XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.681
Spank als jijstraks 85kg drukt lach jij de helft van dbb uit omdat
hetjou wel is gelukt een dikke chest te krijgen met minder gewicht.
Dat doe ik nu ook en dan trek ik mijn neus op met een glimlach

Hoe bedoel je dat? Gewicht zegt niks ofzo?

het gaat er toch ook om dat je, je spieren kapot maakt zodat deze weer kunnen herstellen.....waardoor je spieren groeien
Zelf denk ik dat gewicht ook niet zoveel uit maakt maar intentsiteit van trainen wel...

Zijn dat FULL squats?
Zoja, mooi zo!

Iedere bb-er heeft om de zoveel tijd moeizame benentrainingen, maar daar moet je je gewoon doorheen bijten.

Nu jezelf opwerken naar 3600 kcal spank.(Dus gewoon even 2 snee brood met pindakaas erbij en misschien 1 extra handjevol noten)

Het gaat je lukken.

Ben ik de enige die de trainingsverslagen van spank enorm onoverzichtelijk vind met dat rood en zwart :p?

Om er nog ff met een late reactie tussendoor te springen....

Volgens mij zijn 1RM ook handig om iig een gevoel te krijgen van hoe een gewicht aanvoelt en je kan je lichaam er gruwelijk mee voor de gek houden...

Bijvoorbeeld bij dumbbell bicep curls... Doe 1 Herhaling op bijvoorbeeld 26kg en pak daarna meteen de 22kg en sleur er ff 8reps uit!! 22kg zal veel lichter voelen dan wanneer je meteen die 22kg pakt!! Had je jezelf even mooi te pakken daar ;)

Nog een voorbeeldje... Mijn fitnessmaatje Bankdrukt nu iets van 6x 110kg als topset op eigen kracht!! (met mijn hulp haalt hij er altijd wel 8 reps uit!) Maar voordat hij wil verhogen naar 115kg bankdrukken wil hij eerst 8 reps 110kg op eigen kracht halen... Nou hij hangt nu dus al een half jaar op 110kg bankdrukken en wordt maar niet sterker!!
Mijn oude tactiek (die vanaf volgende week weer toegepast wordt!).... Elke maandag opbouwen naar het onmogelijke setje en het onmogelijke setje uitvoeren terwijl mijn fitnessmaatje de barbell constant in zijn handen houdt en ik gewoon maximaal probeer te drukken!!(setje ervoor doe ik trouwens wel gewoon op eigen kracht, anders loop ik met gewichten te kloten die te zwaar zijn voor me!!) Geen idee hoeveel hij helpt (iig niet heel veel!) Maar hierdoor weet ik wel elke keer hoe een setje met teveel kilo's voelt en daardoor zal ik twee weken later als ik dat gewicht wel op eigen kracht druk niet verrast zijn door hoe zwaar het voelt...!!

Goede beentraining SpankSta ik vind je wel sterk voor iemand van 65kg, heb je nu goede spierpijn of niet? :D

• #2.689
Om er nog ff met een late reactie tussendoor te springen....

Volgens mij zijn 1RM ook handig om iig een gevoel te krijgen van hoe een gewicht aanvoelt en je kan je lichaam er gruwelijk mee voor de gek houden...

Bijvoorbeeld bij dumbbell bicep curls... Doe 1 Herhaling op bijvoorbeeld 26kg en pak daarna meteen de 22kg en sleur er ff 8reps uit!! 22kg zal veel lichter voelen dan wanneer je meteen die 22kg pakt!! Had je jezelf even mooi te pakken daar ;)

Nog een voorbeeldje... Mijn fitnessmaatje Bankdrukt nu iets van 6x 110kg als topset op eigen kracht!! (met mijn hulp haalt hij er altijd wel 8 reps uit!) Maar voordat hij wil verhogen naar 115kg bankdrukken wil hij eerst 8 reps 110kg op eigen kracht halen... Nou hij hangt nu dus al een half jaar op 110kg bankdrukken en wordt maar niet sterker!!
Mijn oude tactiek (die vanaf volgende week weer toegepast wordt!).... Elke maandag opbouwen naar het onmogelijke setje en het onmogelijke setje uitvoeren terwijl mijn fitnessmaatje de barbell constant in zijn handen houdt en ik gewoon maximaal probeer te drukken!!(setje ervoor doe ik trouwens wel gewoon op eigen kracht, anders loop ik met gewichten te kloten die te zwaar zijn voor me!!) Geen idee hoeveel hij helpt (iig niet heel veel!) Maar hierdoor weet ik wel elke keer hoe een setje met teveel kilo's voelt en daardoor zal ik twee weken later als ik dat gewicht wel op eigen kracht druk niet verrast zijn door hoe zwaar het voelt...!!

