XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Dit wordt toch niet gelooft door de meerderheid van dit forum. 'ze moeten wel meer gebruiken want ik zie er niet zoals hun uit' is het motto vaak.

True... Laat dat soort figuren maar lekker in hun eigen fantasiewereld leven.

Ze halen in de podcast even aan dat 90 % van de labs ondergedoseerd zijn en dat dat een verklaring kan zijn voor de hoge doseringen.

Verder vind ik 1,5 gram ook wel voldoende voor heel veel bb'ers en sowieso voor 99% van dbb al overkill. Massamonsters nemen echter een stuk meer (remember dallas mccarter).

Daar moeten we niet blind voor zijn ;)

Luke en Fouad zijn ook 2 legendes lol

1200-1400mg voor Luke Sandoe geloof ik niet helemaal though. Zeker niet in prep voor de Arnold.

1200-1400mg voor Luke Sandoe geloof ik niet helemaal though. Zeker niet in prep voor de Arnold.

Ik ook niet haha.
Wil best geloven dat als je de massa eenmaal hebt dat je met minder gear het wel kunt behouden maar al 18 maanden niet boven de 500 mg test en in totaal 12-1400 mg gear terwijl hij een groot deel daarvan in prep was geloof ik ook niet helemaal

• #1.086
Wilde vandaag eigenlijk weer zwaar gaan squatten, maar bij de eerste work set van 140 halverwege maar gestopt lol... Na 5 of 6 reps kwam ik gewoon amper meer omhoog in perfecte form, waar de bedoeling was om 10 reps te doen. De volgende keer ga ik maar gewoon lekker 120 ofzo voor reps squatten ipv met 140 steeds maar proberen te plussen. Heeft nu ff geen zin.

Daarom maar deze freestyle workout gedaan:

1. Leg press (zonder lock-out)
200 x 12 / 12 / 10+2 / 9+3 / 8+4
2. Reverse V-squat (zonder lock-out)
100 x 10 / 8+2 / 7+3 / 7+3 / 6+4
3a. Leg extension (2 sec hold on top)
49 x 12 / 8+4 / 8+4 / 7+5 /7+5
3b. DB goblet squat
40 x 8 / 7 / 7 / 6 / 6
4. Seated leg curl (controlled negatives)
40 x 12 / 9+3p / 8+4p / 7+5p
5. Deadlift (niet te veel hyperextenden om spanning op hams en glutes te houden)
145 x 8 / 5 / 5 / 4

Best wel een epische workout en het geeft me ook een beetje de behoefte om wat vaker gewoon eens te freestylen in de gym en te doen waar ik zin in heb. Zolang ik maar tot failure ga elke set is het goed toch... Heb er van genoten iig en het was echt t*fus zwaar.

Kon me quad amper meer flexen na afloop lol. Er ontbreekt natuurlijk enige vorm van definitie in de benen nu en ze zien eruit als worsten ofzo lol, maar ik denk dat ze - als ik wat leaner en droger ben - best wel joocy er uit zullen zien qua massa en lijnen...

Bijlagen

• S91002-123429.jpg
    S91002-123429.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 164
Met meer volume is het moeilijker om telkens te plussen. Mss even wat minder volume?

Heb jaren lang freestyle getraind en dat was eigenlijk echt bagger, was toen wel natty maar toch, structuur in de workouts was key voor mij. Hopelijk pakt het goed uit voor jou want het is wel leuk, dat wel.

• #1.088
Met meer volume is het moeilijker om telkens te plussen. Mss even wat minder volume?

Heb jaren lang freestyle getraind en dat was eigenlijk echt bagger, was toen wel natty maar toch, structuur in de workouts was key voor mij. Hopelijk pakt het goed uit voor jou want het is wel leuk, dat wel.

Ja bro ik snap je helemaal hehe. Toen ik natty was deed ik lange tijd ook gewoon maar wat....zonder enig plan of idee erachter en laat staan een logboek lol. Het sloeg inderdaad nergens op. Maar als enhanced bodybuilder denk ik heel eerlijk gezegd dat het niet zo heeeel erg veel uitmaakt hoe je nu precies traint, zolang je maar tot failure gaat in elke set of bijna elke set, veel kcal eet en anabolen injecteert lol.

Wat ik nu doe is per workout 1 of 2 oefeningen waarbij ik gewoon straight sets doe zonder rest/pause en shit en daarop probeer ik op de eerste set telkens meer reps of meer gewicht te doen. Dat werkt in principe best goed en onlangs het hoge volume progress ik bijna wekelijks op incline db presses, shoulder presses etc. Alleen bij squats lukt het dus eventjes niet meer sinds een paar weken :o En de rest van de oefeningen is meer pomp-shit met rest/pause, supersets etc. en ik varieer ook in oefeningen naargelang ik daar zin in heb.

