MuscleMeat

spiermassa

VanEVa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Bij mijn aanmelding bij de lokale fitness , moest ik op de Tanita weegschaal gaan staan en kreeg al snel mijn persoonlijke body analyse.
Spiermassa bedraagt 47,60kg is dit veel, want ik kom vaak tegen dat dit toch wel bovengemiddeld is voor een vrouw van 37j. Mijn spiermassa in de benen zou ook bovengemiddeld uitkomen zowel voor mannelijke als vrouwelijke leeftijdsgenoten!.

Dankje

Ligt eraan.
Als jij 50 kg weegt en 1 meter 20 bent is het wel veel ja.
Geen idee wat je verder weegt of wat dan ook dus moeilijk te zeggen zo 1 2 3. :D

Bij mijn aanmelding bij de lokale fitness , moest ik op de Tanita weegschaal gaan staan en kreeg al snel mijn persoonlijke body analyse.
Spiermassa bedraagt 47,60kg is dit veel, want ik kom vaak tegen dat dit toch wel bovengemiddeld is voor een vrouw van 37j. Mijn spiermassa in de benen zou ook bovengemiddeld uitkomen zowel voor mannelijke als vrouwelijke leeftijdsgenoten!.

Dankje
Niet teveel van geloven, die b*ch liegt nogal.

Kijk gewoon in je spiegel, dat lijkt me belangrijker.

Reden: Vet cursief
Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Goh njah ik stap natuurlijk op die weegschaal in de hoop dat het klopt hehehe. Is wel leerrijk om zo eens je lichaam doorgelicht te krijgen
Ik ben 1m77 en weeg 66 kg.

Tsja..
Ik heb hier ook zo'n ding staan en je kan het meer zien als een richtlijn, die dingen zullen nooit 100% zijn.
Misschien kan je in de gym vragen aan die gene die gemeten heeft voor een 6 punten meeting met een klem (als die dat kan natuurlijk)
Voor een vetmeeting.
Maar opzich ben ik het wel eens met @Bullshark , je kan beter in een spiegel kijken dan op een weegschaal.
En als je (te) gespierde benen niet mooi vind dan moet je dat gene niet meer doen waardoor je zulke benen krijgt. :D

Dus bijna 47 kilo aan spieren op 66kilo? Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto 😊

Volgens garmin weegschaal zit ik op 22kg spieren. Geloof deze evenmin en snap dat het leuk is om te lezen dat je bovengemiddeld zit maar je hebt je vast niet zomaar aangemeld bij de sportschool dus wat is je doel 😊.

Je bent 177 lang met een gewicht van 66 kilo. Dit betekent dat je slank bent. Daarnaast heb je een vetpercentage van 27,7%.
Als je nooit getraind hebt, is jouw uitgangspunt gewoon goed, maar niet boven gemiddeld. Daarnaast is een tanita weegschaal nou niet een heel betrouwbaar hulpmiddel. Gewoon lekker beginnen met krachttrainen, dan ksn je zeker bovengemiddeld worden.

Weet iemand ook waardoor Tanita altijd liegt en je dmv een pedicure of liter water drinken vooraf de resultaten kan beïnvloeden (positief)

Zulke weegschalen zijn nooit helemaal correct. Zie het als een indicatie / schatting, maar niet als absolute waarheid. Wel kun je dezelfde weegschaal gebruiken om je vooruitgang bij te houden. Je kunt dan immers zien wat de veranderingen zijn in spiermassa en vetpercentage bijvoorbeeld. Maar nogmaals: het is niet de absolute waarheid ;)

Zulke weegschalen zijn nooit helemaal correct. Zie het als een indicatie / schatting, maar niet als absolute waarheid. Wel kun je dezelfde weegschaal gebruiken om je vooruitgang bij te houden. Je kunt dan immers zien wat de veranderingen zijn in spiermassa en vetpercentage bijvoorbeeld. Maar nogmaals: het is niet de absolute waarheid ;)
Zei ik ook al :D

Weet iemand ook waardoor Tanita altijd liegt en je dmv een pedicure of liter water drinken vooraf de resultaten kan beïnvloeden (positief)
Op 1 been op dat ding staan ook.
En doe jij aan pedicures ?? :laugh:

Ook onzin. Zon machine meet dmv een lage stroomschok de weerstand waar water en spier de waardes bepalen. Vandaar als je vooraf liter water drinkt je al totaal andere waardes hebt, zelfs als je op andere momenten vd dag erop gaat staan met een ander vochtbalans. Pedicure haalt eelt weg waardoor de schok ook beter geleid en je gratis -5% bf hebt.

