XXL Nutrition

Split Schema

fb2035

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
75kg
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag mijn schema willen posten om commentaar van jullie hierop te krijgen:

Maandag, Benen+Biceps:

4 sets (12, 10, 8, 6) deep squats
4 sets (12, 10, 8, 6) leg extension
4 sets (12, 10, 8, 6) leg presses
4 sets kuitoefening op een apparaat
4 sets biceps curl, zittend...

Dinsdag, Borst+Buik:

4 sets (12, 10, 8, 6) Barbell bench press
4 sets (12, 10, 8, 6) Flat chest press met dumbbells
4 sets (12, 10, 8, 6) flat dumbbell fly's
4 sets (12, 10, 8, 6) incline chest press met dumbbells
4 sets (12, 10, 8, 6) incline dumbbell fly's
Crunches 6 sets reps tot failure..

Woensdag Rug+Schouders:
4 sets (12, 10, 8, 6) Lat pull down
4 sets (12, 10, 8, 6) Shoulder press met dumbbells
4 sets (12, 10, 8, 6) Close grip pulldown
4 sets (12, 10, 8, 6) Barbell upright row
4 sets (12, 10, 8, 6) Bent over row met barbell
4 sets (12, 10, 8, 6) Pulley op een machine
4 sets (12, 10, 8, 6) Reverse fly's (staand voorover gebogen)

Donderdag Biceps + Triceps + Buik:
Dippen 4 sets tot failure
4 sets (12, 10, 8, 6) Skull Crusher
4 sets Tricepsoefening waarvan ik de naam niet meer weet: je staat met je rug tegen een kussen en dan duw je een bar vanuit je middel naar beneden.
4 sets
4 sets (12, 10, 8, 6) op de cable machine een bicepscurloefening
4 sets (12, 10, 8, 6) Dumbbell curls
Buik: crunches tot failure

Vrijdag: Rust

Zaterdag: Weer mijn borst+buik schema

Zondag: Weer mijn rug + schouders schema

Wat denken jullie er over?

Mijn doel is massa opbouwen tot de zomer en daarna droog trainen..

Ik ben sinds april, mei bezig met massagericht trainen en sinds 2 maanden let ik ook op mijn voeding..

Laatst bewerkt:
Wat vind je er zelf van? Hoe ga je op dit schema? Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje erg veel van het goede. Je traint 6 (!!) dagen per week met zowat max aantal sets voor een spiergroep. Daarbij zie ik op maandag (benen) ook biceps staan; maak daar om te beginnen maar beenbiceps van, ofwel hamstrings.

Bij rug Deadlift erbij doen. Verder vind ik het allemaal wel heel veel oefeningen en zoals hierboven gezegd zit je ook kwa sets heel hoog. Ik zou er een dag afhalen en ergens doordeweeks bijvoorbeeld op woensdag een rustdag ingooien!

• Topic Starter Topic Starter
Wat vind je er zelf van? Hoe ga je op dit schema? Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje erg veel van het goede. Je traint 6 (!!) dagen per week met zowat max aantal sets voor een spiergroep. Daarbij zie ik op maandag (benen) ook biceps staan; maak daar om te beginnen maar beenbiceps van, ofwel hamstrings.

Ik vind het wel lekker gaan op zich, maar ja het is idd wel een beetje veel. Als ik nu donderdag triceps+biceps+buik van mijn schema schrap, is het dan wel een beetje in orde?

En bij rug ipv BOR deadlifts?

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:59 ----------

Bij rug Deadlift erbij doen. Verder vind ik het allemaal wel heel veel oefeningen en zoals hierboven gezegd zit je ook kwa sets heel hoog. Ik zou er een dag afhalen en ergens doordeweeks bijvoorbeeld op woensdag een rustdag ingooien!

Ik doe dan deadlifts ipv. BOR en schrap de donderdag met triceps+buik+biceps eraf... Wat denk je erover?

--------------------------------------------------------------------------------

Voor controle van je schema hebben wij volgende informatie nodig in je post:
Hoelang je traint
Beginners hebben ander behoeften en moeten dus anders trainen als intermediaire en gevorderde trainee.

Wat je doel is
Train je voor spieruithouding? massa? fitness? powerliften? enz.

Waar je prioriteiten liggen
Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?

