MuscleMeat

Spambod's kuurlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Gewicht bij aanvang van kuur #1: 83,8 KG
    Gewicht na week 12 van kuur #1: 100,0 KG

    Gewicht bij aanvang van kuur #2: 96,3 KG
    Gewicht na week 1: 99,4 KG
    Gewicht na week 2: 101,7 KG
    Gewicht na week 3: 102,5 KG
    Gewicht na week 4: 103,6 KG
    Gewicht na week 5: 103,6 KG

    Alweer een week voorbij! Gewicht blijft langzaam maar zeker omhoog kruipen en ook in de spiegel zijn duidelijke veranderingen zichtbaar.

    Desalniettemin wil ik vanaf morgen eventjes 200-250kcal uppen en zien hoe dat gaat. De 250kcal zullen voornamelijk komen uit 50gr carbs intra workout en een beetje meer protein (20gr ofzo) verspreid over de dag. Na 5 weken 250kcal uppen is denk ik niet heel extreem :P Ik blijf het gewoon rustig aan doen en kijken wat er gebeurt.

    De laatste 2 workouts had ik eventjes geen schriftje bij me waarin ik alle sets en reps opschrijf, dus moest ik het noodgedwongen in me telefoon zetten. Om jullie een beetje een idee te geven van hoe ik nu train:

    Chest + biceps
    1. Incline DB press (+2 kg)
    42 x 11 / 6 / 5 / 3
    2. Machine press (weight stack)
    49 x 10+2 / 8+4 / 7+5 / 7+5
    3. Cable crossovers
    15 x 12 / 10+2 / 10+2 / 8+4
    4. DB pullover
    30 x 10 / 8+2 / 7+3 / 6+4
    5. DB preacher curl
    16 x 10 / 7+3 / 6+4
    6. Cable curl
    20 x 10+2 / 9+3 / 8+4
    7. Plate curl (thumbless grip)
    20 x 12 / 8+4 / 8+4

    Legs
    1. BB squat
    140 x 7 / 5 / 4 / 4 / 3
    2. Hammer V-squat (plate loaded)
    120 x 10 / 10 / 8+2 / 7+3 / 7+3
    3. Seated leg curl (plate loaded)
    40 x 12 / 12 / 10+2 partials / 8+4 partials
    4. Romanian DB deadlift
    50 x 9 / 8 / 8 / 7
    5. Seated calf raise (plate loaded)
    100 x 11+4+3
    6. Toe press (plate loaded)
    150 x 8+3+3
     
    Gewicht bij aanvang van kuur #1: 83,8 KG
    Gewicht na week 12 van kuur #1: 100,0 KG

    Gewicht bij aanvang van kuur #2: 96,3 KG
    Gewicht na week 1: 99,4 KG
    Gewicht na week 2: 101,7 KG
    Gewicht na week 3: 102,5 KG
    Gewicht na week 4: 103,6 KG
    Gewicht na week 5: 103,6 KG

    Alweer een week voorbij! Gewicht blijft langzaam maar zeker omhoog kruipen en ook in de spiegel zijn duidelijke veranderingen zichtbaar.

    Desalniettemin wil ik vanaf morgen eventjes 200-250kcal uppen en zien hoe dat gaat. De 250kcal zullen voornamelijk komen uit 50gr carbs intra workout en een beetje meer protein (20gr ofzo) verspreid over de dag. Na 5 weken 250kcal uppen is denk ik niet heel extreem :P Ik blijf het gewoon rustig aan doen en kijken wat er gebeurt.

    De laatste 2 workouts had ik eventjes geen schriftje bij me waarin ik alle sets en reps opschrijf, dus moest ik het noodgedwongen in me telefoon zetten. Om jullie een beetje een idee te geven van hoe ik nu train:

    Chest + biceps
    1. Incline DB press (+2 kg)
    42 x 11 / 6 / 5 / 3
    2. Machine press (weight stack)
    49 x 10+2 / 8+4 / 7+5 / 7+5
    3. Cable crossovers
    15 x 12 / 10+2 / 10+2 / 8+4
    4. DB pullover
    30 x 10 / 8+2 / 7+3 / 6+4
    5. DB preacher curl
    16 x 10 / 7+3 / 6+4
    6. Cable curl
    20 x 10+2 / 9+3 / 8+4
    7. Plate curl (thumbless grip)
    20 x 12 / 8+4 / 8+4

    Legs
    1. BB squat
    140 x 7 / 5 / 4 / 4 / 3
    2. Hammer V-squat (plate loaded)
    120 x 10 / 10 / 8+2 / 7+3 / 7+3
    3. Seated leg curl (plate loaded)
    40 x 12 / 12 / 10+2 partials / 8+4 partials
    4. Romanian DB deadlift
    50 x 9 / 8 / 8 / 7
    5. Seated calf raise (plate loaded)
    100 x 11+4+3
    6. Toe press (plate loaded)
    150 x 8+3+3

    Sterke RDL met DB's! :eek: Ik zit nu op 110 voor 8 met BB
     
    Dat gaat lekker hier zeg!
     
