AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Als mijn vertering goed is, is mijn eetlust wel goed ja. Zit nu op 4400 kcal en er zijn wel momenten, vooral ‘s avonds, wanneer ik zin heb om nog wat te eten bovenop die hoeveelheid. Maar het is niet extreem.

En zoals gezegd heb ik natuurlijk af en toe van die flare ups en op die dagen heb ik juist 0,0 eetlust omdat alles vanbinnen pijn doet en shit. Die dagen zijn echt kut.
Geen me meer om vreetlust door Bold.

Daarom dat ik dus mijn techniek en rep tempo dusdanig heb aangepast om de working weights lager te houden. Normaal doe ik incline db presses aan het begin van de workout met 50kg db’s voor 8-12, maar nu ik echt fucking langzame negatives doe, onderin 1 tel vasthoud om vanuit een soort dood punt te pressen en bovenin mijn ellebogen niet doorstrek (dus soort van 3/4 rom) heb ik aan 40kg db’s meer dan genoeg. Pump en het gevoel en shit is naar mijn idee ook beter zo. Zelfde geldt bijv voor squats: echt langzaam zakken, onder een seconde blijven zitten en vervolgens maar tot 3/4 opkomen. Aan 100-120kg heb je dan echt meer dan genoeg en heb vrijwel geen last van me knieën.
Volgens mij is dit ook de manier om op de lange termijn klachten te voorkomen. Ego aan de kant; gewichten omlaag en focus op de uitvoering en TUT. Soms lastig om qua gewicht een stapje terug te doen maar ik denk dat je net zo effectief bent als met de zwaardere gewichten maar op deze manier je gewrichten wat kan ontzien.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.123
03/07: Chest + biceps

1. Flat smith press (paused): 45х8,7,6 30х10
2. Incline db press : 34x8,7,6
3. Incline db flyes: 12x12, 14x10, 16x8, 18x6
4. HS selectorized machine press supersetted with knee push ups: 54x8 -> 6, 54x8 -> 6, 54x8 -> 4
5. Assisted dips: 54x10,8,8

6. Seated bb curl supersetted with incline db curl: 30x12,12,12 -> 12x12,12,10
7. Db hammer curl (w. fat gripz) supersetted with reverse grip ez curl: 12x12,12,12 -> 5x12,12,12

8. LP toe press: 200x15,13,11,11,9 (1-2sec stretch + contraction)

Treen van vandaag + foto met bicep pomp.

Gewicht 103. Die 150mg test extra geven toch wel een flink verschil in water en volheid.

Bijlagen

• E70C0E64-6BFD-4F21-A4D8-DFA631E379CE.jpeg
    E70C0E64-6BFD-4F21-A4D8-DFA631E379CE.jpeg
    245,7 KB · Weergaven: 205
  • #5.124
Heb vaak het probleem met dumbbell flyes dat ik overstretch waardoor ik op een bepaald moment de spanning op me pecs verlies en me schoudergewricht onnodig belast en in een awkward positie onder load breng.

Vandaag schoot me opeens te binnen om ze liggend om de vloer te doen, zodat je je ellebogen dus niet verder dan parallel to the body kan brengen, zeg maar. Floor presses zie je natuurlijk vaak mensen doen, maar db flyes heb ik eigenlijk nog maar zelden gezien.

Heb nog nooit zo’n goed gevoel gehad in me pecs van dumbbell flyes :p

Wellicht een tip voor mensen die hetzelfde “probleem” hebben als ik met regular db flyes

Heb vaak het probleem met dumbbell flyes dat ik overstretch waardoor ik op een bepaald moment de spanning op me pecs verlies en me schoudergewricht onnodig belast en in een awkward positie onder load breng.

Vandaag schoot me opeens te binnen om ze liggend om de vloer te doen, zodat je je ellebogen dus niet verder dan parallel to the body kan brengen, zeg maar. Floor presses zie je natuurlijk vaak mensen doen, maar db flyes heb ik eigenlijk nog maar zelden gezien.

Heb nog nooit zo’n goed gevoel gehad in me pecs van dumbbell flyes :p

Wellicht een tip voor mensen die hetzelfde “probleem” hebben als ik met regular db flyes
Klopt, dit wordt ook voor DB Chest Press (Floor Press) weleens geadviseerd.

• #5.127
Ja, bizar dat die gast zo’n fysiek wist te fixen met de beperkte kennis en shit van doen.

Zijn seated cable rows ook, lol.

Trainde iedereen in die tijd zo sloppy? Of had je toen ook al form nazi’s?
Wij hadden toen betere genetics.

• #5.133
Dag allemaal.

