AndroidHealthClinic

Spierverlies tijdens dieten.

Marter

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
66
Hoeveel spier verlies je eig als je aan het dieten bent? (als je een redelijk voedingschemaatje hebt)
Hoeveel kg spier voor 1 kg vet verlies?
Hoe snel gaat het om niet teveel spier te verliezen?
Als je van 17% naar 12% wilt gaan.
Hoe hoog moet je eiwitiname zijn?
Wat is een goed trainingsschema om te cutten?

Wat als je je flauw voelt?
Heb je mindere prestaties op het werk als je min of meer lichamelijk werk hebt.

Als je het goed doet, zul je niet veel spiermassa verliezen.
Als je te snel wil afvallen, zul je wel spieren verliezen.

Als je het goed doet, zul je niet veel spiermassa verliezen.
Als je te snel wil afvallen, zul je wel spieren verliezen.

Het is verstandig de spieren erbij te blijven trainen, dan blijven die beter in stand en komt het energietekort vooral uit de vetmassa. Bij langzaam afvallen en goed trainen kun je zelfs spier winnen.

Jup I know, maar wat is snel en wat is traag ivm 1 vetprocent dalen.

1% van hoeveel kilo ? 100 kilo ?
persoonlijk ben ik niet zo een extreme cut fan, maar van een lichte aanpassing op je voeding met ongeveer tussen 100-500 (eerder 100 als 500) Kalorien onder je totale verbruik en dat in 1 periode per jaar rond 4 maanden lang, ik verlies daarmee meestal rond 4-5 % (4 tot 5 kilo)
als je de rest van het jaar op rond maximum 14% zit en niet daarboven zijn dat aardige waardes..
oja.. en spierverlies = 0 (maar ook geen of nihil spier winst)
Maar doe je aan wedstrijden mee, zou ik in het off-saison veel lager gaan zitten op rond de 10%, zodat je voor de wedstijd (makkelijker) op ongeveer 4-5% (of zelfs minder) kan komen.

hoe doen de andere mensen dit ?
kort en krachtig, of lang en saai, speciale dieeten..anabole diäten ertussen etc etc etc. ?

1% van hoeveel kilo ? 100 kilo ?
persoonlijk ben ik niet zo een extreme cut fan, maar van een lichte aanpassing op je voeding met ongeveer tussen 100-500 (eerder 100 als 500) Kalorien onder je totale verbruik en dat in 1 periode per jaar rond 4 maanden lang, ik verlies daarmee meestal rond 4-5 % (4 tot 5 kilo)
als je de rest van het jaar op rond maximum 14% zit en niet daarboven zijn dat aardige waardes..
oja.. en spierverlies = 0 (maar ook geen of nihil spier winst)
Maar doe je aan wedstrijden mee, zou ik in het off-saison veel lager gaan zitten op rond de 10%, zodat je voor de wedstijd (makkelijker) op ongeveer 4-5% (of zelfs minder) kan komen.

hoe doen de andere mensen dit ?
kort en krachtig, of lang en saai, speciale dieeten..anabole diäten ertussen etc etc etc. ?

Ik val al ruim 2 jaar lang gemiddeld 1 Kg per maand af. Kracht/spiermassa is in het eerste jaar langzaam toegenomen, het tweede jaar gelijk gebleven. De laatste 2 maanden heb ik geen krachttraining gedaan, alleen duursporten bij wijze van afvaltraining, ik merk nu dat mijn kracht en spiermassa langzaam teruglopen.

Als het buiten te koud en guur wordt ga ik weer KT doen in de gym, en ik ga het kcalsverbruik iets terugschroeven bij gelijkblijvende kcal-inname. Ik verwacht dan in januari of februari 2008 het eerder gehaalde krachtniveau weer te bereiken zonder toename in vet.

zolang jij je spieren goed blijft voeden (lees geen crash dieeten gaat volgen) en krachtraining blijft doen (zwaar) dan zal dit bijna nihil zijn.

Terug
Naar boven