    Sterke RDL met DB's! :eek: Ik zit nu op 110 voor 8 met BB

    Hehe nou dat valt wel mee toch... Een tijdje geleden toen ik nog HIT / DC training deed, deed ik RDL's met 180 voor 10 reps als topset.

    In mijn gym gaan de DB's maar tot 50, dus wanneer ik 50 voor 12 goede reps kan doen ga ik weer over op BB RDL's. Maar dat zal zeer waarschijnlijk niet meer met 180 zijn :hahaha:Eerder met 140 ofzo gezien het volume waar ik nu mee train.
     
    Zo zeg... Vanochtend echt een fucking chille rug training gehad. Af en toe als ik niet helemaal fit ben of 100% gefocust op back day heb ik grote moeite met het voelen van de juiste spieren in me rug als ik ze train... Maar vandaag was de MMC (sorry voor het bro-gehalte) echt top. Misschien kwam het ook wel een beetje doordat ik begon met DB pullovers om de lats een beetje te isoleren. Deze oefeningen en volgorde sowieso maar even aanhouden een paar weken.

    DB pullover
    36 x 10 / 8+2 / 7+3 / 7+3
    Underhand grip pulldown
    67 x 12 / 10+2 / 9+3 / 8+4
    Wide overhand grip pulldown
    57 x 12 / 12 / 10+2 / 10+2
    EZ-bar Bent row (deze voelt echt heerlijk!)
    90 x 10 / 7 / 6 / 6
    Seated V-hande row
    47x 12 / 12 / 10+2 / 9+3
    DB rear delt raise
    8kg dumbbells voor 4 sets 15 reps met partials om 15 te krijgen elke keer
    Rack pull (5x5)
    180 x 5 / 5 / 4 / 4 / 3

    Wil vanaf nu voor rack pulls een soort 5x5 shit doen... Als ik dus 180 voor 5x5 kan doen, add ik 2,5 of 5kg. Maar vandaag zat het er ff niet in... Die 180 voelden fucking zwaar.

    Je kan geloof ik ook shrugs en shit doen zoveel als je wil maar het zeurende gevoel wat ik nu nog steeds heb in mijn traps van het vasthouden van die bar is echt niet te evenaren. Thickness please!!!

    Tijdens die rack pulls moest ik ook mijn uiterste best doen om niet afgeleid te raken door alle pussy om me heen. Er waren er een paar duidelijk impressed door de hoeveelheid plates aan de bar en door mijn massa natuurlijk:hahaha: pff... Het liefst had ik ze daar allemaal volgespoten met mijn dooie bodybuilderszaad

    Morgen chest + biceps... Kan al niet wachten.
     
    Ik ben ook echt verliefd geworden op rackpulls.
     
    Ik ben ook echt verliefd geworden op rackpulls.

    Ja, heerlijk. Ik doe ze wel van redelijk laag. Ongeveer midden-scheenbeen, waar de meesten ze net van onder de knie doen.

    Wat ik ook echt fucking geweldig vond om te doen waren hex-bar deadlifts. Alleen de gym waar ik nu train heeft geen hex-bar :(
     
    Ja, heerlijk. Ik doe ze wel van redelijk laag. Ongeveer midden-scheenbeen, waar de meesten ze net van onder de knie doen.

    Wat ik ook echt fucking geweldig vond om te doen waren hex-bar deadlifts. Alleen de gym waar ik nu train heeft geen hex-bar :(
    Ik heb hem onder de knie idd, moet nu al op een schijf staan :emo:
     
    Ik heb hem onder de knie idd, moet nu al op een schijf staan :emo:

    Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur daarin en vaak ben je ook gelimiteerd door het powerrack waar je in traint. Maar imo mis je wel een beetje elementaire ROM als je van te hoog begint.
     
