AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ja daar heb je idd weinig meer op te zeggen hè

Waarop? Ik vind het niet nodig om mijzelf te verdedigen. Wanneer er iets beweerd wordt hoef je daar niet altijd met alle man en macht op in te gaan. Dbb weet ook wel hoe het zit.
 
ik denk dat de massa monsters niet eens kijken naar dat soort shit maar meer bezig zijn met grammen rammen. Je kunt jezelf ook niet vergelijken met hun, hun trainingsmethodes hanteren heeft natuurlijk ook geen zin.

Progressive overload is ruk voor mensen die een beetje op niveau zijn. Continue tegen je max aanhikken gaat je hoe dan ook tegen werken. Ik snap niet dat je zo eigenwijs door blijft gaan.

Je doel is blijven groeien en sterker worden toch...? Kan je prima bereiken door te trainen met submaximale gewichten en weg te blijven van failure. Sterker nog, dit is effectiever als hetgeen wat je nu doet.

Enkele dagen geleden was je zo overtuigd van jouw manier, net wanneer de gear inkickt, vervolgens kom je met het bericht dat het alweer stagneert.

Do the math.

Hoezo is progressive overload ruk?
Om te groeien heb je dat sowieso nodig, of je nou met submaximale gewichten werkt of altijd tot failure.
Juist de meeste massa monsters trainen wel altijd tot failure, geen idee welke jij volgt?
Alleen je volume in een training moet dan wel stukken minder ofc.
Het zal ook allemaal in theorie wel kloppen dat een andere manier van trainen (submaximaal) eventueel beter zou zijn
maar waarop is dat gebaseerd? (oprecht benieuwd naar) Op mensen die net trainen? Die niet trainen?
Op bodybuilders?
Als submaximaal trainen oprecht het beste zou zijn zou de (sub)top dat ook doen.
En dan heb ik het niet alleen over de open bodybuilders..
Of het nou classic is, mens physique of open. Vaak trainen ze allemaal tot failure en passen progressive overload toe.
Zelfs Wesley Vissers hoorde ik voor het eerst daarover terwijl die altijd een beetje "broscience" was. Chris bumstead etc en genoeg open guys.
Dan kan de wetenschap etc anders beweren maar de werkelijkheid is dus dat het werkt.
 
Hoezo is progressive overload ruk?
Om te groeien heb je dat sowieso nodig, of je nou met submaximale gewichten werkt of altijd tot failure.
Juist de meeste massa monsters trainen wel altijd tot failure, geen idee welke jij volgt?
Alleen je volume in een training moet dan wel stukken minder ofc.
Het zal ook allemaal in theorie wel kloppen dat een andere manier van trainen (submaximaal) eventueel beter zou zijn
maar waarop is dat gebaseerd? (oprecht benieuwd naar) Op mensen die net trainen? Die niet trainen?
Op bodybuilders?
Als submaximaal trainen oprecht het beste zou zijn zou de (sub)top dat ook doen.
En dan heb ik het niet alleen over de open bodybuilders..
Of het nou classic is, mens physique of open. Vaak trainen ze allemaal tot failure en passen progressive overload toe.
Zelfs Wesley Vissers hoorde ik voor het eerst daarover terwijl die altijd een beetje "broscience" was. Chris bumstead etc en genoeg open guys.
Dan kan de wetenschap etc anders beweren maar de werkelijkheid is dus dat het werkt.
Ik geef je gelijk, maar je hebt het nu over bodybuilding. Als ik mij net vergis volgt Camelus nu meer een PL-protocol (Sheiko?) en boekt daar goede resultaten mee zonder tot failure te trainen, of althans, niet consequent. Periodiseren.
Tot failure trainen blijft iets subjectiefs. Veel mensen roepen (ook op dit forum) al gauw dat ze maximaal gaan, maar als je dan kijkt hoe ze trainen, zit er echt nog wel een rep in. Als je echt compleet tot failure traint, zoals bijvoorbeeld bij DC-training, moet het volume echt flink omlaag en heb je meer herstel nodig.
 
Het feit dat jij denkt dat progressive overload enkel te bereiken is met elke week een kilo of rep meer te doen zegt meer dan genoeg.

No hard feelings bro, maar het zou je sieren als je wat meer zou openstaan voor opbouwende kritiek. Je doet goede suggesties van de hand door middel van drogredenen, wat echt zonde is. Ik bereik er werkelijk niets mee een keyboardwarrior te zijn, dus ik zit je hier niet te bashen.