We babbelen verder op msn over deze RuupTechniek, want begrijp dr geen kont van!

Goede beentraining SpankSta ik vind je wel sterk voor iemand van 65kg, heb je nu goede spierpijn of niet? :D

Heb best wat spierpijn nu ja :O Niet vreselijk maar als ik aanspan ofzo voel ik mn quads wel, geslaagde training dus :rolleyes: ;)

Heb best wat spierpijn nu ja :O Niet vreselijk maar als ik aanspan ofzo voel ik mn quads wel, geslaagde training dus :rolleyes: ;)

Heb je ook dat je de dagen erna nogal moe ben? Moeier dan normaal, want je slaapt toch ook slecht? Ik heb dat echt, vannacht nog best goed geslapen maar ik voel me wel een wrak en kan nog niet normaal lopen.

• #2.691
Heb je ook dat je de dagen erna nogal moe ben? Moeier dan normaal, want je slaapt toch ook slecht? Ik heb dat echt, vannacht nog best goed geslapen maar ik voel me wel een wrak en kan nog niet normaal lopen.

Voel me nu wel moe, maar ben ook de hele dag bezig geweest, ben niet extreem moe ofzo nee, lopen gaat ook nog wel, alleen heb ik wel hele moeie lamme benen.. XD

Slape gaat ietsjes beter, 5 a 6 uur per nacht red ik wel, dit is slaaptijd, lig er wel 8 uur in..

Ben te lui om alles te lezen..

Hoe gaat het hier Henk? Gaat het goed?

Spank als jijstraks 85kg drukt lach jij de helft van dbb uit omdat
hetjou wel is gelukt een dikke chest te krijgen met minder gewicht.
Dat doe ik nu ook en dan trek ik mijn neus op met een glimlach

Niet naar hem luisteren Henk, hij is gay.

Lekkere beentraining met goede squats. Vindt alleen je legcurl erg laag.
Is dat een vervelend apparaat of doe je deze met een db tussen je voeten? Dat zou het wel heel zwaar maken.:)
Gaat lekker maat!

**** spank, je squat is door het plafond gegaan sinds 2 maanden. Nice :) Hoewel ik niet akkoord was toen je van je 5x5 schema afstapte, toch nog goeie squat progressie aan het maken. Keep it up!

Ik vind die squats echt niet verkeerd hoor.

Waarom zitten er trouwens setjes van 3 en 5 tussen?

Pak gewoon 3 of 4 setjes van 10.

• #2.697
Ben te lui om alles te lezen..

Hoe gaat het hier Henk? Gaat het goed?

Het gaat.. Naar omstandigheden.. Goed.. ;)
iedereen heeft wel eens een slechtere training.. Voelde mn quads wel redelijk vadaag dus toch een geslaagde training!

Niet naar hem luisteren Henk, hij is gay.

Sja, op gays heb ik het ook niet zo..

Lekkere beentraining met goede squats. Vindt alleen je legcurl erg laag.
Is dat een vervelend apparaat of doe je deze met een db tussen je voeten? Dat zou het wel heel zwaar maken.:)
Gaat lekker maat!

Bedankt Dumbi, Het is een aparaat (Single Curl) Waar je het gewicht aan schijven er zelf aan moet hangen.. De BB in onze gym pakken hem ook maar max 10 * 25.. Zeer zwaar, zal eens een foto opzoeken!

**** spank, je squat is door het plafond gegaan sinds 2 maanden. Nice :) Hoewel ik niet akkoord was toen je van je 5x5 schema afstapte, toch nog goeie squat progressie aan het maken. Keep it up!

Ja, die is zeker omhoog geschoten! Deze training geen progressie gemaakt, maar heb ook het gevoel dat ik niet ver genoeg met mn benen uit elkaar sta en niet diep genoeg zak! (Kheb filmpjes dus die kommen zo spoedig mogelijk! (Problemen met Youtube)

Ik vind die squats echt niet verkeerd hoor.

Waarom zitten er trouwens setjes van 3 en 5 tussen?

Pak gewoon 3 of 4 setjes van 10.

Thans Blauwe Vriend, Zit er inderdaad over te denken gewoon te gaan reppen op de Squat.. Ook op de andere oef.. Want nu ga ik EN laag in reps EN hoog in reps.. denk dat dat tegen elkander gaat werken..

Iemand meningen!!