    • Like
    Waarderingen: LM
    Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur daarin en vaak ben je ook gelimiteerd door het powerrack waar je in traint. Maar imo mis je wel een beetje elementaire ROM als je van te hoog begint.

    Dat hangt ook af van de rest van je oefeningen. Ik pak bijv. bewust m'n rackpull van net onder de knie om de onderrug wat te ontzien. Die heeft het met alle RDL's, squats en frontsquats zwaar genoeg. Voor je bovenrug is van net onder de knie prima.
     
    Dat hangt ook af van de rest van je oefeningen. Ik pak bijv. bewust m'n rackpull van net onder de knie om de onderrug wat te ontzien. Die heeft het met alle RDL's, squats en frontsquats zwaar genoeg. Voor je bovenrug is van net onder de knie prima.

    Hmm ja, daar heb je wel gelijk in. Mijn rug is nu sore van onder tot boven en morgen is leg day :hahaha:

    Maar ik bedoelde eigenlijk gewoon dat als je echt voor je overall back development rack pulls doet, dat een grotere ROM imo de voorkeur geniet dan.
     
    Hmm ja, daar heb je wel gelijk in. Mijn rug is nu sore van onder tot boven en morgen is leg day :hahaha:

    Maar ik bedoelde eigenlijk gewoon dat als je echt voor je overall back development rack pulls doet, dat een grotere ROM imo de voorkeur geniet dan.

    Dat 1e voorkom ik dus graag haha en dat 2e ben ik helemaal met je eens. Het staat of valt gewoon met de rest van je schema en hoe je daarop reageert.
     
    Je kan geloof ik ook shrugs en shit doen zoveel als je wil maar het zeurende gevoel wat ik nu nog steeds heb in mijn traps van het vasthouden van die bar is echt niet te evenaren. Thickness please!!!

    Issue is met statische kracht, zoals vasthouden van de bar, het eigenlijk niet echt geschikt is voor spierontwikkeling.
     
    Nou... Vanochtend maar besloten om een rustdag in te lassen en een paar uur langer te blijven slapen. Wilde eigenlijk vandaag benen doen maar mijn rug was van onder tot boven nogsteeds nogal sore en stijf en dan heeft het niet zoveel zin om squats met 140 etc. te gaan doen. Altijd frustrerend wanneer je je split moet onderbreken of niet kan uitvoeren zoals de bedoeling is... Maar vandaag leek het me de enige juiste beslissing en morgen is weer een dag.

    Vanmiddag ook nog even in het zonnetje buiten 2000kcal aan McDonald's troep zitten vreten :hahaha: Was echt al een heel lange tijd geleden dat ik dat deed en ik had er zin in. Af en toe goed voor de psyche en de motivatie om de chicken and rice meals een beetje af te wisselen met zoiets. Aan het einde van de dag blijf ik alsnog binnen mijn kcal voor de dag en een beetje meer zout en vet is misschien nog wel goed ook voor de gains en de training van morgen.

    De wekker gaat weer om 5 uur morgen... Kan al niet wachten tot de training van morgen en die van de volgende dagen! Met motivatie zit het wel goed dus :grinny:
     
    Nou, vandaag dus benen gedaan... Van tevoren 200mg caffeine en 100mg DMAA genomen. Het was pas de tweede keer dat ik die DMAA shit nam en net als de eerste keer was ik onderweg naar de gym fucking zenuwachtig en onrustig. Moet haast wel door die zooi komen. Vind dat persoonlijk niet zo heel chill om eerlijk te zijn. Voor een leg workout ben ik van mezelf al zenuwachtig genoeg en nog meer anxiety hoef ik er niet bij te hebben, haha.

    Vervolgens gaan squatten (+2 reps tov de vorige keer :)) etc. en dat ging wel erg lekker eigenlijk. De laatste tijd geniet ik echt enorm van squats. Daarna bij die rest/pause sets op de hack squat zag ik echt sterretjes na elke set en wilde ik ermee kappen :hahaha: Maar dan denk ik weer aan die enorme vleeslappen die ik op me benen wil en doe ik nog een set. Uiteindelijk een supertraining gehad... Ben er erg blij mee. Of het door de DMAA komt ben ik niet zo zeker van maar dat doet er niet toe :D Misschien leuk om af en toe eens te gebruiken voor een zware training... Wil het misschien ook eens proberen i.c.m. een cheap ass pre workout. Misschien dat dat wat meer doet.

