Fitness Seller

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Een navelbreuk zit in een klein hoekje.. weet ik uit ervaring :/

Snap ik, alleen is er niet bijster veel aan te doen denk ik. Mijn form is altijd perfect en ik gebruik nooit gewichten waar ik geen totale controle over heb. Wat kan ik nog meer doen... minder zwaar gaan misschien. Maar dat is helaas geen optie want zo groei ik niet :(

• Like
Waarderingen: Apw
  • #1.643
Vandaag laatste sessie van het jaar en wel mijn favoriete push variant :) Heb net ff 10+ uur geslapen lol dus in theorie zou ik er klaar voor moeten zijn. Zou mooi zijn als ik dit jaar zou kunnen afsluiten met op elke set progressie.

Gewicht is trouwens nog steeds 104kg maar ik ben écht zichtbaar leaner aan het worden :hahaha: Geen idee hoe dit mogelijk is. Abs zijn steeds beter te zien, love handles zijn zo goed als weg en op mijn benen komen voorzichtig al wat kleine cuts tevoorschijn. Ook zag ik vanochtend al wat veins op me schouders... Gaat echt super dus.

Aan het dieet heb ik niks veranderd, afgelopen week alleen 3x30 min fasted cardio gedaan. Deze week wordt dat 4x30 min.

De meathead in mij was aanvankelijk ook van plan om na 6 weken de dosis masteron te verhogen van 400 naar 600 maar nu twijfel ik daar over. Waarom per se verhogen als het nu ook prima gaat?

Side effects trouwens echt 0 op dit moment. Door de masteron en slechts 250mg test hoef ik geen tamoxifen te nemen tegen gyno. Aan het begin had ik een beetje last van puisten maar die zijn nu ook allemaal zo goed als weg. Voor de rest overall gewoon een erg goed gevoel.

• #1.644
Nou, de laatste training van 2019 ging helaas niet al te best... maar dit zag ik eigenlijk al geruime tijd aankomen. Precies deze workout doe ik al 3 maanden lang (vanaf begin oktober) en de rek/progressie is er gewoon langzaam uit geslopen de laatste paar weken. Ik wilde de incline dumbbell press aanvankelijk doen tot ik 50x10 haalde, maar ik zit nu al 3 of 4 sessies te hannesen met 48kg en het voelt gewoon niet echt goed meer. Ik vind het altijd moeilijk om oefeningen waar je een soort emotionele band mee hebt eruit te halen, maar progress is key dus ik kan niet anders!

Hammer shoulder press met deadstop ga ik ook vervangen... beetje hetzelfde verhaal als met de incline db press. Chille oefening maar progressen gaat kut de laatste tijd.

Mijn nieuwe Push A sessie zal er dus waarschijnlijk als volgt uit gaan zien:

- Decline BB press
- HS flat bench press machine (deze gaat in principe nog wel lekker en houd ik er nog ff in)
- DB shoulder press

Eigenlijk zou het logischer zijn om de incline DB press te vervangen voor incline BB of smith maar persoonlijk vind ik dat echt ruk oefeningen waar ik alles voel behalve me pecs. Decline heb ik eigenlijk nooit echt gedaan dus ik geef het een kans. En het was 1 van Dorians favoriete oefeningen, haha.

Iedereen een fijne jaarwisseling forumvrienden. Luv joe

Ik houd van decline press! Maar weinig degelijke banken voor in m’n gym dus moet ze met db’s doen.

je kan voor incline ook een lage hoek kiezen, iets tussen 15-20 graden. Deed veel voor mmc op incline presses waar ik ook me worstelde.

• #1.646
Ik houd van decline press! Maar weinig degelijke banken voor in m’n gym dus moet ze met db’s doen.

je kan voor incline ook een lage hoek kiezen, iets tussen 15-20 graden. Deed veel voor mmc op incline presses waar ik ook me worstelde.

Mijn gym heeft een fixed decline bench van HS, dus dat is wel handig ja. Mij lijkt het in principe ook een chille oefening en ik ga het een kans geven. Ik neem aan dat men in een decline bench iets zwakker is als in flat? Aangezien iets minder schouder en tricep involvement...

Zelf een lage incline opzetten in een squat rack kan idd ook... want die fixed incline benches zijn veeeeels te stijl. Ik snap serieus niet hoe mensen daar hun pecs op kunnen trainen. Als ik het doe voelt het als een awkward shoulder press variatie.

decline ben je sterker.

ja dat is ook wat ik denk ja

Decline ben he idd sterker maar balans voelt raar aan de kont, alsof je door de barbel er af gedrukt wordt, ff wennen, maar wel lekker
Je kan ook lekker stretchen, door de barbell op je strot te laten doorzakken.

Decline ben he idd sterker maar balans voelt raar aan de kont, alsof je door de barbel er af gedrukt wordt, ff wennen, maar wel lekker
Je kan ook lekker stretchen, door de barbell op je strot te laten doorzakken.
Decline dat dus niet doen nooit naar je nek

Waarom niet? Niet helemaal in je nek, maar bovenkant borst? Heerlijke stretch

Schijnt beter te zijn op tepel hoogte voor je schouders, maar ben geen expert hier in

Maar wél flink groot, dus zal wel wat goed doen :)

Misschien moet je eens goed periodiseren in je trainingen, in plaats van oefeningen vervangen wanneer je stagneert.