Weer eens een update van mijn kant. Sinds gisteren heb ik besloten om met ingang van vandaag een minicut in te lassen van een week of 4-6 of hoelang nodig is. De afgelopen tijd heb ik steeds meer moeite met eten en verteren en dit heeft weer zijn uitwerking op het trainen etc etc en zo kom je in een soort negatieve spiraal terecht waarin je fucking gedemotiveerd raakt en niet meer met plezier de sport bedrijft. Gisteren bereikte dat een beetje een kookpunt en dacht ik f**k it, ik stop hiermee (met de bulk bedoel ik).

Onlangs is mijn zusje (paar maanden geleden moeder geworden) gediagnosticeerd met een (goedaardig) gezwel in haar hoofd met een diameter van bijna 50mm. Binnenkort wordt ze daar aan geopereerd. Sinds dat ik dat te horen heb gekregen ben ik ook aardig van slag en heb ik nergens meer zin in.

Dus nu probeer ik even een dieet van 2500kcal om eetlust terug te krijgen en me lichaam wat rust te gunnen. Daarnaast probeer ik ondanks de omstandigheden toch in me ritme te blijven en ook gewoon positief te denken over alles.

Gear doe ik ook een stapje terug. Zat nu op 750 test en 400 boldenone en nu wil ik terug naar 500 test en 400 bold. Gewoon om een beetje vol te blijven en niet gelijk alle gains te verliezen.

Als ik over een paar weken of maanden me weer goed voel en mezelf een beetje heb gereset wil ik gewoon eens 1+ gr test proberen. Nu heb ik gewoon schijt. Me zusje heeft nog nooit in haar leven gerookt of gedronken of wat dan ook en staat nu voor een fucking hersenoperatie, dus dan spuit ik mezelf gewoon lekker de t*ring en heb ik tenminste nog een beetje plezier aan me leven voordat ik doodga.

Dat was het wel ff voor nu.

Dag allemaal.

Weer eens een update van mijn kant. Sinds gisteren heb ik besloten om met ingang van vandaag een minicut in te lassen van een week of 4-6 of hoelang nodig is. De afgelopen tijd heb ik steeds meer moeite met eten en verteren en dit heeft weer zijn uitwerking op het trainen etc etc en zo kom je in een soort negatieve spiraal terecht waarin je fucking gedemotiveerd raakt en niet meer met plezier de sport bedrijft. Gisteren bereikte dat een beetje een kookpunt en dacht ik f**k it, ik stop hiermee (met de bulk bedoel ik).

Onlangs is mijn zusje (paar maanden geleden moeder geworden) gediagnosticeerd met een (goedaardig) gezwel in haar hoofd met een diameter van bijna 50mm. Binnenkort wordt ze daar aan geopereerd. Sinds dat ik dat te horen heb gekregen ben ik ook aardig van slag en heb ik nergens meer zin in.

Dus nu probeer ik even een dieet van 2500kcal om eetlust terug te krijgen en me lichaam wat rust te gunnen. Daarnaast probeer ik ondanks de omstandigheden toch in me ritme te blijven en ook gewoon positief te denken over alles.

Gear doe ik ook een stapje terug. Zat nu op 750 test en 400 boldenone en nu wil ik terug naar 500 test en 400 bold. Gewoon om een beetje vol te blijven en niet gelijk alle gains te verliezen.

Als ik over een paar weken of maanden me weer goed voel en mezelf een beetje heb gereset wil ik gewoon eens 1+ gr test proberen. Nu heb ik gewoon schijt. Me zusje heeft nog nooit in haar leven gerookt of gedronken of wat dan ook en staat nu voor een fucking hersenoperatie, dus dan spuit ik mezelf gewoon lekker de t*ring en heb ik tenminste nog een beetje plezier aan me leven voordat ik doodga.

Veel sterkte man!

Dag allemaal.

Sterkte kerel en god speed voor je zusje!

Die fatalistische instelling is voor mij heel erg herkenbaar, een coping mechanisme, of vluchtgedrag, of wat anders. Hoe dan ook vaak gevoed door (hevige) emoties en lastig om weer om te buigen. Probeer in elk geval niet teveel in het moment te beslissen f**k it nu ga ik balls out, want er komt een rationeel moment na een tijdje en dan kun je weer gaan puinruimen. Ik oordeel overigens niet en zeg het ook niet om belerend over te komen, het komt vanuit een goede plek zeg maar.

Sterkte bro. Je bent een topgozer. Even pas op de plaats en voor je het weet zit je weer in een fase waarin alles top gaat.

Klote, heftig bericht zoiets. Veel sterkte ermee ❤️

Sterkte man. Kan mij voorstellen dat alles even stilstaat. Hopelijk krijgen jullie snel beter nieuws te horen :heart:

Laatst bewerkt:
Dag allemaal.

Sterkte man. Familie first

Heftig zeg, sterkte en alle kracht toegewenst!

Terug
Naar boven