XXL Nutrition

Split of Full body training, wat is het beste?

Hummer

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.437
Lengte
1m83
Massa
150kg
Vanwege mijn werk kan ik maar zeer onregelmatig trainen.
Ik wil voor mezelf een goede manier vinden om weer zo snel mogelijk wat meer kracht te hebben.
Het gaat mij voornamelijk om kracht, en de massa die daarmee gepaard gaat is ook niet onwelkom.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Beter een split aanhouden of full body gaan als je de éne week een hele week kan trainen, maar de volgende week maar één of twee keer...
Ik denk zelf dat ik tijdens mijn werkweek beter één of twee full body trainingen kan doen, en dan tijdens mijn vrije week een split schema voor bijv. vier of vijf dagen.
Ik hoor echter dat veel mensen alleen geloven in full body voor powerlifting en strongman enzo...
Vroeger trainde ik iedere week vijf tot zes keer, maar dat is in combinatie met mijn werk echt onmogelijk, en niet vol te houden.
Vanwege de werkdagen van zo'n dertien uur herstel ik niet snel genoeg van zware trainingen... :o

je kan ook een ub/lb split doen en dat eventueel combineren met fullbody

werkweek

ub

lb

(fullbody) indien je 3 dagen kan trainen

vrije week

ub
lb

ub
lb

Als het je met name om kracht gaat zou ik full body stronglifts 5x5 doen.

wat Harpep zegt lijkt me het meest realistisch

en productief

Zoiets doe ik ook, net hoe het uitkomt. Dat is inderdaad ideaal voor jonge (studerende) mensen die geen 9 tot 5 kantoorbaantje hebben en hun trainingen niet op vaste tijden kunnen (of willen) plannen. Kan prima.

Ik ben een full-body man

Zo ziet mijn 2x per week schema eruit.

Maandag: Squats, Overhead Press, Pull-ups, Bicep Curls, Chrunches met extra gewicht

Donderdag: Deadlift, Bench Press, Shrugs, Dips en gripwerk

Zoals Trasher beschrijft studeer ik en dus soms moeten de trainingen op andere dagen.

Terug
Naar boven