Om er nog ff met een late reactie tussendoor te springen....
Volgens mij zijn 1RM ook handig om iig een gevoel te krijgen van hoe een gewicht aanvoelt en je kan je lichaam er gruwelijk mee voor de gek houden...
Bijvoorbeeld bij dumbbell bicep curls... Doe 1 Herhaling op bijvoorbeeld 26kg en pak daarna meteen de 22kg en sleur er ff 8reps uit!! 22kg zal veel lichter voelen dan wanneer je meteen die 22kg pakt!! Had je jezelf even mooi te pakken daar
Nog een voorbeeldje... Mijn fitnessmaatje Bankdrukt nu iets van 6x 110kg als topset op eigen kracht!! (met mijn hulp haalt hij er altijd wel 8 reps uit!) Maar voordat hij wil verhogen naar 115kg bankdrukken wil hij eerst 8 reps 110kg op eigen kracht halen... Nou hij hangt nu dus al een half jaar op 110kg bankdrukken en wordt maar niet sterker!!
Mijn oude tactiek (die vanaf volgende week weer toegepast wordt!).... Elke maandag opbouwen naar het onmogelijke setje en het onmogelijke setje uitvoeren terwijl mijn fitnessmaatje de barbell constant in zijn handen houdt en ik gewoon maximaal probeer te drukken!!(setje ervoor doe ik trouwens wel gewoon op eigen kracht, anders loop ik met gewichten te kloten die te zwaar zijn voor me!!) Geen idee hoeveel hij helpt (iig niet heel veel!) Maar hierdoor weet ik wel elke keer hoe een setje met teveel kilo's voelt en daardoor zal ik twee weken later als ik dat gewicht wel op eigen kracht druk niet verrast zijn door hoe zwaar het voelt...!!