MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Vandaag eerste check in gehad met koots.

Na 6 dagen volgens zijn schema al -2kg. Dat carb cyclen werkt wel goed. Blijf nu tot donderdag hetzelfde doen en dan kijken we verder.

Wat gear betreft hebben we besloten om ff 4-6 weken te cruisen op 250mg test. Daarna weer een blast maar met wat weet ik nog niet. Ik weet eigenlijk uberhaupt nog niet wat die kerel zijn filosofie is mbt gear. Ben wel benieuwd.

Bloedwaarden waren trouwens allemaal wel okay (voor de liefhebbers: hematocriet van 47 op 500 test en 400 bold, valt wel mee dus met die blood thickening van boldenone) op blood lipids na. Wordt wel tijd dat ik hier iets mee ga doen want HDL / LDL zijn gewoon standaard slecht. Nu natuurlijk niet zo’n probleem maar als ik nog 5 of 10 jaar doorga hiermee veroorzaak je wel schade.
Je bent al best lang aan het blasten toch? 4 weken cruise lijkt me dan wat kort?

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.182
Leefstijladvies, en een statine (rosuvastatine) ter overweging. Mochten er nog andere risicoverhogende factoren spelen dan pleit dat des te meer voor een statine. Startdosering meestal 10 mg dagelijks.

Statines zijn geweldig, ze kosten bijna niks, zijn bijzonder effectief in het LDL verlagen, hele goede evidence voor een verlaging van cardiovasculaire events en sterfte, en veruit de meeste mensen verdragen tenminste wel een statine goed. Inmiddels is nu ook wel uitgekristalliseerd dat een lager LDL een beter LDL is. Als ik het geld prima kon missen zou ik aan een PCSK9-remmer zitten. Maar ik besteed nu nog liever 500 euro p/m aan iets anders. Voor mij nu dus ook 5 mg rosuvastatine per dag voor, wat zal het zijn, 10 euro per maand? Want wat is beter dan een LDL van 1,8? Een LDL van 1,2.

Cardiovasculaire risicoreductie is toch wel een van de succesnummers van de farmaceutische industrie.

Aitt, thanks.

Is er nog een verschil in dosering tussen wanneer je als bodybuilder zijnde aan het blasten bent bijv. in een prep en in een cruise zit? In de zin van: in een cruise is 10mg dagelijks genoeg om LDL fatsoenlijk te verlagen, maar wanneer je aan hoge doseringen aas zit niet meer en moet je voor bepaalde periodes 20mg dagelijks nemen om LDL laag te houden? Of werkt dat zo niet?

Zolang je geen orals erbij doet zal dat weinig verschillen. Maar meten is weten, doe een bloedtest na circa 8 weken in je blast en je hebt een beeld van hoe je cholesterol "op zijn slechtst" is, en daar stuur je op.

Ik zag met 3x10mg rosuvastatine m’n LDL dalen van +-145 naar 86.

Betaal 5eu en doe 3+maand met een doos.

T spul is magisch :roflol:

Met dagelijks gebruik wel zo’n sluimerende ‘algemene’ spierpijn

• #5.185
-3kg in 11 dagen lol

Ik moet wel toegeven dat ik massa en fullness in mijn benen heb verloren sinds ik ben gestopt met zwaar squatten en hack squatten in 6-8. Was mentaal de laatste maanden gewoon niet in daar voor en me benen slinken dan echt gewoon. Maar nu ben ik weer back on track en ga ik weer die freaky legs fixen. Met een week of 2 is die fullness denk ik wel terug.

En cardio op de loopband heb ik ook vervangen voor bike omdat lopen ook kut is voor leg mass.

Bijlagen

• 96D17C6F-7A53-41B2-960F-4C89A606D7F7.jpeg
    96D17C6F-7A53-41B2-960F-4C89A606D7F7.jpeg
    165,2 KB · Weergaven: 168
  • #5.186
Dit is nog ff een front double uit de zelfde serie. Vroegah zag ik er echt belachelijk slecht uit in de front double, nu vind ik het best okay. Lats moeten uiteraard nog een stuk groter.

Nog een paar kg eraf en dan post ik ook eens een back shot :$

Bijlagen

• 811100A0-64A0-41C0-A6C1-5345CEE85EA7.jpeg
    811100A0-64A0-41C0-A6C1-5345CEE85EA7.jpeg
    158,6 KB · Weergaven: 190
Na jaren kuren en je gezondheid schaden nog altijd hetzelfde teleurstellende fysiek. Klasse man

• #5.192
Nu 3 weekjes bezig met mijn cut onder begeleiding van me koots. Moet zeggen dat het wel een beetje tegenviel deze week :p Elke dag 30 of 40 min cardio en daarnaast gewoon mijn gebruikelijke high volume training. Gemiddeld at ik deze week 3200kcal per dag, maar het voelde als veel minder en energy levels waren best wel laag. Gewicht is gek genoeg niet gezakt terwijl ik wel noticeably leaner ben geworden. Denk dat het te maken heeft met het feit dat ik een tijd lang wegens omstandigheden niet zwaar trainde en daarom een beetje flat en deflated was en nu komt dat weer langzaamaan terug. Vooral de benen hebben wat volume verloren en daar zitten natuurlijk de meeste kilo’s. Morgenochtend check in en dan zal ik wel ff het programma voor komende week met jullie delen.