Just my 2 cents.

• #1.656
Misschien moet je eens goed periodiseren in je trainingen, in plaats van oefeningen vervangen wanneer je stagneert.

Just my 2 cents.

Nee dat soort shit zie ik niet zitten. Ik heb geen zin om de ene week een set te doen met RPE 7,73847394738 en de volgende week met RPE 8,7384739373 (wist tot voor kort niet eens wat dit betekende).

Ik train altijd elke set tot failure en de bedoeling is om elke keer meer reps en/of meer gewicht te doen tov de vorige keer. Dit lukt doorgaans prima, alleen kom je met elke oefening ooit op een soort punt waarop je progressie stagneert en dan moet je gewoon een andere oefening uitkiezen en deze ook uitmelken tot het niet meer kan. Ik denk dat de meeste grote brute mass monsters op deze manier groot zijn geworden.

• #1.657
Nieuw jaar of niet, dieet = dieet.

Bijlagen

• 362BD40E-7C9B-45FF-B9D1-89B8AD063D57.jpeg
    362BD40E-7C9B-45FF-B9D1-89B8AD063D57.jpeg
    292,6 KB · Weergaven: 159
Nee dat soort shit zie ik niet zitten. Ik heb geen zin om de ene week een set te doen met RPE 7,73847394738 en de volgende week met RPE 8,7384739373 (wist tot voor kort niet eens wat dit betekende).

Ik train altijd elke set tot failure en de bedoeling is om elke keer meer reps en/of meer gewicht te doen tov de vorige keer. Dit lukt doorgaans prima, alleen kom je met elke oefening ooit op een soort punt waarop je progressie stagneert en dan moet je gewoon een andere oefening uitkiezen en deze ook uitmelken tot het niet meer kan. Ik denk dat de meeste grote brute mass monsters op deze manier groot zijn geworden.

ik denk dat de massa monsters niet eens kijken naar dat soort shit maar meer bezig zijn met grammen rammen. Je kunt jezelf ook niet vergelijken met hun, hun trainingsmethodes hanteren heeft natuurlijk ook geen zin.

Progressive overload is ruk voor mensen die een beetje op niveau zijn. Continue tegen je max aanhikken gaat je hoe dan ook tegen werken. Ik snap niet dat je zo eigenwijs door blijft gaan.

Je doel is blijven groeien en sterker worden toch...? Kan je prima bereiken door te trainen met submaximale gewichten en weg te blijven van failure. Sterker nog, dit is effectiever als hetgeen wat je nu doet.

Enkele dagen geleden was je zo overtuigd van jouw manier, net wanneer de gear inkickt, vervolgens kom je met het bericht dat het alweer stagneert.

Do the math.

• #1.659
ik denk dat de massa monsters niet eens kijken naar dat soort shit maar meer bezig zijn met grammen rammen. Je kunt jezelf ook niet vergelijken met hun, hun trainingsmethodes hanteren heeft natuurlijk ook geen zin.

Progressive overload is ruk voor mensen die een beetje op niveau zijn. Continue tegen je max aanhikken gaat je hoe dan ook tegen werken. Ik snap niet dat je zo eigenwijs door blijft gaan.

Je doel is blijven groeien en sterker worden toch...? Kan je prima bereiken door te trainen met submaximale gewichten en weg te blijven van failure. Sterker nog, dit is effectiever als hetgeen wat je nu doet.

Enkele dagen geleden was je zo overtuigd van jouw manier, net wanneer de gear inkickt, vervolgens kom je met het bericht dat het alweer stagneert.

Do the math.

2 lifts stagneren een beetje omdat ik ze al 3 maanden lang aan het hameren ben...logisch dus dat het een keer ophoudt. Voor de rest zet ik elke training op elke oefening die ik doe PB’s, dus je trekt weer conclusies die gebaseerd zijn op niks.

Jij bedrijft bodybuilding duidelijk op een andere manier dan ik en dat is je goed recht. Wat ik doe werkt voor mij en ik geloof er heilig in dus ik blijf gewoon lekker doorgaan.

2 lifts stagneren een beetje omdat ik ze al 3 maanden lang aan het hameren ben...logisch dus dat het een keer ophoudt. Voor de rest zet ik elke training op elke oefening die ik doe PB’s, dus je trekt weer conclusies die gebaseerd zijn op niks.

Jij bedrijft bodybuilding duidelijk op een andere manier dan ik en dat is je goed recht. Wat ik doe werkt voor mij en ik geloof er heilig in dus ik blijf gewoon lekker doorgaan.

Niet op niets, ik maak ze omdat ik en weet ik hoeveel anderen waaronder jijzelf dit ervaren. Dat twee lifst nu je pas weer on bent stagneren zegt wel wat. Onlangs was je nog aan het klagen over vermoeidheid... Wat jij doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten, ik wil je gewoon wat meegeven. Maar goed, sta je niet open voor input dan zal ik dat niet meer doen. Maar wel keihard lachen wanneer ik weer eens mijn gelijk krijg. En dat komt vanzelf wel :)

Terug
Naar boven