XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat je schrikt van de massa die je hebt, denk dat je op 95kg een vrij brute shape hebt

Zou mooi zijn... Zelf zit ik soms hard te twijfelen aan mezelf en heb ik echt zoiets van "dalijk weeg ik weer 85kg als ik droog ben en kom ik erachter dat ik niks heb gegained van al die roids" :hahaha:
Een wat hoger vetpercentage geeft je vaak een heel vertekend beeld van jezelf.
 
Zou mooi zijn... Zelf zit ik soms hard te twijfelen aan mezelf en heb ik echt zoiets van "dalijk weeg ik weer 85kg als ik droog ben en kom ik erachter dat ik niks heb gegained van al die roids" :hahaha:
Een wat hoger vetpercentage geeft je vaak een heel vertekend beeld van jezelf.
In deze sport heb je Sowieso een vertekend beeld van jezelf, je hebt zelf niet eens door hoe groot je eigenlijk bent totdat je eens naast iemand gaat staan waar je altijd tegen op keek.
 
Lekkere workout. :) Wat is het idee achter die 2 sets deadlift op die rep range? En het is chill om BOR met een EZ-Bar te doen? Heb je dit schema zelf opgesteld of ergens vandaan?
 
Kwestie van 1 liter water drinken en op de weegschaal gaan staan.

Maar even serieus ik kijk er wel hard naar uit om te gaan cutten de volgende cycle. Ben ook benieuwd op welk gewicht ik ongeveer uit kom in respectabele shape
Als natty cutten is kut en je verliest dan altijd veel meer dan dat je zou verwachten enkel gebaseerd op BF. Met een cutkuur denk ik dat je nog wel een paar kg lean massa kan winnen en tegelijk kan afvallen. Ik denk dat je een goeie shape overhoudt en je benen je sterkste punt zijn.
 
In deze sport heb je Sowieso een vertekend beeld van jezelf, je hebt zelf niet eens door hoe groot je eigenlijk bent totdat je eens naast iemand gaat staan waar je altijd tegen op keek.
Ik zie altijd alleen maar mensen die groter zijn en dat zal zo blijven.
 
  • Sad
Waarderingen: ACE
Toen ik natty bulkte en boven de 100 kwam voelde ik mij een vetzak (en dat was ik ook een beetje). Nu ben ik boven de 100 gekomen en vind m'n pens alleen wat bloated, maar niet vet.
 
Lekkere workout. :) Wat is het idee achter die 2 sets deadlift op die rep range? En het is chill om BOR met een EZ-Bar te doen? Heb je dit schema zelf opgesteld of ergens vandaan?

De bedoeling met de deadlifts was 1 top set 6-8 reps en een back off set van 10-12 reps. Alleen na die topset was ik echt van de kaart en zelfs met 30kg minder (van 170 naar 140) kon ik geen 10 reps meer doen. Volgende keer hopelijk beter!

Bent over rows met een EZ bar vind ik persoonlijk fijner dan met een barbell... Maar ik doe ze allebei natuurlijk voor de afwisseling. Nadeel van de EZ bar is dat er niet zo veel schijven op passen hehe. Nu zit ik aan 42,5 kg aan elke kant en dat gaat nog maar net. Binnenkort dus waarschijnlijk weer switchen naar de barbell.

De workouts die ik doe verzin ik meestal gewoon zelf, maar bepaalde methodes of oefeningen kijk ik wel eens af van mijn favoriete pro's of guru's die ik volg en wiens trainingstijl mij aanspreekt.

Wat betreft het cutten denk ik wel dat je gelijk hebt. Ik ben nog redelijk nieuw in de AAS game en zelfs tijdens een cut moet ik over 10 of 12 weken nog een paar kg schoon vlees kunnen kweken. Ik kijk er alvast naar uit! Benen zijn inderdaad mijn strong point, de rest is kut :P
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zou er niet al te hard van uit gaan dat je massa kweekt in de cut. Heb ik ook altijd gedacht en ik verkeek me ook altijd op hoe vet ik was. Zo stond ik ooit heel trots op 119 kg ofzo en voor ik echt fatsoenlijk droog was ( onder de 8 % ) woog ik nog krap 100 kg :')
 
Zou er niet al te hard van uit gaan dat je massa kweekt in de cut. Heb ik ook altijd gedacht en ik verkeek me ook altijd op hoe vet ik was. Zo stond ik ooit heel trots op 119 kg ofzo en voor ik echt fatsoenlijk droog was ( onder de 8 % ) woog ik nog krap 100 kg :')
Op het moment dat je denkt lean te zijn gaat er nog 10 kilo af. (Meestal)
 
Op het moment dat je denkt lean te zijn gaat er nog 10 kilo af. (Meestal)

Snap ik... Maar de bedoeling van mijn cut is natuurlijk geen contest prep, eerder gewoon wat vet er af strippen om vervolgens weer te kunnen gaan "bulken" (wil wel lean blijven in de toekomst haha).
 