Kan ik bijvoorbeeld de grote 5 tot laag in reps terug gaan en de rest van de training hoog..?

Squat gaat inderdaad goed bij je!
En over die legcurls..... who gives a **** about legcurls zolang die squats goed gaan!

Thans Blauwe Vriend, Zit er inderdaad over te denken gewoon te gaan reppen op de Squat.. Ook op de andere oef.. Want nu ga ik EN laag in reps EN hoog in reps.. denk dat dat tegen elkander gaat werken..

Iemand meningen!!
Ik vind het perfect mogelijk om zowel hoge als lage reps in squat te hebben maar ga ze niet nodeloos door elkaar doen.
Je doet bv je eerste 2 sets(opwarming) met 15-20 reps en gaat dan altijd lager 12-10-8-6-4

• #2.700
Training Donderdag 14 Mei

Schouders/Triceps/Buik

Woord Vooraf!
Ben wel tevreden! Ging net zo als de vorige training! Was niet zo uitgeput als na een benen training! Hebben jullie dat ook bij deze spiergroep?

Doe ik niet te weinig oefeningen? Ik doe er maar 3!

Hea bah! Vanavond weer werken.. hoop dat het gaat met mn schouders! XD

Ik eet alleen na het werken nog 450 Gram kwark met 50 Gram noten, is dit genoeg? Of is dit te weinig? Het is 2 uur best intensief werk, en heb altijd wel honger als ik thuiskom, vul ik alles dan wel aan met die noten en met die kwark? Of moet ik perse nog KH erbij nemen, wat ik liever niet doe in de avond..

Bij de MP moet ik even zeggen dat ik hem op de 'Clean and Press' manier naar boven til, dus te beginnen op de grond! Als ik hem het 'Gecleand' breng ik hem met een hupje naar boven, deze rep tel ik al wel.. Dus de eerste keer omhoog (Beginnend bij de borst telt als 1 Rep.. Klopt dit?

De CGBP Gaat zeker beter, kreeg het lastig bij rep # 9 & 10!

Wat zijn jullie {eerlijke} meningen about deze training!?

Zwart = Vorige Training!
Rood = Net Gedaan!

10:00 Minuten Crosstrainer
160 Kcals Lichter..

# Schouders #:

* MP

W.U.

- 12 * BB
(12 * BB)

- 10 * 30 (10 * 30)
- 10 * 35 (10 * 37,5)

Werksets
- 7 * 40
- 5 * 42,5 (6 * 42,5)
- 4 * 45 (4 * 45)

C.D.
- 8 * 35
(10 * 35)
- 9 * 30 (8 * 37,5)

* Dumbbell Side Raise
- 10 * 7 (10 * 7)
- 10 * 8 (10 * 8)
- 8 * 9 (10 * 9)
- 8 * 9 (8 * 9)

* Upright Rows
- 10 * 25 (10 * 30)
- 10 * 30 (8 * 35) ZEKER NETTERE UITVOERING ALS VORIGE WEEK!!
- 8 * 35
(8 * 35)

# Triceps #

* Close Grip Bench Press
- 10 * BB (12 * BB)
- 10 * 30 (10 * 30)
- 9 * 40 (10 * 40)

* Chest/Tricep Dip
- 7 * BW +10 Kilo (8 * BW +10 Kilo)
- 7 * BW + 10 Kilo (7 * BW +10 Kilo) KON LAATSTE REP NIET LOCKEN!!
- 6 * BW + 10 Kilo (8 * BW +10 Kilo)
* Overhead Tricep Extension (Rope)
- 10 * 25
- 10 * 35
- 10 * 40

# Buik #

* Heb een buikspierkwartier gedaan met
- 2 Oefeningen
- 3 Sets Per oefening
- Reprange varieerend van 13 - 30 voor de verschillende oefeningen!

Trainingstijd: 60 Minuten exclusief Cardioooo!

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 150 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 300 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 3 Volkorenbrood / 2 Hele Eieren {110 Gram)
Lunch: 90 Gram Zilvervliesrijst / 100 Gram Spersiebonen / 150 Gram Kipfilet [Onbereid gewogen]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
PWO: 70 Gram Brinta / 300 ML Halfvolle Melk / 50 Gram Kalkoenfilet [Broodbeleg]
Diner: 250 Gram Aardappel / 200 Gram Tuinbonen / 130 Gram Zalm [Onbereid gewogen]
Avond: 450 Gram Kwark / 50 Gram NotenMix

Sups:
* 40 Gram Whey

Kcal: 3300

Terug
Naar boven