Fitness Seller

Splitsschema 3x Per week Goed?

Bezoekers in dit topic

xLvg

Novice
Lid geworden
18 feb 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
79kg
Hallo,

Normaal deed ik altijd een Fullbody workout, maar steeds vaker had ik voor de laatste paar spiergroepen minder energie om deze volledig uit te voeren.

Dus besloot ik maar om een splitschema van 3 dagen te volgen. Ik koos voor dit:

Zondag – Benen/Schouders/Buik
Dinsdag -Rug/Biceps/Buik
Donderdag – Borst/Triceps

Nu vroeg ik me af of het slim is om borst 2x in de week te trainen, deze spiergroep heeft nogal wat achterstand vergeleken met m'n Schouders en Rug.
 
Dit is dan weer het andere uiterste, nu train je alles maar 1x per week.

En nee, je borst 2x per week trainen is niet slim als je de rest maar 1x traint.
Bovendien weeg je 79 kg op 1m83, kan me niet voorstellen dat er iets achterloopt.
 
Dit is dan weer het andere uiterste, nu train je alles maar 1x per week.

En nee, je borst 2x per week trainen is niet slim als je de rest maar 1x traint.
Bovendien weeg je 79 kg op 1m83, kan me niet voorstellen dat er iets achterloopt.

Vertraagd dit het kweken van spiermassa dan? vergeleken met fullbody?
 
Ik zou fullbody blijven doen als je 3 dagen max wilt trainen, zo train je alles voldoende in een week tijd in tegenstelling van je nieuwe splitschema.
 
Zou kiezen uit of fullbody drie keer in de week of een split waarbij je alles twee keer in de week pakt.
 
leg push pull is the answer. Alles gewoon lekker 2x pakkenn :D
 
Bij full body workout krijg ik juist het idee dat ik mijn tricpes/biceps niet optimaal kan trainen.
 
Bij full body workout krijg ik juist het idee dat ik mijn tricpes/biceps niet optimaal kan trainen.

Doe dan gewoon een curl en tricepextension.
En verder hard trainen en niet zo piepe.
 
Bij full body workout krijg ik juist het idee dat ik mijn tricpes/biceps niet optimaal kan trainen.
Bijna alle rug- en borstoefeningen pakken je biceps en triceps al flink aan. Eventueel kan je nog voor beide spieren een isolatie-oefening pakken voor 2-3 sets van 8-15 herhalingen.
 
Back
Naar boven