Zojuist gedaan:

Push
1. Slight incline DB press
46 x 6, 36 x 9
2. Hammer bench press machine
100 x 6, 75 x 9
3. Hammer shoulder press with deadstop
40 x 6, 30 x 10
4. Pec deck machine with iso hold
62 x 13 / 9 / 8
5. Lying cable lateral raises with iso hold
9,5 x 15 / 12 / 10
6. Close grip bench press
70 x 7, 55 x 9
7. EZ-bar skull crushers
35 x 8 + 4 + 4 = 16 reps
8. Tricep pushdown
15 x 13 / 10 / 8

Volgende keer wil ik het een beetje anders doen... De Close grip bench press een beetje naar voren halen (als 4e oefening) en naast shoulder presses en side raises nog een derde delt oefening toevoegen voor een paar sets in de vorm van Cable upright rows ofzo. Voor de rest lekkere workout... voelde goed om weer wat zwaarder en lager in reps te gaan!
 
Jo Spammie, ik ga morgen beginnen met PPL (pushday). Dacht dus ook even jouw trainingen goed door te spitten. Waarom doe je DB press (chest) hammer press (chest) shoulder press (front delt) en daarna pec deck (chest) ? Zijn je schouders ook niet te verzuurd als je gaat close grippen? Zou je me willen helpen evt. :o
 
Jo Spammie, ik ga morgen beginnen met PPL (pushday). Dacht dus ook even jouw trainingen goed door te spitten. Waarom doe je DB press (chest) hammer press (chest) shoulder press (front delt) en daarna pec deck (chest) ? Zijn je schouders ook niet te verzuurd als je gaat close grippen? Zou je me willen helpen evt. :o

De bedoeling is om compounds waarop ik wil loaden en sterker worden eerst te doen en daarna pas isolatie zoals pec deck en side raises etc. Als ik eerst alle oefeningen voor chest achter elkaar zou doen en dan zou aanvangen met shoulder presses, ben ik zwakker op shoulder presses dan wanneer ik ze gelijk na de 2 compounds voor chest doe. Sowieso is het imo geen must om bij push eerst chest, dan schouders en dan triceps te doen. Ligt er ook aan wat je sterke en zwakke plekken zijn en wat je prioriteiten zijn. Mijn chest is genetisch gezien niet bepaald een strong point dus begin ik altijd met chest. Mijn triceps zijn ook kak dus misschien dat ik over een tijdje elke pushdag begin met close grip bench press. Dat soort dingen zijn denk ik goed om van tijd tot tijd te veranderen.

Wat betreft verzuring valt het ook reuze mee overigens als je maar 2 all out sets doet per oefening.
 
Mmm oke. Ik snap het punt dat je zware compounds eerst wil doen, maar ik vroeg me af waarom je de chesttraining eigenlijk tijdelijk 'stillegt' door schouders te doen en daarna weer terug te gaan.
 
Mmm oke. Ik snap het punt dat je zware compounds eerst wil doen, maar ik vroeg me af waarom je de chesttraining eigenlijk tijdelijk 'stillegt' door schouders te doen en daarna weer terug te gaan.

Mwa... Dat is imo ook het mooie van alle push spieren op 1 dag trainen. Je triceps en delts zitten na 2 sets chest ook nokvol met bloed en omgekeerd ook. Dus dan maakt het imo niet zo veel uit en ik voel het ook niet alsof ik chest training stilleg ofzo. Voor mijn gevoel sloot het vandaag juist erg lekker op elkaar aan.
Het is niet zo dat ik eerst een lat pulldown ga doen, daarna een hamstring curl en vervolgens een bent over row :p
 
Mwa... Dat is imo ook het mooie van alle push spieren op 1 dag trainen. Je triceps en delts zitten na 2 sets chest ook nokvol met bloed en omgekeerd ook. Dus dan maakt het imo niet zo veel uit en ik voel het ook niet alsof ik chest training stilleg ofzo. Voor mijn gevoel sloot het vandaag juist erg lekker op elkaar aan.
Het is niet zo dat ik eerst een lat pulldown ga doen, daarna een hamstring curl en vervolgens een bent over row :p

Zal eens kijken wat het beste aanvoelt
 
Back
Naar boven