Zon meter is dus in elke omstandigheid onbetrouwbaar. De enige goedkope manier is een tang. Je meet een begin die waarschijnlijk ook een lager vet% aangeeft dan de realiteit, maar de metingen daarop moeten lager (minder mm) zijn dan voorgaande.

Als je geld als water hebt is dexa de enige accurate manier, maar uiteindelijk wat heb je aan een nummer.

Zei ik ook al :D

Op 1 been op dat ding staan ook.
En doe jij aan pedicures ?? :laugh:
Elke 4 weken, het zou juist gek zijn als je dit niet deed.

Zomer liefst nog vaker als ik vaker blote voeten loop.

Wel mooi dat je al antwoord geeft op je eigen vragen.
En voor de rest is alles al gezegd wat er al gezegd is :ty:

• Topic Starter Topic Starter
Toch nogal bizar dat ze dit dan gebruiken om je healthcheck te doen vooraf. Ik had ook eerder gedacht dat iemand met de tang zou meten.
Op zich ben ik benieuwd naar de uitleg die ik ga krijgen bij deze resultaten later deze week.

Toch nogal bizar dat ze dit dan gebruiken om je healthcheck te doen vooraf. Ik had ook eerder gedacht dat iemand met de tang zou meten.
Op zich ben ik benieuwd naar de uitleg die ik ga krijgen bij deze resultaten later deze week.
Ach joh zolang ze het gebruiken als een richtlijn is er vrij weinig aan de hand verder.
Hoewel ik wel sterk een voorstander ben van als je je weegt doe dit dan op dezelfde dagen op hetzelfde tijdstip.
Bijvoorbeeld 3x in de week nadat je wakker word. Neem dan van die 3 keer het gemiddelde en neem dat dan aan wat je weegt.
Als jij elke keer random op een weegschaal springt dan gaat je gewicht alle kanten op.
Dus ja meten op een gym kan je doen maar dan zou je nooit echt helemaal weten hoe het nou zit verder.

Laatst bewerkt:
Met een vetcaliper(tang) moet je deskundig zijn. Dit soort weegschalen zie je aan de lopende band, maar hecht er geen waarde aan.

Koop zelf een weegschaal, en weeg je dagelijks naakt bij opstaan na wc-bezoek.
Zo heb je over 7-10 dagen een overzicht. Bij Bol.com heb je er al 1 voor 2 tientjes.
(Tegenwoordig o9k functies die niet accuraat zijn, maar kun je als leidraad gebruiken)

Met een vetcaliper(tang) moet je deskundig zijn. Dit soort weegschalen zie je aan de lopende band, maar hecht er geen waarde aan.

Koop zelf een weegschaal, en weeg je dagelijks naakt bij opstaan na wc-bezoek.
Zo heb je over 7-10 dagen een overzicht. Bij Bol.com heb je er al 1 voor 2 tientjes.
(Tegenwoordig o9k functies die niet accuraat zijn, maar kun je als leidraad gebruiken)
Waren we tegelijk aan het typen maat? :D

Wacht maar tot je advies vd voeding diëtiste krijgt, het is dat 99.9% vd mensen iemand blindelings vertrouwt. Als ik dit onkundig advies in mijn beroep zou geven was ik na 2/3 weken failliet, maar in de hele sport en voeding branche komt men overal mee weg tot op het punt afvallen niet lukt door hormonen of te weinig water wat men drinkt.

Terug
Naar boven