Fitness Seller

Spiergroei, doelen en realiteitszin

Iedereen voetbalt toch als ie 4 is?

Ik wou zeggen dat je dan ook niet 24 uur per dag beweegt maar bedacht me dat er ook gevallen zijn waarbij dat wel gedaan wordt.

Je wilt herstellen maar dat gebeurt niet alleen als je niet traint en dat hoeft ook niet, hoeft zelfs niet meteen die dag nog.

Hangt af van hoe die training staat tegenover waar je lichaam zich op aangepast heeft. Als je erop getraind hebt om dat te kunnen doen...

Stel je voor je bent atleet en traint elke dag uren lang zo hard en zo goed op allerlei aspecten dat je tot de internationale elite komt juist omdat je training in de sportschool en op het veld combineert.

Sport heeft juist baat bij fitness/krachttraining. Je moet alleen weten hoe te trainen om prestaties op verschillende vlakken te combineren of zelfs te verbeteren. En jezelf niet zo beperken.

OK:eyes:

• Topic Starter Topic Starter
Dat bepaal ik dit weekend. Ik kan vanavond eindelijk naar de sportschool (had buikgriep) en kan dus vanavond wat voorgestelde dingen uit testen. En zodoende kijken waar ik mij het beste bij voel en waarmee ik het gevoel heb voorlopig vooruit te kunnen.

Dat bepaal ik dit weekend. Ik kan vanavond eindelijk naar de sportschool (had buikgriep) en kan dus vanavond wat voorgestelde dingen uit testen. En zodoende kijken waar ik mij het beste bij voel en waarmee ik het gevoel heb voorlopig vooruit te kunnen.

Mijn ervaring is dat je een nieuwe/andere routine gedurende langere tijd dient te 'proberen' voordat je weet of die voldoende bevrediging oplevert.

Zo kan je bv altijd met een hoog volume hebben getraind (veel sets/spiergroep) en wanneer je dan besluit om met een lager volume en hogere intensiteit te gaan trainen zal dit in de meeste gevallen in beginsel tegenvallen, maar na een tijdje positief uitpakken.

Mijn ervaring is dat je een nieuwe/andere routine gedurende langere tijd dient te 'proberen' voordat je weet of die voldoende bevrediging oplevert.

Zo kan je bv altijd met een hoog volume hebben getraind (veel sets/spiergroep) en wanneer je dan besluit om met een lager volume en hogere intensiteit te gaan trainen zal dit in de meeste gevallen in beginsel tegenvallen, maar na een tijdje positief uitpakken.

Ik stop ook niet bij hetgeen in het begin wat tegenvalt hoor :-) Maar vaak voel je natuurlijk wel een beetje aan of iets goed zit of niet.

Hoe ga je nu trainen dan?

Zo issie een braaf evertje goedzo evertje zo issie braaf.

En idd je hoeft er niks van te voelen. Ik had iemand in de sportschool trainen die elke oefening met 20 reps deed en halve herhalingen want zo voelde hij het beter, hij traint 3 jaar en hij groeit voor geen meter (maar o wat voelt hij het goed).

En idd je hoeft er niks van te voelen. Ik had iemand in de sportschool trainen die elke oefening met 20 reps deed en halve herhalingen want zo voelde hij het beter, hij traint 3 jaar en hij groeit voor geen meter (maar o wat voelt hij het goed).

Ik "hoop" dat ik zeker nu ik mijn voeding flink omhoog ga doen dat er toch zeker wel 0,5 kilo spier te behalen valt per week. Of is dat een utopie ?

Ik "hoop" dat ik zeker nu ik mijn voeding flink omhoog ga doen dat er toch zeker wel 0,5 kilo spier te behalen valt per week. Of is dat een utopie ?

Da's idd een utopie.

Wees blij als je na een jaar een paar kilo hebt verdient en dan met nadruk verdient*!

*nogmaals:
- ruim voldoende juiste voeding
- training met laag volume en hoge intensiteit
- ruim voldoende herstel
- consistentie
- geduld

Da's idd een utopie.

Wees blij als je na een jaar een paar kilo hebt verdient en dan met nadruk verdient*!

*nogmaals:
- ruim voldoende juiste voeding
- training met laag volume en hoge intensiteit
- ruim voldoende herstel
- consistentie
- geduld

Duidelijk!

Wat een sterk broscience gehalte in dit topic.

2x per week voetballen zorgt ervoor dat je niet goed kan herstellen voor die 1 training die je doet? :rolleyes: Volgensmij maak je geen gains omdat je 1x per week traint.

2x per week voetballen en 3x per week trainen kan prima en zal minimaal effect hebben op je resultaat als je voeding en training op orde zijn. Het zal je niet helpen, maar alsof het echt je progressie in de weg gaat zitten is onzin..

Meer eten en op een full body schema lijkt mij de beste keuze.

Hoeft niet, als meneer niet of nauwelijks boven onderhoud eet(laat staan wat), dan groeit ie voor geen meter nee.

Ik heb een vraag als aanvulling... Er zijn zoveel spiergroepen en de 1 is waarschijnlijk belangrijker dan de andere... Ook het uiterlijk maar ook uit, wat wil je waar bereiken.

Mijn vraag is nu. Hoe bepaal ik in mijn training schema wat ik wanneer train ? Ik doe bijvoorbeeld 5 weken een full body o.i.d. hoe bepaal ik dan wat ik de volgende 5 weken doe ? Benen ? Core ? Armen, Rug etc. etc.

Zijn er bepaalde basic rules bij het maken van een schema ?

Als beginner zou ik gewoon eens standaard schema van het forum nemen en dat aanhouden. Een persoonlijk schema is nodig als er al wat massa op je lijf zit en je dan bepaalde spiergroepen wilt bijwerken.

Als beginner zou ik gewoon eens standaard schema van het forum nemen en dat aanhouden. Een persoonlijk schema is nodig als er al wat massa op je lijf zit en je dan bepaalde spiergroepen wilt bijwerken.

Prima! Doen we dat.. En dan 5 weken en een deload week en dan weer 5 weken ?

Net zolang tot ik verschil zie ?

Voor trainen doe ik nu eerst wat ovosnovo voorstelde.. Schemaatje in xls

En hoe gaat het eten?

Terug
Naar boven