Beschikbare apparatuur
Tegen iemand die ergens traint waar 90% van de aanwezige middelen bestaat uit machines kan je moeilijk reageren met de opmerking dat vrije gewichten beter zijn.

Beschikbare tijd
Niet iedereen kan 7 dagen per week trainen.

Dus als je hier een schema plaats met de vraag of het OK is plaats dan ook zoveel mogenlijk deze, en indien nodig, andere gegevens erbij.

Deze van 3XL had je zeker niet gelezen? Doe dat eerst even, dan zien we wel verder.

--------------------------------------------------------------------------------

Voor controle van je schema hebben wij volgende informatie nodig in je post:
Hoelang je traint
Beginners hebben ander behoeften en moeten dus anders trainen als intermediaire en gevorderde trainee.

Wat je doel is
Train je voor spieruithouding? massa? fitness? powerliften? enz.

Waar je prioriteiten liggen
Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?

Beschikbare apparatuur
Tegen iemand die ergens traint waar 90% van de aanwezige middelen bestaat uit machines kan je moeilijk reageren met de opmerking dat vrije gewichten beter zijn.

Beschikbare tijd
Niet iedereen kan 7 dagen per week trainen.

Dus als je hier een schema plaats met de vraag of het OK is plaats dan ook zoveel mogenlijk deze, en indien nodig, andere gegevens erbij.

Deze van 3XL had je zeker niet gelezen? Doe dat eerst even, dan zien we wel verder.

Dat heb ik wel gedaan, volgens mij heeft u mijn post niet goed gelezen.. Helemaal onderaan staat hoelang ik train en wat mijn doel is.

5 oefeningen voor borst, en 2 keer per week biceps en buik trainen... hmm doet je denken aan:

:sd:

Maar goed, hou het voor borst op 4 oefeningen en train elke spiergroep gewoon 1 keer per week hard. Verders zou ik nog een isolatie oefening voor je hamstrings pakken zoals liggende/staande leg curls of Romanian deadlift.

5 oefeningen voor borst, en 2 keer per week biceps en buik trainen... hmm doet je denken aan:

:sd:

Maar goed, hou het voor borst op 4 oefeningen en train elke spiergroep gewoon 1 keer per week hard. Verders zou ik nog een isolatie oefening voor je hamstrings pakken zoals liggende/staande leg curls of Romanian deadlift.

Als ik het 1x per week doe, dan lijkt het net alsof ik heel slecht bezig ben. Ik weet dat het raar klinkt maar als mijn spierpijn over is, wil ik meteen weer gaan knallen haha

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag mijn schema willen posten om commentaar van jullie hierop te krijgen:

Maandag, Benen

4 sets (12, 10, 8, 6) deep squats
4 sets (12, 10, 8, 6) leg press
4 sets 8-12 leg extension
4sets 8-12 leg curl
4 sets kuitoefening op een apparaat

Dinsdag, Borst+Buik:

4 sets (12, 10, 8, 6) Barbell bench press
4 sets (12, 10, 8, 6) chest press met dumbbells (flat/incline/decline)
4 sets (12, 10, 8, 6) dumbbell fly's (flat/incline/decline)

Crunches 6 sets reps tot failure..

Donderdag Rug+Schouders:
4 sets (12, 10, 8, 6) Deadlift
4 sets (12, 10, 8, 6) Bent over row/ Dumbbell Row
4 sets (12, 10, 8, 6) Pull Down
2-4 sets 8-12 Close grip Pull Down
4 sets (12, 10, 8, 6) Shoulder press
4 sets (12, 10, 8, 6) Upright Row
4 sets 8-12 Side laterals

Zaterdag Biceps + Triceps + Buik:
Dippen 4 sets tot failure
4 sets (12, 10, 8, 6) Skull Crusher
4 sets Tricepsoefening waarvan ik de naam niet meer weet: je staat met je rug tegen een kussen en dan duw je een bar vanuit je middel naar beneden. (= press down)
4 sets (12, 10, 8, 6) op de cable machine een bicepscurloefening/ barbell curl
4 sets 8-12 Dumbbell curls
Buik: crunches tot failure

Vrijdag: Rust

Zondag: rust

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Zo naar je zin?

Terug
Naar boven