    Wat overigens ook wel leuk is om te vermelden: sinds het begin van mijn cycle heb ik best een lange tijd last gehad van mijn maag enzo. Gewoon constant maagpijn na het eten, boeren, maagzuur, slechte eetlust... Dat soort shit. Ik vermoed dat dit misschien komt door het androgeen van de test... Dit kan naar ik begrijp bij gevoelige individuen zorgen voor problemen. Zoals je dat vaak hoort van mensen die tren gebruiken... Dat is nog 5x androgener dan test. Afijn, heb zowat alles geprobeerd en niks scheen te helpen. Totdat ik 15 min voor elke maaltijd een stuk verse en rauwe gember ben gaan eten. Geïnspireerd door IFBB pro Roman Fritz die dat ook al jaren doet... Je moet best wel hardcore zijn om die shit zo te kunnen vreten want het brandt heel je bek kapot, maar ik heb serieus nergens meer last van sinds ik dat doe. Was eigenlijk al een beetje ten einde raad maar uiteindelijk lijkt het probleem dus opgelost te zijn.

    Daarnaast doe ik ook nog een paar andere dingen om de vertering te bevorderen... Dagelijks een beetje verse zuurkool en voor het slapen gaan een glaasje kefir voor de goede gut bacteria en 2x een psyllium fibershake per dag. En daarnaast helemaal niks meer van melkproducten (op die kefir na dan), geen pasta's en brood (want gluten) en zo min mogelijk cafeïne en andere meuk (alleen PWO een beetje cafeïne... 200mg).

    Me dieet wordt er niet bepaald gevarieerder op maar het is voor mij de enige manier om te kunnen blijven bodybuilden helaas... Want elke fucking dag rondlopen met maagpijn en shit is gewoon niet uit te houden. Ik heb hier sowieso al heel mijn leven last van (chronische gastritis is de diagnose), maar sinds dat ik testosteron ben gaan gebruiken en meer ben gaan eten is het echt veel erger geworden allemaal. Maar goed hopelijk is het met deze aanpassingen iig wat beter onder controle te houden allemaal... Nu gaat het in elk geval goed.
     
    Gember is inderdaad gekend om zijn helende werking tegen spijsverteringsproblemen. Gemberthee werkt bij mij vaak erg goed.
    Kurkuma zou ook nog wat extra goeds kunnen doen.
    Appelciderazijn kan je eventueel ook eens proberen.
     
    Gember is inderdaad gekend om zijn helende werking tegen spijsverteringsproblemen. Gemberthee werkt bij mij vaak erg goed.
    Kurkuma zou ook nog wat extra goeds kunnen doen.
    Appelciderazijn kan je eventueel ook eens proberen.

    Ja appelazijn werkt inderdaad ook heel goed....toen ik nog in NL woonde gebruikte ik dat ook en dat hielp echt. Nu ik hier in Russia woon kan ik echter fucking nergens appelazijn kopen met de pulp er nog in... Wat ik ervan begrijp zit namelijk in de pulp de magische werking van dat spul. Het enige wat je hier kan kopen (zelfs in biowinkels) is gewone azijn met een soort appelsmaakje en kleurstof om het op appelazijn te laten lijken... Lol. Echt een drama hier wat dat betreft, derdewereldland hehe.

    Kan wel via iHerb uit Amerika echte appelazijn bestellen maar dat kost dan bijna 10 euro ofzo per flesje... Beetje te veel van het goede voor mij.
     
    Nou, vandaag dus benen gedaan... Van tevoren 200mg caffeine en 100mg DMAA genomen. Het was pas de tweede keer dat ik die DMAA shit nam en net als de eerste keer was ik onderweg naar de gym fucking zenuwachtig en onrustig. Moet haast wel door die zooi komen. Vind dat persoonlijk niet zo heel chill om eerlijk te zijn. Voor een leg workout ben ik van mezelf al zenuwachtig genoeg en nog meer anxiety hoef ik er niet bij te hebben, haha.

    Vervolgens gaan squatten (+2 reps tov de vorige keer :)) etc. en dat ging wel erg lekker eigenlijk. De laatste tijd geniet ik echt enorm van squats. Daarna bij die rest/pause sets op de hack squat zag ik echt sterretjes na elke set en wilde ik ermee kappen :hahaha: Maar dan denk ik weer aan die enorme vleeslappen die ik op me benen wil en doe ik nog een set. Uiteindelijk een supertraining gehad... Ben er erg blij mee. Of het door de DMAA komt ben ik niet zo zeker van maar dat doet er niet toe :D Misschien leuk om af en toe eens te gebruiken voor een zware training... Wil het misschien ook eens proberen i.c.m. een cheap ass pre workout. Misschien dat dat wat meer doet.