Heel gestructureerde workouts volgens een strikt plan met elke week op elke oefening meer reps en meer gewicht is denk ik heel goed om te doen en zoals je weet heb ik ook lange tijd zo getraind. Alleen ben ik genetisch niet bepaald de sterkste en loop ik met zulke schema's best wel vaak tegen plateaus aan en als het plussen niet goed lukt en je MOET elke week dezelfde workout met dezelfde oefeningen doen... Ik raak dan best wel gedemotiveerd en heb dan totaal geen plezier meer in trainen.

Daarom zegt elk schema dat op HIT/dat soort dingen is gebaseerd ook dat na een x-aantal keer falen om te verhogen je de oefening eruit gooit. Lukken je squats 2 trainingen op rij niet? Begin met frontsquats. Lukken die na een week of 6 of 7 niet meer? Smith squats. Zelfde verhaal, lukken ze niet meer? Terug naar je squats en met 2 a 3 weken schiet je voorbij die 140.

En m.b.t. de doseringen, mensen moeten 's stoppen met kijken naar wat een pro NU neemt. Die gozer is al pro en heeft 99% van z'n massa al binnen. Tuurlijk kun je dat prima behouden op 1.5 gram + 6iu HGH enzovoorts. Kijk naar wat die jongens pakten toen ze onderweg naar pro-status waren en dan zeker de jonge knapen.

• #1.090
Daarom zegt elk schema dat op HIT/dat soort dingen is gebaseerd ook dat na een x-aantal keer falen om te verhogen je de oefening eruit gooit. Lukken je squats 2 trainingen op rij niet? Begin met frontsquats. Lukken die na een week of 6 of 7 niet meer? Smith squats. Zelfde verhaal, lukken ze niet meer? Terug naar je squats en met 2 a 3 weken schiet je voorbij die 140.

Ja, je hebt zeker gelijk hoor en ik ben ook zeker van plan om weer HIT te gaan doen ooit. Misschien zelfs binnenkort weer. Maar nu zit ik ff in een high volume periode om het maar zo te zeggen en ik kan ook niet zeggen dat het niet werkt... :p

Ja, je hebt zeker gelijk hoor en ik ben ook zeker van plan om weer HIT te gaan doen ooit. Misschien zelfs binnenkort weer. Maar nu zit ik ff in een high volume periode om het maar zo te zeggen en ik kan ook niet zeggen dat het niet werkt... :p

Snap ik, high volume heeft ook zeker z'n plaats. Maar imo zijn bepaalde aspecten best overdraagbaar, waaronder het switchen van oefening als je er niet op vooruit gaat. Of je nou niet voorbij de 5x140 komt of niet voorbij de 20x140 komt, in beide gevallen is het misschien tijd voor een nieuwe impuls qua oefening.

• #1.092
Heb nogsteeds ernstige spierpijn na die ene leg workout van laatst, lol.

Vanaf vandaag toch maar weer de opzet van me trainingen een beetje veranderd. Wil komende tijd weer pull/push/legs gaan doen met iets meer nadruk op zware compounds en iets minder volume per workout.

Vandaag pull gedaan. Vond het best een chille workout dus ik dacht ik deel het even met mijn broeders.

1. DB pullover (3 sets to failure with a weight that allows 12-15 reps on first set)
30 х 12 / 9 / 7
2. Reverse grip pulldown (1x6-8, 1x10-12)
77 х 6+1p / 57 x 10
3. Wide grip pulldown (3 sets of 12, rest/pause if needed)
57 x 10+2rp / 8+4rp / 7+5rp
4. EZ-bar bent over row (1x6-8, 1x10-12
95 x 7 / 75 x 10
5. Close grip seated row (3 sets of 12, r/p if needed + iso hold on every rep)
47 x 12 / 10+2rp / 9+3rp
6. Rear delt swing with partials (3x20)
8 x 20 / 20 / 20
7. Deadlift (1x6-8, 1x10-12)
170 x 6 / 140 x 8
8. Seated incline DB curl (1 all out set using DC style rest/pause)
16 x 12 + 4 + 3 = 19 reps
9. Cable curl (3 sets to failure with a weight that allows 12-15 reps on first set)
24,5 x 13 / 8 / 7
10. Reverse straight bar curl (1 all out set with triple drop)
20 x 10 -> 15 x 5 -> bar x 5

Als jullie mijn workouts nadoen worden jullie allemaal buff groetjes

Laatst bewerkt:
Lekker volume

• #1.097
1kg en dan ben ik eruit niffooo

Kwestie van 1 liter water drinken en op de weegschaal gaan staan.

Maar even serieus ik kijk er wel hard naar uit om te gaan cutten de volgende cycle. Ben ook benieuwd op welk gewicht ik ongeveer uit kom in respectabele shape

Kwestie van 1 liter water drinken en op de weegschaal gaan staan.

Maar even serieus ik kijk er wel hard naar uit om te gaan cutten de volgende cycle. Ben ook benieuwd op welk gewicht ik ongeveer uit kom in respectabele shape
Ik denk dat je schrikt van de massa die je hebt, denk dat je op 95kg een vrij brute shape hebt

Terug
Naar boven