XXL Nutrition

spierverlies na laat naar bed gaan?

pokerladron

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
482
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Hoi dbbrs ik zit hier nu in een discussie met wat vrienden over spier verlies na laat naar bed gaan. Mits je goed eet is er toch in princiepen niks aan de hand?

groet

pokerladron

Hangt er toch vanaf hoeveel je slaapt?
Van 4 uur 's nachts tot 12 uur 's middags lijkt me beter dan van 12 uur 's nachts tot 5 uur 's morgens.

Maakt geen reet uit zolang je je voeding er op aan past

je kan niet verliezen wat je niet hebt, dus maak je maar niet druk.

Waarom maak jij je echt zoveel druk over alles wat met BB te maken heeft? Als jij jezelf heel de dag over dingen loopt gek te maken, en zit te stressen, verlies je sowieso spiermassa. En BBing lijkt me op deze manier ook totaal niet leuk meer...

Niks aan de hand..laat je niet gek maken door die gasten.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom maak jij je echt zoveel druk over alles wat met BB te maken heeft? Als jij jezelf heel de dag over dingen loopt gek te maken, en zit te stressen, verlies je sowieso spiermassa. En BBing lijkt me op deze manier ook totaal niet leuk meer...

Ik probeer het gewoon goed te doen. En ja ik vind het nog leuk dat het jou dan niet meer leuk lijkt zegt mij iets over jou motivatie. Het is niet zo dat ik er heel de dag over loop te stressen, maar bodybuilding doe je 24/7 dus ja ik denk er wel over.

Ach meisie maak je je druk om te laat naar bed gaan :rolfol:

Je moet op tijd naar bed! Elke minuut te weinig slaap kost je 2 mg spiermassa (vuistregel).

Zolang je gewoon om de 2,5 uur blijft eten kun je makkelijk later te bed, maar houd er wel rekening mee dat je je slaap nodig hebt en dus de volgende dag ook later zal moeten opstaan. Slapen is groeien!!

Pfff waar gaat dit over?! Als je al niet eens wat later kan gaan slapen heb je geen leven meer zou ik zeggen. Gewoon s avonds een extra maaltijd zou ik zeggen ....

Als je toch genoeg eet en gewoon 8 uur slaapt (dus later opstaat) is er toch niks aan de hand?

Spierverlies misschien niet, maar minder groei zeker.
Merk zelf wel dat ik langer voor herstel nodig heb als ik een weekje weinig slaap.

Een bepaald ritme is natuurlijk wel veel bevordelijker voor spiergroei. Iedereen weet als het goed is dat rust, samen met voeding en training een van de drie peilers is in BB'ing.

was niet zolang geleden al een topic over.
Het zal niet zo zeer spieren afbreken, maar het heeft wel degelijk invloed op je lichaam.

[Link niet meer beschikbaar]

Je spieren groeien goed als je slaapt, volledige rust. Maar je gaat echt niks verliezen omdat je een keer laat naar bed gaat. Als ik terug kom sochtends heel vroeg, werk ik altijd een shake en een bak kwark naar binnen en word dan ook pas om 12 uur wakker ofzo

@probz, een nacht doorhalen is wat anders dan laat naar bed gaan:p

maakt niet uit

voor een keer maakt niet zoveel uit, mits je gewoon door blijft eten.
als je er een gewoonte van maakt, zul je wel verschil merken denk ik.

Terug
Naar boven