    Wat overigens ook wel leuk is om te vermelden: sinds het begin van mijn cycle heb ik best een lange tijd last gehad van mijn maag enzo. Gewoon constant maagpijn na het eten, boeren, maagzuur, slechte eetlust... Dat soort shit. Ik vermoed dat dit misschien komt door het androgeen van de test... Dit kan naar ik begrijp bij gevoelige individuen zorgen voor problemen. Zoals je dat vaak hoort van mensen die tren gebruiken... Dat is nog 5x androgener dan test. Afijn, heb zowat alles geprobeerd en niks scheen te helpen. Totdat ik 15 min voor elke maaltijd een stuk verse en rauwe gember ben gaan eten. Geïnspireerd door IFBB pro Roman Fritz die dat ook al jaren doet... Je moet best wel hardcore zijn om die shit zo te kunnen vreten want het brandt heel je bek kapot, maar ik heb serieus nergens meer last van sinds ik dat doe. Was eigenlijk al een beetje ten einde raad maar uiteindelijk lijkt het probleem dus opgelost te zijn.

    Daarnaast doe ik ook nog een paar andere dingen om de vertering te bevorderen... Dagelijks een beetje verse zuurkool en voor het slapen gaan een glaasje kefir voor de goede gut bacteria en 2x een psyllium fibershake per dag. En daarnaast helemaal niks meer van melkproducten (op die kefir na dan), geen pasta's en brood (want gluten) en zo min mogelijk cafeïne en andere meuk (alleen PWO een beetje cafeïne... 200mg).

    Me dieet wordt er niet bepaald gevarieerder op maar het is voor mij de enige manier om te kunnen blijven bodybuilden helaas... Want elke fucking dag rondlopen met maagpijn en shit is gewoon niet uit te houden. Ik heb hier sowieso al heel mijn leven last van (chronische gastritis is de diagnose), maar sinds dat ik testosteron ben gaan gebruiken en meer ben gaan eten is het echt veel erger geworden allemaal. Maar goed hopelijk is het met deze aanpassingen iig wat beter onder controle te houden allemaal... Nu gaat het in elk geval goed.
    Psyllium werkt bij mij goed tegen een 'food gut' totaal geen last meer van met psyllium plus het is goed voor je cholesterol.
     
    Ja appelazijn werkt inderdaad ook heel goed....toen ik nog in NL woonde gebruikte ik dat ook en dat hielp echt. Nu ik hier in Russia woon kan ik echter fucking nergens appelazijn kopen met de pulp er nog in... Wat ik ervan begrijp zit namelijk in de pulp de magische werking van dat spul. Het enige wat je hier kan kopen (zelfs in biowinkels) is gewone azijn met een soort appelsmaakje en kleurstof om het op appelazijn te laten lijken... Lol. Echt een drama hier wat dat betreft, derdewereldland hehe.

    Kan wel via iHerb uit Amerika echte appelazijn bestellen maar dat kost dan bijna 10 euro ofzo per flesje... Beetje te veel van het goede voor mij.
    Koop gewoon appelazijn bij de supermarkt of reform winkel. Het is geen pulp maar de “moeder” een bacteriën cultuur. Hoeft niet heel zichtbaar te zijn. Als het ongefilterd is is het goed.

    Ik neem de mijne mee uit Duitsland las we daar boodschappen doen. €1.50 per fles biologische bij de Aldi geloof ik.
     
    Koop gewoon appelazijn bij de supermarkt of reform winkel. Het is geen pulp maar de “moeder” een bacteriën cultuur. Hoeft niet heel zichtbaar te zijn. Als het ongefilterd is is het goed.

    Ik neem de mijne mee uit Duitsland las we daar boodschappen doen. €1.50 per fles biologische bij de Aldi geloof ik.

    Ja ik weet dat het dus ongefilterd moet zijn... Maar dat kan ik hier dus nergens krijgen.

    Toen ik nog in NL woonde kocht ik het ook altijd in Duitsland bij de DM. Was biologisch, ongefilterd en supergoedkoop. 3x cheaper dan in elke Nederlandse natuurwinkel.
     
    Back
    Naar boven