken/maanden aanhouden nadat je gestopt bent met orale AAS voordat dat volledig hersteld is.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Heb je rode gistrijst welleens geprobeerd? Heeft bij mij mn ldl en hdl flink verbeterd

Heb je rode gistrijst welleens geprobeerd? Heeft bij mij mn ldl en hdl flink verbeterd
Ik zou dat eerlijk gezegd pas doen als je niet aan een statine kunt komen. In rodegistrijstextract zit een statine (lovastatine), maar je bent niet verzekerd van een juiste dosis zoals je dat bij medicatie bent. Ook kan er het schadelijke citrinine inzitten. Het toezicht op de supplementenindustrie is minimaal/afwezig, dus ik zou niet vertrouwen op de labelclaims.

Als ik dit omreken naar mg/dl is dit 66mg/dl, was de bovengrens niet 115 (algemeen) en 100 voor risico patiënten?
Een LDL van 3,67 mmol/L komt overeen met 142 mg/dL. Het ligt er een beetje aan welke richtlijnen je hanteert, en wat je situatie is. Als je uitgaat van de ESC/EAS-richtlijnen van 2019 bij primaire preventie met laagrisico geldt een afkapwaarde van 3,0 mmol/L (116 mg/dL) waarbij leefstijlinterventie kan worden aanbevolen en medicatie overwogen.

Ik zou met deze waarden nog niet met een statine beginnen

Een LDL van 3,67 mmol/L komt overeen met 142 mg/dL. Het ligt er een beetje aan welke richtlijnen je hanteert, en wat je situatie is. Als je uitgaat van de ESC/EAS-richtlijnen van 2019 bij primaire preventie met laagrisico geldt een afkapwaarde van 3,0 mmol/L (116 mg/dL) waarbij leefstijlinterventie kan worden aanbevolen en medicatie overwogen.
Twee calculatoren gebruikt die 66 aangaven, kutzooi is het.

Wat raden jullie aan mbt de upper limit voor LDL bij AHC voor iemand zoals @Spambod die waarschijnlijk nog even gaat b&c, met een gezond eetpatroon?

Ik zou met deze waarden nog niet met een statine beginnen
Ik ben met soortgelijke waarden wel met een statine begonnen (3x10mg per week) en heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Al die supps die ik er voor nam deden niet half wat die drie mini pilletjes per week doen, aan een prijs die spot goedkoop is.

Twee calculatoren gebruikt die 66 aangaven, kutzooi is het.

Wat raden jullie aan mbt de upper limit voor LDL bij AHC voor iemand zoals @Spambod die waarschijnlijk nog even gaat b&c, met een gezond eetpatroon?
Leefstijladvies, en een statine (rosuvastatine) ter overweging. Mochten er nog andere risicoverhogende factoren spelen dan pleit dat des te meer voor een statine. Startdosering meestal 10 mg dagelijks.

Statines zijn geweldig, ze kosten bijna niks, zijn bijzonder effectief in het LDL verlagen, hele goede evidence voor een verlaging van cardiovasculaire events en sterfte, en veruit de meeste mensen verdragen tenminste wel een statine goed. Inmiddels is nu ook wel uitgekristalliseerd dat een lager LDL een beter LDL is. Als ik het geld prima kon missen zou ik aan een PCSK9-remmer zitten. Maar ik besteed nu nog liever 500 euro p/m aan iets anders. Voor mij nu dus ook 5 mg rosuvastatine per dag voor, wat zal het zijn, 10 euro per maand? Want wat is beter dan een LDL van 1,8? Een LDL van 1,2.

Cardiovasculaire risicoreductie is toch wel een van de succesnummers van de farmaceutische industrie.

Terug
Naar boven