Kan eigenlijk al niet wachten tot we weer kcal gaan verhogen en gaan blasten maar ik moet dit nog ff een tijdje volhouden om echt goed lean te worden en vervolgens hard te rebounden.

• #5.193
Koots heeft gezegd het programma van vorige week nog een weekje aan te houden. Werd vanochtend wakker met -0,7kg dus uiteindelijk toch van zondag tot zondag 1kg gedropt.

Back heavy - 500 carbs + 30 min cardio
Off - 200 carbs + 40 min cardio
Quads + arms - 325 carbs + 30 min cardio
Delts - 275 carbs + 40 min cardio
Hams + back pump - 400 carbs + 30 min cardio
Push - 275 carbs + 40 min cardio

Fats blijven 80gr en protein 280gr.
Gear 2 x 125mg Sust per week.

Koots heeft gezegd het programma van vorige week nog een weekje aan te houden. Werd vanochtend wakker met -0,7kg dus uiteindelijk toch van zondag tot zondag 1kg gedropt.

Back heavy - 500 carbs + 30 min cardio
Quads + arms - 325 carbs + 30 min cardio
Delts - 275 carbs + 40 min cardio
Hams + back pump - 400 carbs + 30 min cardio
Push - 275 carbs + 40 min cardio

Fats blijven 80gr en protein 280gr.
Gear 2 x 125mg Sust per week.
Wat eet je dan meer/minder in carbs?

Kook je dagelijks dan?

• #5.195
Wat eet je dan meer/minder in carbs?

Kook je dagelijks dan?

Mijn vriendin fixt meestal mijn meals :D Maar zo lastig is het allemaal niet… Meestal komt het alleen neer op meer / minder rijst en boekweit en met een rijstkoker is dat makkelijk voor te bereiden voor een hele dag. Mijn meal plan is niet zo spannend en complex.

Laatst bewerkt:
  • #5.196
Morgen heb ik bijv 500 carbs:

Pre
50gr whey
150gr rice flakes
30gr almond butter
20gr honing

3
200gr kip
150gr boekweit

4
200gr kip
150gr boekweit

5
200gr low fat ground pork
150gr rijst

6
200gr 9% cottage cheese
50gr musli
15gr honing

En vandaag had ik er maar 200:

Pre
50gr whey
75gr rice flakes
30gr almond butter

3
200gr kip
50gr boekweit

4
200gr kip
50gr boekweit

5
200gr low fat ground pork
50gr rijst

6
200gr 9% cottage cheese
40gr musli

Nagenoeg hetzelfde dieet dus.
Coach had alleen liever dat ik geen varkensvlees at maar deze verving voor zalm… Heb alleen nog een f**k ton van die zooi ingevroren liggen dus eerst maar even opmaken lol. Qua macro’s ook nagenoeg hetzelfde; 150gr zalm vs 200gr van deze varkensshit.

Wat was zijn redenering mbt varkensvlees ?

• Like
Waarderingen: 6am
  • #5.198
Wat was zijn redenering mbt varkensvlees ?

Niet naar gevraagd, maar het is sowieso een beetje general consensus in de bb scene dat varkensvlees geen “bb food” is, terecht of onterecht, idk.

Het aminozuurprofiel van varkensvlees is geloof ik wel een beetje inferieur aan bijv kip of beef en daarnaast bevatten zelfs de lean cuts minder eiwit per 100gr dan kip etc.

Maar goed ik ben bijvoorbeeld allergisch voor beef en dit verteert goed dus vandaar dat ik het er in houd voorlopig.

Ik eet ook amper varkensvlees, soms in gekookte hamblokjes door de pasta.
maar geen varkenshaas od. Vind dat ook minder lekker dan ossenhaas.

• #5.200
Ben nu een klein maandje bezig met deze coach en ik ben al bijna 4kg kwijt terwijl ik dacht niet zo heel erg dik te zijn en ik zie er nog steeds gewoon fucking soft uit :hahaha: Natuurlijk zijn we tegelijkertijd met de cut ook een cruise ingegaan van 250mg per week, dus dan verlies je ook een stuk fullness en shit, maar dan nog…

De bottom line is dat dit (eens temeer) een eye opener is voor mij dat je ALTIJD veeeeeel vetter en kleiner bent dan je denkt te zijn met een laag vet en water over je fysiek heen. Best wel deprimerend eigenlijk ook.

Maar dit gaat wel een heel goed uitgangspunt geven voor een blast, dat is ook het uiteindelijke doel natuurlijk. Ik heb zo’n vermoeden dat deze dude niet mals is mbt doseringen ook als ik zijn eigen progress van de afgelopen 2 jaar zie. Maar goed ik laat dat allemaal een beetje op me af komen en ik ben nu ook wel op een punt dat ik er echt voor wil gaan en een beetje klaar ben met al die p*ssy ass shit. Ik stel hem ook zo min mogelijk vragen en doe gewoon wat hij zegt. Vooralsnog bevalt het me echt supergoed.

Terug
Naar boven