Nogmaals, kijk eens naar periodisatie en train slimmer in plaats van om de haverklap een oefening eruit te tyfen wanneer je geen progressie maakt. Dat ligt namelijk niet aan de oefening, dat ligt aan hoe je training in elkaar zit.
 
oefeningen eruit gooien en andere proberen is een manier om de keten(deadlift keten bv) nog sterker te maken maar ben ook van mening dat je manier van progressen iets te gretig is en op lange termijn niet haalbaar.

ik zal je mijn flat bench press schema is geven voor dag 1 in de week van bankdrukken( bankdruk twee dagen)
als ik bv 135kg 3x3 kan dan ga ik de week erna naar 137.5 en doe die 3series van 2 dat is dan de rustige week(percentage ligt wel hoger maar zou die week al 1 serie 3 keer kunnen doen maar wacht express nog een week) en de week erna bv 137.7 x2 x3 x3 ofzo en week erna 3x3 weer.
maar ik verwacht geen vooruitgang op elke oefening en elke set, ik denk als ik zo zou trainen dat ik snel tegen een muur aanloop.

maar als het voor jouw werkt gewoon blijven doen.
 
Geweldig hoe DBB toch blijft werken. Je kunt stijlen als DC/HIT leuk vinden of niet, je kunt er 100'en meningen over hebben. Wat je echter niet kunt ontkennen is dat het werkt voor een heleboel gasten die er enorm groot op zijn geworden. Hetzelfde geld echter voor hoog volume en van failure wegblijven, denk aan Cutler die volgens mij claimt zelden tot falen te hebben getraind.

Ik vind Spambod z'n manier van trainen ook leuk, ben zelf ook weer teruggevallen op DC training met maar 3 keer per week trainen en vooral m'n rug en benen schieten er op vooruit. Is het heiligmakend? Nah, maar om het nou af te doen als dom is ook weer wat te veel.
 
En,hoe loopt je cycle?update...
 
Kleine update voor de geïnteresseerden. Gewicht schommelt zo tussen de 99 en 100kg, kcal zijn best laag (+/- 2200), fasted cardio 30 min elke dag. Plan is om nog een beetje leaner te worden en dan weer wat meer proberen te groeien. Het woord bulken ga ik niet meer gebruiken lol. Lean gains vanaf nu.

Doei
 

Bijlagen

  • 53B32CC5-6022-4523-8B8D-78125F31F868.jpeg
als je kijkt naar die foto zonder erop te klikken :roflol: :roflol:
 
Keep it fresh, ladies. Xoxo.
 
Heh. Gezellig hier.
 
Nice, heel goed bezig.
 
Tering, je bent buff geworden man.
 
mooie resultaten inderdaad.
 
Kleine update van mij. Tijdens de vorige update van 3 weken geleden woog ik nog rond de 99, inmiddels zo rond de 96-97. Ben echt nog zichtbaar een stukje leaner geworden en dit terwijl ik sindsdien al 2 keer voeding met 200-250kcal heb verhoogd. Dat is dus wel nice en ik ben dan ook best tevreden met hoe het nu gaat en ook met hoe ik er nu uitzie. Cruisen doe ik nu trouwens al 4 weken op 200mg test en daar voel ik me echt prima bij. Is eigenlijk al de tweede keer dat ik opmerk dat ik me tijdens een cruise lichamelijk en geestelijk beter voel dan tijdens een blast.

Wat plannen voor de toekomst betreft: ik ga sowieso nog een aantal weken cruisen en zo lang als het gaat kcal stapsgewijs verhogen. Ik ben nu een beetje aan het experimenten met de diet approach waar Dave Palumbo het altijd over heeft... hoog in protein en fat en moderate in carbs. Ik heb ook met het oog op toekomstige groeifases geen zin meer om 120gr carbs per maaltijd te gaan rammen en deze manier met veel vet enzo heb ik eigenlijk nooit een kans gegeven. Vanaf komende maandag zullen mijn macro’s ongeveer zo zijn: 250P/225C/115F = +/- 2900 kcal. Misschien dat ik vet nog stapsgewijs tot 125-130 verhoog en protein tot 300 totdat ik pas iets aan de carbs ga veranderen... maar dit zal waarschijnlijk pas plaatsvinden tijdens mijn volgende cycle. De prioriteit -ook tijdens mijn volgende cycle- is lean blijven en alleen kwaliteitsmassa aanzetten. Ik doe nu ook nog steeds 30 min fasted cardio elke dag (behalve op leg day) en ben dit van plan om te blijven doen, ook tijdens de volgende groeifase.

Wat gear voor mijn volgende blast zit ik nog een beetje te twijfelen tussen 500test/300bold en 500test/400mast. Waarschijnlijk wordt het de tweede variant en doe ik de boldenone de keer er na. Op 250test/400mast ondanks de kcal deficit toch behoorlijke gains weten te maken met zo goed als zero sides en als je daar nog 250test en wat kcals bijdoet denk ik dat ik supergoede gains zal maken. We gaan het meemaken.

Kusjes en groetjes aan iedereen.
 
Back
Naar boven